Music Pattern Generator v2.2 - Snapshots

Wouter Etc.

Nieuwkomer
Lid sinds
15 Maart 2011
Berichten
16
Locatie
Amsterdam
mpg_2_2_gif_animatie_750x463_30fps_8col.gif


Music Pattern Generator is een online MIDI sequencer waar ik af en toe aan werk. Nu heb ik een nieuwe versie 2.2 af. De nieuwe toevoeging in deze versie is het Snapshots paneel. In vorige versies was er geen mogelijkheid om meerdere ritme instellingen gelijktijdig te veranderen, bijvoorbeeld wanneer je tussen twee secties in een stuk muziek wilt wisselen.

Nu kun je in het nieuwe Snapshots paneel alle instellingen van dat moment opslaan in één van de 16 snapshots, en die later weer tevoorschijn halen. Door op de snapshot in het paneel te klikken, of via externe MIDI, bijvoorbeeld een controller. Hier is een demo op YouTube:



De app online: Music Pattern Generator
Desktop installers for Mac, Linux and Windows (gemaakt met NW.js): Releases · hisschemoller/music-pattern-generator
User guide: hisschemoller/music-pattern-generator
Source code: hisschemoller/music-pattern-generator
Post op mijn website: Wouter Hisschemöller Music Pattern Generator v2.2

In de hoop dat iemand er wat aan heeft.
 
En misschien ligt het aan mij, maar ik kan geen kabel trekken vanaf een output. Dan sleept ie gewoon de hele patch rond het scherm. Hmm.

[edit: ah, dan moet je eerst de 'edit connections' modus aan zetten]
 
Ja dit is wel cool! zou het graag iets beter integreren in m'n setup (bijv externe transport controls). Kan waarschijnlijk wel een work-around doen door een virtual midi device aan te maken en via daar alles te routeren, wel beetje iritant ;)

Ga deze even rondsturen naar anderen die wel van freaky sequencers houden :)
 
Hallo @dreamer, ik heb inderdaad niet getest met jack-midi. Alleen op een laptop met Ubuntu 20 een USB-MIDI interface aangesloten en getest dat de MIDI goed bij een aangesloten Digitakt terecht komt. Ik zie er tegen op Jack-MIDI te moeten gaan leren opzetten en gebruiken. Ooit toen ik het probeerde kwam ik er niet uit.

De app zou wel binnenkomende MIDI Real-time start, stop en continue messages moeten volgen. Op MIDI ingangen waarvoor Sync is aangezet in de Preferences. Maar dat is het zo'n beetje wat betreft integratie. Voor een volgende versie wil ik kijken of het mogelijk is Ableton Link ondersteuning toe te voegen. Er zijn inmiddels wat libraries die Link in Node.js mogelijk maken.
 
Tof, bedankt voor de reactie mr Etcetera ;)

Ik denk dat ik zelf nog even ga testen met een loop-back midi device en via deze de messages te routeren. Daar dan jack-naar-midi-transport over sturen en de noten van MPG weer over ontvangen.

Heb er in ieder geval al leuk mee gespeeld en voor generatieve sequences is dit wel echt tof :)
Zou dit stiekem wel graag als LV2 plugin willen voor in bijv. een MOD device, maar dat zou in de huidige setup wel moeilijk worden :P

(een of andere manier om een MPG-patch te exporteren naar iets dat je als soort midi-state-machine kan draaien)
 
Een LV2 plugin maken van deze app zal inderdaad niet gaan. Ik heb net even gekeken wat LV2 eigenlijk is, want ik had er nooit van gehoord. Maar dat zou van de grond af opnieuw bouwen betekenen. En je moet een C of C++ programmeur zijn, wat ik helaas niet ben.
 


De Music Pattern Generator in combinatie met een Elektron Digitakt. Alle sequencing gedaan vanuit de Pattern Generator.
 
Ik vind de ui/uix echt leuk, eens kijken of dit te exporteren is naar een plugin. Of ik kan de json save in moony.lv2 parsen. Om dan als plugin te kunnen draaien: Open Music Kontrollers

Na dit weekend post ik een track waar een groot deel van de sequencing door MPG is gedaan :)
 
Laatst gewijzigd:


Nog een videotje van de Music Pattern Generator met een Akai LPD8 en Bitwig Studio.

Om te vieren dat ik gisteren precies tien jaar geleden mijn Synthforum account aangemaakt heb.
 
Back
Top