Korg wavestate SE

Slechts een preview, maar toch.....


Schermafbeelding 2021-01-20 om 14.36.16.png
 
Last edited by a moderator:
Met aftertouch.Dus waarschijnlijk ook de opsix en modwave ook in de toekomst.
 
Dat is wel een flink bakbeest zeg! Ik denk dat ik liever de controls naast elkaar had gezien en een iets minder diepe synth. Niet dat ik uberhaupt in de markt ben hiervoor :P
 
Dus waarschijnlijk ook de opsix en modwave ook in de toekomst.
Dat vermoed ik ook.
Ik vond het oorspronkelijke ontwerp van de Osixd at ze destijds op de NAMM achter glas lieten zien ook veel mooier.

Desalniettemin had ik eerder een rackversie verwacht.
 
Eigenlijk had Roland met hun Boutique series een goed idee te pakken: los klavier(tje) dat je met verschillende 'brains' kunt combineren in 1 behuizing. Als synthfabrikanten dat nou eens deden met hun 'volwassen' producten...
 
Ik verwacht dat deze versie veel kopers zal trekken die afknapten op de kleine. Om kosten te besparen heeft Korg het bedieningspaneel ongewijzigd gehouden. De lege vlakken zijn handig om bijvoorbeeld een paar kleine Behringers op te zetten maar er had voor mij wel wat meer ruimte tussen de bedieningselementen mogen zitten. Ik hoop dat ze de goede dingen van de Opsix overnemen, zoals Midi data dump en een aantal mooie galmen.

Maar iets zegt me al deze nieuwe synths in de opvolger van de Kronos terechtkomen. Dat kunstje heeft Korg al eerder laten zien met de CX-3 en Karma in de Oasys / Kronos.
 
wat zou er onder de kap zitten dat hij zo groot is? De normale Wavestate is naast een Raspberry Pi vrijwel leeg..

Screenshot 2021-01-21 at 19.19.50.png
 
Eigenlijk had Roland met hun Boutique series een goed idee te pakken: los klavier(tje) dat je met verschillende 'brains' kunt combineren in 1 behuizing. Als synthfabrikanten dat nou eens deden met hun 'volwassen' producten...
Je bedoelt een rackversie met een midi keyboard??

Ik ben voor in dit geval, lekker compact.
Toch vreemd dat alleen Behringer dit nu lijkt te doen....
 
Qua uiterlijk ziet het er goed uit. Hadden ze Prologue ook maar in zo'n ontwerp gegoten.
Ja,Korg ontwerpt wel mooie synth's(het oog wilt ook wat),daarom ook dat ik de nautilus zo sexy vind,een M1&Wavestation look.
 
Het menu-diven aan de Wstate is een beetje jammer. Ikheb er een en het kleine prutschermpje maakt het menu-diven K*T
Wat sound betreft : stone cold digital, maaaarrrrr met een heel mooi underground randje. Luister maar naar mijn laatste track met veel wavestate :
 
Terwijl ik van de Prologue sound echt fan ben. Alleen iedere keer als ik er naar kijk, denk ik, wat ben je toch lelijk. Ben benieuwd naar de prijs van grote Wavestate
de prijs is een tijdje geleden al bekend gemaakt door de product manager in 1 van de wavestate facebook groups nav een vraag daarnaar. De prijs is 1598 dollar.

Dat is dus een heel stuk duurder dan de standaard wavestate. Het prijsverschil zit hem in de high quality afwerking (hoogwaardig keyboard met aftertouch, metalen knoppen en behuizing).
een aantal presets worden aangepast om de aftertouch te demonstreren.

persoonlijk zou ik voor de huidige wavestate gaan, zeker als je al andere keyboards in je studio hebt. De sounds kun je dan programmeren met dat kleine keyboard erin en dan speel je hem, gewoon met behulp van je andere keyboards. De echte manipulatie mogelijkheden doe je toch via die 8 assignable knoppen aangezien dat de enige logische manier is om alle 4 de synth engines tegelijk te kunnen bedienen in de wavestate. Dus die kun je makkelijk mappen naar externe controllers op je andere keyboards.

ik ben er nog steeds superblij mee, ik vind omnisphere de beste synth op aarde voor mijn stijlen die ik speel, maar de wavestate is 1 van de weinige synths die in de buurt komt hiervan in de praktijk zodra je zelf je sounds maakt, en ik had nooit verwacht dat een hardware synth daarbij in de buurt zou kunnen komen, maar de wavestate kan dat naar mijn mening wel.

Maar zoals ik ook in die andere wavestate thread hier zei, ik denk dat die voor veel mensen te moeilijk is door de huidige interface. Ervaren synth gebruikers zullen er weinig moeite mee hebben, maar tegenwoordig zijn mensen toch vooral gewend aan computer editors voor hun hardware. die gaat er overigens ook komen voor de wavestate heeft korg aangekondigd.
 
......

Maar iets zegt me al deze nieuwe synths in de opvolger van de Kronos terechtkomen. Dat kunstje heeft Korg al eerder laten zien met de CX-3 en Karma in de Oasys / Kronos.
Die Opsix zit er al in hoor
 
Het is niet exact hetzelfde. Opsix is een stadium verder in de ontwikkeling maar zoals ik elders hier al schreef, ben ik zo tevreden met de implementatie van FM in de Kronos dat er geen Opsix of een andere FM-synth meer bij hoeft te komen.
 
Je bedoelt een rackversie met een midi keyboard??

Ik ben voor in dit geval, lekker compact.
Toch vreemd dat alleen Behringer dit nu lijkt te doen....

:) Ik wilde al eerder reageren maar ik vergat het. Inhoudelijk: jamaarnee - rackversies van synths zijn cool als je niet te veel hands-on control behoeft - iets wat de WaveState juist wel nodig heeft. Wat ik bedoel is een serie modules die je kunt integreren in een klavier, zodat je de Engine en het klavier los van elkaar kunt upgraden maar dat ze wel samen een eenheid vormen. Een 88-toetsenklavier zou ruimte kunnen bieden aan 2 engines, een 49-key klavier heeft ruimte voor 1 Engine...

Het zou minder standaardisatie opleveren dan 'echte' 19" modules maar het zou de ergonomie en speelervaring enorm verbeteren t.o.v. een rack; en het zou flink schelen in productiekosten, logistiek, benodigde ruimte voor de speler.
 
Back
Top