Make Noise Strega (i.s.m. Alessandro Cortini)

images.png


Een samenwerking tussen Make Noise en Alessandro Cortini.

Er was al melding van gemaakt in de NAMM21-thread. Intussen sijpelt er steeds meer informatie naar buiten over deze mysterieuze synth. En nu is er ook bewegend beeld en geluid.

Update: specs en foto.

Make Noise Strega
- analog Drone Synthesizer and Effect device;
- analog Oscillator with waveshaping;
- random signal generator with adjustable influence on pitch, VCA level and Delay time;
- effect section with multi-tap Delay and Filter; manual controls for Delay time and Feedback;
- blend control for mixing the pure Oscillator signal with the effect section;
- build-in LFO; audio input with Gain control knob for external signals;
- CV inputs with attenuverters for VCA, Waveshaping, Delay time, Decay, Absorb, LFO speed, Filter and Blend;
- 11 touch plates for direct interaction with several parameters;
- combined line/headphones output (3.5mm jack) and separate Eurorack-level signal output;
- all inputs and outputs are compatible with Eurorack modular synthesizers as well as Make Noise 0-Coast and 0-Ctrl

Make Noise Co. | Strega

MakeNoise-Strega-hero@1400x1050.jpg



 
Laatst gewijzigd:
wat een fuzz noise troep geluid ,en willen ze dat verkopen,welke dommerik koopt zo iets?
 
wat een fuzz noise troep geluid ,en willen ze dat verkopen,welke dommerik koopt zo iets?
Op basis van zo weinig info en een korte soundbite al zo’n uitgesproken mening er over hebben? Knap.
Make Noise zit vaak aan de avontuurlijke kant van het spectrum, dus er zullen vast veel mensen zijn die er niks mee hebben. Maar als 1 van de meest innovatieve en creatieve firma in synthland iets nieuws uitbrengt dan ben ik altijd wel benieuwd. Ik denk dat MN niet over de verkoopcijfers van de 0-Coast en 0-Control te klagen heeft, ze bedienen een andere doelgroep dan waar jij misschien in zit. Dat maakt de mensen in de andere doelgroep nog geen dommeriken. Sowieso is het niet echt kies en sfeerbevorderend om anderen met dat soort termen weg te zetten.
 
De demo is natuurlijk gaar.
En dan kun je negatieve reakties verwachten.
"Avontuurlijke kant van het spectrum" ?
Idd en als je heel innovatief ben kun je het ook wel eens de plank helemaal mis slaan.
Dus wachten we geduldig op meer audio. De toekomst zal het leren
 
Demo is natuurlijk een teaser, zeer hoopvol dat er iets spannends en bruikbaars komen gaat. Zou er de twee 0-boys graag mee versterken.

Gouden team:


EsVAr62XUAEYfPb.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt klinkt precies als waar ik aan denk bij Make Noise + Coritini. Ik word er wel enthousiast van , maar ben dan ook liefhebber van Cortini en NIN. Geen bloemkool synth 😉
 
Staan wat nieuwe teasers op Instagram, die wat lastiger hier te delen zijn. Maar ik denk dat het een nieuwe stand-alone synth van MN is. Zo te zien zit er ook een touch optie op, die koperen vlakken:

1611656831957.png


Misschien een beetje het AllFlesh idee van Landscape.fm, door met je vingers connecties te maken ipv kabels?
 
Gisteravond een hele fijne sessie gehad met enkel 0-coast en 0-ctrl. Ik kijk hier heel erg naar uit.. :D

Ik lees:

Check back on Wednesday for an announcement with details, photos and more!
 
Stukje toekomstmuziek voor ons MN-wappies:

Bekijk bijlage 3805591
Dit klinkt al een stuk beter dan de eerste demo.
Ik houd wel van hipster sh!t.
Ik had bv eerst problemen met mijn OP1 doordat niets duidelijk begrijpbare labels heeft. maar de ervaring leert dat je zo in een veel intuietieve creatieve modus raakt.
 
niets duidelijk begrijpbare labels heeft.
Dan ben je bij Make Noise ook aan het juiste adres! :D Pas wanneer je er een tijdje mee werkt dan zie je pas hoe slim dat het in elkaar zit en snap je niet waarom je het eerst niet snapte, snap je?
 
We weten nu wat het ongeveer doet, maar morgen hier meer:



Tja, er zitten wat leuke ideeën in, maar $599 is wel een hoop geld voor wat eigenlijk een Kraakdoos met wat PT2399's is. Ik denk dat het vooral bruikbaar is om externe audio doorheen te sturen, met een goed bedacht ontwerp rond een aantal PT2399's kun je voor minder iets DIY-en dat misschien nog wel meer kan.
 
Tja, er zitten wat leuke ideeën in, maar $599 is wel een hoop geld voor wat eigenlijk een Kraakdoos met wat PT2399's is. Ik denk dat het vooral bruikbaar is om externe audio doorheen te sturen, met een goed bedacht ontwerp rond een aantal PT2399's kun je voor minder iets DIY-en dat misschien nog wel meer kan.
Niet helemaal mee eens, maar de prijsstelling is wel wat aan de hoge kant idd. Op zich maakt het mij niet uit dat er een wat goedkope "karaoke-machine" delay chip in zit. Hij past wel bij het hele concept van dit apparaat. Het is geen apparaat wat ik direct zou bestellen hoewel hij ik 'm wel interessant vind en hij geluidstechnisch wel in mijn straatje zit. Je hoort iig duidelijk de hand van Cortini in het ontwerp, ben eens benieuwd of hij nu ook een album met alleen dit apparaat gaat maken, zou leuk zijn! De combo van 0-Coast + 0-Control + Strega lijkt me wel erg tof om eens mee te stoeien, maar voorlopig heb ik daar de plaats en het geld niet voor (over).
Wel leuk om te horen dat ze gewoon een apparaat gemaakt hebben wat ze zelf leuk vinden en zichzelf vervolgens pas afvragen of iemand 'm überhaupt zou kopen.
De opmerking van Nick ("dare I say, PWM") deed me trouwens ook even hardop lachen.
 
@SmartBits : Zoiets bekijk in onmiddellijk door een techneutenbril, dus dat kleurt het een beetje. ;) Dan vraag ik me af, op welke manier en hoe gemakkelijk zou je eventueel zelf iets kunnen ontwerpen en bouwen wat ongeveer hetzelfde doet. Soms is dat lastig, omdat de schakeling waarschijnlijk vrij complex is, gebruikte componenten naar inschatting niet gemakkelijk zijn te verkrijgen, er moet een bult code worden geschreven wat veel tijd kost, enz. Dat zie ik hier niet zo, het lijkt me vrij rechttoe-rechtaan, met veel nadruk op wat goedkope delay-IC's. Maar goed, kan me voorstellen dat voor iemand dit helemaal z'n kop thee is, leuk dat het straks verkrijgbaar is om ermee te stoeien. Al zou ik dan toch wat tegen de prijs aanhikken, ik weet niet hoe het gaat met andere instrumenten van MN, misschien dat de prijs na een tijdje iets zakt?
 
@SmartBits : Zoiets bekijk in onmiddellijk door een techneutenbril, dus dat kleurt het een beetje. ;) Dan vraag ik me af, op welke manier en hoe gemakkelijk zou je eventueel zelf iets kunnen ontwerpen en bouwen wat ongeveer hetzelfde doet. Soms is dat lastig, omdat de schakeling waarschijnlijk vrij complex is, gebruikte componenten naar inschatting niet gemakkelijk zijn te verkrijgen, er moet een bult code worden geschreven wat veel tijd kost, enz. Dat zie ik hier niet zo, het lijkt me vrij rechttoe-rechtaan, met veel nadruk op wat goedkope delay-IC's. Maar goed, kan me voorstellen dat voor iemand dit helemaal z'n kop thee is, leuk dat het straks verkrijgbaar is om ermee te stoeien. Al zou ik dan toch wat tegen de prijs aanhikken, ik weet niet hoe het gaat met andere instrumenten van MN, misschien dat de prijs na een tijdje iets zakt?
Make Noise is over het algemeen behoorlijk prijsvast. Wanneer iets minder verkoopt (denk ik) of niet meer goed in massa te maken (vactrol tekort) dan stoppen ze gewoon met fabricage daarvan. Er zijn al best wat modules uitgefaseerd, Mysteron, RxMx, QMMG, MMG bijvoorbeeld. Die zijn aan het eind niet in prijs omlaag gegaan, dus dat verwacht ik hier ook niet. Ik denk dat de officiele Make Noise video vanavond waarschijnlijk een beter beeld gaat geven over wat het apparaat doet en kan. Cortini is natuurlijk gewoon Cortini in dat filmpje van Sonic State, is niet echt het doorlopen van features zoals je meestal ziet (meestal zie je ook een opgeruimder bureau... :D) maar gewoon lekker freaken.
 
Back
Top