MicroSCHOFT dieven

sKeLeTvM

(°-l
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.687
Locatie
FUNKY TOWN
Even de frustratie van me afschrijven...

In 2011 kocht ik Office Home 2011 MAC voor een dikke 100 euro. Enkele dagen geleden kom ik tot de vaststelling dat ik geen Xcel of Word files meer kan opslaan en krijg ik bovendien een melding : "Abonnement vereist voor bewerken en opslaan" en een knop "Activeren"
Op alle mogelijke manieren probeert MICROSCHOFT mij hun nieuwste abonnement voor Office van 99€/jaar in m'n strot te rammen.
Ik wil geen abonnement. Ik heb Office legaal gekocht. Punt. NA LANG ZOEKEN (!) vind ik een aantal opties op de Microschoft website - zelfs om Office Mac 2011 te verlengen. Zodra ik dat probeerde op mijn MS-account werd ik opnieuw geforward naar hetzelfde resultaat !! Een webpage waar je enkel Office opnieuw kopen voor 149€ of een abonnement afsluiten.
MICROSCHOFT verschuilt zich achter de drogreden dat er geen updates meer zijn voor Office 2011 en security problemen.
"Support for Home Office MAC has ended from 11/2020." (fuck of you idiot staat er in heel kleine lettertjes bij)

Ik zou mijnheer Bill Gates eens willen vragen wat hij er van zou denken als zijn Rolls Royce die perfect rijdt zonder problemen plots stopt met rijden en er op het dashboard scherm verschijnt dat er geen support meer is. "Just by another car" (you silly motherfucker staat er ook hier in heel kleine lettertjes bij)

Wat schrijnend is, is dat alle opties voor het invoeren van je creditcard voor het afsluiten van een abonnement wonderwel zéér vlotjes gaan en je daar niet minutenlang voor moet zoeken en surfen...

Het wordt stilaan tijd dat Europa dit soort gangsterpraktijken aan banden legt.
Dat Europa zelf met zijn Operating systemen komt. Alternatieen voor Facebook, Twitter en aanverwanten.

Voor mij is de oplossing simpel : Open Office. Fuck Microschoft !
 
ik weet dat al een poos, dat is de reden waarom ik geen stem uitbracht want die excel sheet (vd contest) laat zich niet saven tenzij ik jaarlijk zo gek zou zijn 't microshit kamp te sponseren, ik val nog liever dood :)
En de alternatieven werken niet deftig, mijn werk excels voor mijn verlofplanning (zowat het allerbelangrijkste wat er bestaat op mijn werk, let's face it) draait niet op openoffice dus to hell met excel
 
ik weet niet of dit een MAC specifiek probleem is. vreemd, wel. microsoft applicaties blijven eigenlik altijd draaien, zelfs wanneer EOL.

bellen met microsoft? wellicht vreemd advies, maar je hebt een legale versie, die kan niet ineens vanwege security problemen niet meer draaien.

overigens bij MAC is het wel dat de elke nieuwe OS versie, dingen breekt.. maar microsoft heeft nauwe kontakten met apple (al heel lang..)

overigens Libre Office, is de beter onderhouden versie van Open Office, maar de laatste Libre Office vind ik slechter draaien.

EDIT: OK: dat ze dat echt afsluiten. bizar.
 
PS: De trend is gezet. Ik heb hetzelfde probleem met Adobe CS6, een officieel pakket dat ik in 2013 nog 5.000€ betaalde.
Nu kan je enkel nog een abonnement draaien voor de laatste versie.
Het is dus niet ondenkbeeldig dat straks ook Steinberg, Logic, Ableton e.a. dit pad gaan bewandelen. Het resultaat is dat je op termijn pakken meer moet betalen voor het gebruik van soft. Dik balen.
(als dat het geval is zal het Ardour worden voor mij)
 
ik weet niet of dit een MAC specifiek probleem is. vreemd, wel. microsoft applicaties blijven eigenlik altijd draaien, zelfs wanneer EOL.

bellen met microsoft? wellicht vreemd advies, maar je hebt een legale versie, die kan niet ineens vanwege security problemen niet meer draaien.
Zoek het op op de MS Office website. Daar staat het letterlijk : Geen support meer voor MS Office Home 2011. Met de optie voor eenmalige aankoop recente versie (149€) of een abonnement aan 99€ (!!!) per jaar. Tssss
(lees dus : kus onze dikke kl*ten you f*ckin idiot)
 
Apache OpenOffice for MacOS X Volledig compatible.. maar je wilt natuurlijk even je beklag doen, dat snap ik.
11 jaar is natuurlijk wel een tijd terug.. Windows versies moet je ook vernieuwen om de zoveel tijd.. al is W10 al wel een behoorlijke tijd lang actief. Ik heb trouwens van mijn ouwe laptop de W7 key kunnen gebruiken om W10 te registeren. Die optie geeft Microsoft wel weer.. maar sommige software pakketten )niet alleen van MS) in de lucht houden qua updates kan behoorlijk oplopen..
 
Zoek het op op de MS Office website. Daar staat het letterlijk : Geen support meer voor MS Office Home 2011. Met de optie voor eenmalige aankoop recente versie (149€) of een abonnement aan 99€ (!!!) per jaar. Tssss
(lees dus : kus onze dikke kloten you fuckin idiot)
idd... ik heb geen MS Office (niet geheel waar, wel een licentie... gebruik ik niet, 2019 versie). dus houd het niet bij, voor microsoft, sja, goed. ik verdedig nooit iets.
aanvallen die MS!
 
Apache OpenOffice for MacOS X Volledig compatible.. maar je wilt natuurlijk even je beklag doen, dat snap ik.
11 jaar is natuurlijk wel een tijd terug..
Open Office dus geïnstalleerd. Werkt perfect.

Waar ik een gloeiende hekel aan heb is dat MS zich verschuilt achter die zogenaamde security issues. Voor een OS dat 10 jaar oud is kan ik daar nog enigszins inkomen. Voor een rekenblaadje en een tekstverwerker niet. Dat is je reinste bullshit en kwestie van coderen.
Dat er geen support meer is voor de allernieuwste snufjes en functies, so far so good. Ik kan perfect leven met het feit dat mijn Adobe CS6 geen 4 & 8K video kan verwerken. Maar morgen een melding krijgen dat ik geen 1080HD video meer kan opslaan, daar moeten ze niet mee komen aanzetten.
Dat Microsoft mij verbied om nog oude (eenvoudige) Xcel files te kunnen aanpassen en opslaan met de oude soft, dat is je reinste gangster praktijk. Zeker omdat heel veel (simpele) mensen niet nadenken en zeggen : "We zullen dan maar snel een abonnementje nemen, want met al die virus toestanden"
Jaja meneer let maar goed op want mss bestaat Corona ook wel voor computers... LOL

Eerlijk ? Ik heb in 10 jaar geen enkele OSX crash gehad, virussen of malware. Op Snow Leopard (2008!) nota bene.

Wat dan schrijnend is, is dat datzelfde Office 2011 pakket op mijn 'oude' Mac (OS10.6) nog wel perfect draait en ik geen melding krijg voor abonnementen, laat staan geen files meer kan saven...

Maar niet dus op mijn MacBook Pro met Catalina. Microschoft F*ckers. Een ander woord heb ik er niet voor en ik zou nooit voor een bedrijf willen werken waar commerciële ethiek niet van belang is...End of discussion. We doen vrolijk verder. ;-)
 
Microschoft F*ckers. Een ander woord heb ik er niet voor en ik zou nooit voor een bedrijf willen werken waar commerciële ethiek niet van belang is...End of discussion.
Als we dan toch even aan het uitwaaien zijn.. Er gaat niet veel keuze zijn van bedrijven..
Krijg zelf ook het schijt van zo'n praktijken hoor en wil zelf ook niet voor zo'n bedrijf werken, als je geen verdienmodel kan verzinnen waar je een fatsoenlijke dienst kan verschaffen, met als bij-effect dat je er iets mee verdiend, en het de moeite is, ipv winst op nr 1, en de rest zien we wel, dan kan je beter de boeken dicht doen. Als geld op nummer 1 staat, of iets anders dan je klanten waarde bieden, dan zullen je beslissingen altijd de user experience op een lagere prioriteit zetten en krijg je dit soort BS. Natuurlijk heel kort door de bocht maar zo gaat dat dan. En als je het toch fatsoenlijk wil doen is er de concurrent die rozekleur en manenschijn adverteert, goedkoper, en op de lange termijn een hoop problemen zorgt door hun slordige aanpak. En begrijpelijk dat ze geen support kunnen blijven bieden, maar waarom zou die oude software niet gewoon kunnen blijven werken? Af en toe eens klagen kan deugd doen ;)
 
Ik zou mijnheer Bill Gates eens willen vragen wat hij er van zou denken als zijn Rolls Royce die perfect rijdt zonder problemen plots stopt met rijden en er op het dashboard scherm verschijnt dat er geen support meer is. "Just by another car" (you silly motherfucker staat er ook hier in heel kleine lettertjes bij)

Billy is al een paar jaar niet meer actief bij m$, hij geeft jouw geld nu uit aan goede doelen :engel:
Hier draait libreoffice al een paar jaar zonder probleem.
 
Voor 100 euro iets kopen wat zo ongelooflijk veel mogelijkheden in zich heeft (we gebruiken vaak maar een paar procent van wat het allemaal kan) en dat 10 jaar lang relatief probleemloos kunnen gebruiken (komt neer op 10 euro per jaar dus) vind ik erg netjes, en eigenlijk een prikkie (kratje bier kost ook rond de 10 euro, en dat gaat een stuk minder lang mee).
Vroegah dacht ik ook altijd 'hardware moet je kopen, software kan je copiëren', maar ben op een gegeven moment afgestapt van illegale software, beseffend dat de ontwikkeling van al dat moois ook een vermogen heeft gekost.
 
Bij het lezen van bovenstaand verhaal ging het woord "Android" door mijn hoofd. Je toestel wordt 2, 3 jaar ondersteund - als je geluk hebt - maar wanneer je daarna over de meest recente versie van het OS beschikken "moet" je een recent model kopen en dat is niet een die een jaar geleden is uitgebracht. Dit soort praktijken worden doorgaans wel geaccepteerd. Pas je dezelde handelswijze toe op een computer, zal het commentaar pittig zijn. Een smart phone is niets anders dan een handzame computer. Waarom dan die niet wat update beleid betreft zo behandelen als een reguliere computer? Vele modellen zijn duurder dan een laptop/bureaucomputer.
Als alternatief zou je een custom ROM kunnen draaien, een iPhone of een PinePhone kunnen kopen.
 
Ik upload al die documenten gewoon naar google drive en bewerk ze in Google Docs/spreadsheet/etc... Weet niet of t handig is maar t werkt voor mij. Gelijk n backup van het spul en overal bekijken enzo.
Maarja voor privacygevoelige dingen zoals een financieel excel doc... Openoffice inderdaad. Beetje houterig soms maar het werkt.
 
Catalina is 64-bit software. Office van 2011 waarschijnlijk maar 32-bit?
Nu ben ik de eerste om M$ te bashen, maar dit hier lijkt me volledig onterecht. Verwachten dat 11 jaar oude software draait op een hedendaags systeem is absurd, al zeker als het over Apple gaat, want Apple verandert van onderliggende techniek zoals de wind draait, elke developer kan hier over mee spreken.

Ik vermoed dat je nog veel verassingen gaat komen te staan met je 64-bit only OS.

En voor de rest idd, OpenOffice, en Pages/Numbers van Apple (die trouwens ook ruk zijn)
 
Vroegah dacht ik ook altijd 'hardware moet je kopen, software kan je copiëren', maar ben op een gegeven moment afgestapt van illegale software, beseffend dat de ontwikkeling van al dat moois ook een vermogen heeft gekost.
haha,je hebt het fout,het is eerder: Hardware moet je namaken,software kan je kraken ;)
 
Mensen, OpenOffice is allang dood. Alle ontwikkelaars zijn destijds weggelopen en zijn LibreOffice gestart -> LibreOffice - Wikipedia
Ik zou eenieder dus aanraden om geen OpenOffice meer te gebruiken maar LibreOffice een kans te geven ;)
 
Back
Top