Een nieuwe start

RudyB

Always have fun.
Lid sinds
25 januari 2021
Berichten
14
Locatie
Eindhoven
Hallo, mijn naam is Rudy.

In een grijs verleden speelde ik met veel plezier keyboards in een amateur bandje, met een Roland en Yamaha voor organ en strings, een DX-7 en een Fender Rhodes. Door verhuizing, werk en gezin kwam kwam het spelen op een laag pitje te staan en in de loop der jaren zijn alle instrumenten verkocht.

Nu er weer tijd is heb ik de synth hobby weer opgepakt. Ik overwoog een Korg Kronos of Yamaha Montage aan te schaffen, maar kwam toen de MODX tegen, die de volledige Montage sound engine biedt voor minder dan de helft van de prijs. Ook omdat de hobby voor mij meer bij de techniek ligt dan bij het spelen (dat is helemaal weggezakt ... en het was al niet veel :) ), leek me dat een prima deal.

Ik ben er zeer tevreden mee. Ik vind het leuk om de vele mogelijkheden uit te pluizen. Daarnaast vind ik het leuk om te knoeien met DAW's en VST synths en effecten. Cubase AI wordt meegeleverd met de MODX, maar ook het (gratis) Cakewalk vind ik geweldig qua mogelijkheden.

Onlangs ben ik een serie blog posts en video's over de Montage en MODX gestart. Zodra er nieuwe verschijnen zal ik ze hier posten (als daar geen bezwaar tegen is, natuurlijk).
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top