Trage cover van Theme for Great Cities

Phontaq

+---O---+
Lid sinds
23 januari 2003
Berichten
367
Locatie
Net geen België
Hoi allemaal,

Samen met een vriend heb ik een tragere en vrije interpretatie van het toffe nummer Theme for Great Cities van Simple Minds opgenomen.

Pads & lead uit Oberheim Matrix-1000, piano uit Roland RD-700, arp uit Roland SH-01A en gesequenced door NDLR, drums en gitaar uit Ableton.

Ik ben best tevreden over het resultaat, maar ben ook benieuwd naar concrete tips om de mix en compositie verder te verbeteren. Ben daar nog niet helemaal tevreden over. Het origineel heeft een lange rustige opbouw, maar ik wil voorkomen dat 't langdradig of saai wordt.

Bedankt & groet! :doei:
~ Harry

 
het is inderdaad een re-interpretatie (waarom de re- morpheem er voor?), al komt het origineel al schrijvende nu vrijwel geheel naar boven. zo vanaf 2.50?

vanaf 4.10 die lead vind ik -nu- afbreuk doen, maar wellicht bij een 2e keer luisteren.

covers zijn niet makkelijk, of re-interpretatie (want een muziekwerk interpreteer je altijd, in wezen, al heb ik iets tegen woord interpreteren...).

het gitaarwerk is wel een mooie toevoeging.

het tragere werkt. ik ga dit nogmaals luisteren. een eerste reaktie (en sons of fascination/sister feeling calls is een pracht (dubbel) album, steengoed, deze theme is zo vaak gebruikt, dat ik m minder ben gaan vinden, maar ook even eerst het origineel nog geluisterd, is wel een erg goede song. soms, kunnen 'hypes' je dingen doen tegenstaan).

2e keer aan het luisteren; of het hinkt teveel op 2 gedachten, om het zo uit te drukken, of de 2 variaties vormen geen eenheid, worden niet samengebonden.

zeker goed in elkaar gezet, je hoort de aandacht.

maar erg moeilik te beoordelen voor mij, nu.
 
heel mooi gedaan deze cover (zo exact mogelijk naspelen van een song vind ik zo beeeu ; inspiratieloos - precies of je een man bent in een witte frak)
interessante opbouw & totdat de lead pad invalt heb je niet echt een idee welke song het precies is
(die lead staat mss net iets te hard
 
Back
Top