Goed nieuws voor gebruikers van de SF marktplaats

Top! Wel vervelend dat je na 72 uur pas op de eigen advertentie kan reageren. Net een aantal items tk aangeboden, waarvan er eentje na een uur is verkocht. Ik moet nu 72 uur wachten voordat ik eronder kan zetten dat het item verkocht is...
Kun de de openingspost ook niet wijzigen?
 
Fijne updates allemaal!
Is het een idee/optie om ook locatie verplicht te maken? Want een Synthforum klassieker is echt wel de 'Alleen ophalen' of 'Bij voorkeur ophalen' met een totaal gebrek aan vermelde locatie. Dat zullen de Randstedelingen zijn die zich het middelpunt van de wereld voelen ;)
 
Dat zullen de Randstedelingen zijn die zich het middelpunt van de wereld voelen ;)
Bedoel je zoiets als "Antwerpen is 't stad en de rest is parking" mentaliteit?
 
Absoluut! Ik ben hier ook maar een immigrant van uit de parking, en nog net niet ingeburgerd genoeg om die mentaliteit over te nemen. Trouwens ook 10 jaar in Amsterdam gewoond, dus ik heb denk ik het recht verworven om daar af en toe eens een steekje over te geven, haha.
 
Waarom zou je de openingspost willen editten?
Omdat je extra informatie wil toevoegen? Iets vergeten hebt, zoals foto's of keyboard of module vermelden?
Maar ik bedoelde reageren, niet editen, dat gaat nooit gebeuren vermoed ik.
 
Editen gaat inderdaad niet gebeuren. Lijkt me bij advertenties niet echt wenselijk :). Je hebt natuurlijk nog wel de 15 standaard minuten.

Wat ik nu als een gemis zie, is het kunnen reageren om aan te geven dat een item uit je advertentie is gereserveerd of verkocht. Daar moet je dan inderdaad 3 dagen op wachten of je kunt ervoor kiezen om per item een advertentie aan te maken (zodat je deze kunt sluiten als het item verkocht is). Dat laatste heeft eerlijk gezegd mijn lichte voorkeur omdat de marktplaats er overzichtelijker van wordt (dus eenvoudiger zoeken) en het beheren van advertenties door de adverteerder dan veel eenvoudiger wordt.

Maar het forum heeft toch veel meer leuks dan alleen de marktplaats? :)
 
@Dr van Lansberg Omdat het lijkt dat er met de randstad-steek overheen gelezen is (Als ik naar je locatie kijk... express?!):
Kan locatie eventueel verplicht worden bij advertenties? Het gebeurt zo vaak dat mensen dit vergeten te vermelden, maar wel eisen dat het opgehaald wordt (stel: bij grote of dure dingen)
 
De gevreesde 'Zie OP' of shame. Het staat er inderdaad! Maar jij kan natuurlijk je post aanpassen, dus deze autoriteits-kritische denker heeft uiteraard zo z'n twijfels. En zo ontstaan er tóch nog disputen!
 
Neen. We willen voorkomen dat er achteraf disputen ontstaan over het aanbod.
Ik snap dit niet eerlijk gezegd, maar jullie zullen er vast je reden voor hebben.

Maar bij Marktplaats.nl kun je ook onbeperkt je advertentie wijzigen, nooit iets van problemen over gehoord/ervaren.

Misschien is het een idee dat je wel onbeperkt kan posten, maar slechts 1x in de 72 uur kan “schoppen” middels een speciale knop ofzo? Dus dan zou het niet moeten worden gesorteerd op laatste post, maar via een mechanisme dat met die knop werkt oid..
 
Maar de locatie van de poster wordt "nu" toch vermeld, links onder de naam van de poster? Of is dat nu toeval omdat op deze pagina iedereen dat ingevuld heeft in zijn profiel? En ja, het forum heeft gelukkig veel meer te bieden dan de marktplaats. Zelf heb ik er slechts 1x gebruik van gemaakt in 2020. Maar het blijft een belangrijke extra. Ik verkoop ook liever veilig aan iemand die hier lid is dan op marktplaats te verkopen aan wildvreemden die niets meer laten horen of niet komen opdagen. En als ik zelf iets nodig heb kijk ik ook eerst hier. Maar het blijft een leuke extra en ook weer niet "meer", dat mag ook best af en toe duidelijk gemaakt worden. ;)
 
Maar de locatie van de poster wordt "nu" toch vermeld, links onder de naam van de poster? Of is dat nu toeval omdat op deze pagina iedereen dat ingevuld heeft in zijn profiel?
Dat is inderdaad toeval. Je kunt in je profiel een woonplaats invullen. Ik weet ook dat er leden zijn die hier vrij mee omgaan :). Daarnaast hoeft de woonplaats van de verkoper niet perse de standplaats van het artikel te zijn.
 
Back
Top