Make Noise Strega (i.s.m. Alessandro Cortini)

images.png


Een samenwerking tussen Make Noise en Alessandro Cortini.

Er was al melding van gemaakt in de NAMM21-thread. Intussen sijpelt er steeds meer informatie naar buiten over deze mysterieuze synth. En nu is er ook bewegend beeld en geluid.

Update: specs en foto.

Make Noise Strega
- analog Drone Synthesizer and Effect device;
- analog Oscillator with waveshaping;
- random signal generator with adjustable influence on pitch, VCA level and Delay time;
- effect section with multi-tap Delay and Filter; manual controls for Delay time and Feedback;
- blend control for mixing the pure Oscillator signal with the effect section;
- build-in LFO; audio input with Gain control knob for external signals;
- CV inputs with attenuverters for VCA, Waveshaping, Delay time, Decay, Absorb, LFO speed, Filter and Blend;
- 11 touch plates for direct interaction with several parameters;
- combined line/headphones output (3.5mm jack) and separate Eurorack-level signal output;
- all inputs and outputs are compatible with Eurorack modular synthesizers as well as Make Noise 0-Coast and 0-Ctrl

Make Noise Co. | Strega

MakeNoise-Strega-hero@1400x1050.jpg



 
Laatst gewijzigd:
Ah, tja voor het geld verwacht ik wel een goede digitale delay of een bbd a la memory man. Ik bedoel dat het soundwise gewoon minder klinkt vooral met feedback. Welicht smaak.
 
@flyweight 'hipster' is gewoon zo'n luie, nietszeggende term die mensen rondstrooien als ze eigenlijk bedoelen 'ik vind het niet leuk'. Zeg dát dan, en leg uit waarom niet!
Klachten over de prijs of kwaliteit zijn toch meteen een veel interessanter begin van een gesprek.

Niet specifiek op jou trouwens, maar er vielen al eerder een paar opmerkingen over hoe hipster dit wel was. Okee, maar wat vindt je er van?
 
Om dan ook nog even zélf kleur te bekennen: Ik ben hier niet wild enthousiast over, qua prijs/kwaliteit verhouding ten eerste al. De 0Coast trekt mij veel meer aan, en met hetzelfde geld zou ik (mits al een case!) liever een aantal eurorack effecten kopen. Maar ik ben van Make Noise wel goeie dingen gewoon,en verdacht dan ook dat dit ding enorm bespeelbaar wordt, al zal het resultaat vaak wat 'onmuzikaal' zijn voor de meesten hier. Het feit dat Alessandro Cortini hier aan meegewerkt heeft zorgt ervoor dat ik het tenminste eens onder handen wil nemen en niet alleen op demos wil afgaan!
 
kwa delay sounds ben ik vrij specifiek of digitaal clean of tape of gruizige bbd's.
Voor mij valt het over het feedback geluid van de delay maar dat kan ook gewoon clipping in de opname zijn.
In dat laaste geval is het best een toffe doos waarin het me leuk lijkt om daar vocals, synths en instrumenten door heen te halen.
 
Ik weet het niet. De demo/presentatie liet me koud. Die Cortini ken ik verder niet (sorry?) maar lijkt me zeker een aardige gast. Verder lijkt het me een tricky move om een synth voice en een effect samen te voegen in 1 modular apparaat. Ik zou die dingen toch graag gescheiden willen houden. Maar goed wie weet maakt iemand binnenkort iets heel moois hiermee, de tijd zal t leren :-)
 
Leuk meisje met hippe synth:
Leuke demo, lekker kort ook. ;) Blijf het gevoel houden dat het vooral interessant is als effectdoos, maar dat $600 dan wel stevig aan de prijs is. Als synth, of eigenlijk als noise maker, bedenk en bouw zelf voor een stuk minder een mooie Kraakdoos Plus... :D
 
Leuk meisje met hippe synth:


Leuke meid maar heb nou nog niets interesants gehoord. Het hele indee van de osc, waveshaper, delay en filter is wat karig.
In alle demo's zit ik in feite naar een delay te luisteren.
Ik kan veel leukere dingen met 2 memoryboy's, eurorack fx sends modules, envelope follower, lfo en een filter.
En die heb ik al dus voor mij niet aantrekkelijk.
Maar wat wel weer fijn is dat er al een pre-amp en envelope follower in zit.
Dus als zelf contained signal processor is hij wel cool. Vooral voor live met zang en/of instrumenten.

De marketing gaat hard. Ben beniewd nasr een onafhankelijke review. Want overal lees je hetzelde marketing verhaal. En er word telkens beloofd dat je het ook in muziekale context kan gebruiken. Echter geen audio die dat laat zien behalve dan wat delay sound.
 
Klopt, ik vond deze clip ook karig. Paar weekjes wachten nog, dan ga ik 'm zelf onder handen nemen.
 
Mag dan een gesponsord dansje zijn, deze video geeft wel een aardig beeld van de Strega. Kan me voorstellen dat je deze graag zou willen hebben, als je al andere MN dingetjes hebt.
 
Ja idd het enige goede geluid is als hij er 5 synths bij haalt. :dubbel:
Snap eigenlijk niet waarom er een 'synth' voice in zit.
Ik bedoel de marketing praat zelf zegt al dat deze gemaakt is voor combinatie met de o'coast en o'control. Wellicht een extra vco en/of lfo?

Voor mij veranderd er weinig.
De delay is voor mij gewoon te gaar. Zeker omdat karpus strong niet echt goed gaat. En hij gewoon heel gaar klinkt.
Het is wel een leuk doos voor analog signal processing maar dan mis ik wat functies zoals bv audio pitch to pitch cv.
Alleen envelope cv is wat mager. En volgens mij heeft die envelope follower nog niet eens een gate detectie circuit... wederom gaar.

Heel verhaal maar goed het is moeilijk een mening te vormen als je dit ding niet een maand in huis hebt.
Dat geld voor de meeste apparatuur voor mij.
 
Snap eigenlijk niet waarom er een 'synth' voice in zit.
Ik bedoel de marketing praat zelf zegt al dat deze gemaakt is voor combinatie met de o'coast en o'control. Wellicht een extra vco en/of lfo?
Je kunt het met de synth voice ook stand alone gebruiken, en is voor dat doel dan ook verkoopbaar. Maar beter was om dat achterwege te laten en wat meer toe te voegen wat het processen van externe signalen ten goede komt. Want dat lijkt toch het sterkste punt te zijn van dit bakje.
 
Shrooms are talking... volgens de omschrijving:

"Cordyceps Militaris Mushrooms are connected to the new Make Noise Strega via the Instruo Scion. The Scion measures changes in resistance and converts them to control voltages and gates. In addition to the Strega there is another voice controlled by the Scion. This voice is the DPO into optomix QPAS and Mimeophon. This voice is then fend into the external input of the Strega. The all parameters being controlled are being controlled by CV from the mushrooms except the filter cutoff which is being controlled by the onboard envelop follower for the external input."

 
Die makenoise bakjes zijn wat te veel bliep kraak ruis naar mijn smaak. Hun losse modules zijn goed te combineren in met andere eurorack modules, maar zo standalone zie ik het niet. Muzikale toepassingen lijken me een uitdaging hiermee. De interface vind ik ook wel behoorlijk cryptisch.
 
Back
Top