• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

MicroSCHOFT dieven

Akikaze

Hardware only
Ik draai een legale Office op een oude pc met Windows XP, die niet met internet is verbonden, maar krijg daar sinds jaar en dag regelmatig een melding dat het niet legaal is, waardoor het opstarten eindeloos duurt. Maar ik kan er nog wel mee doen wat ik wil.

Eclectic

Virtueel Analoog
Volgens mij heb je geen office 11 geinstalleerd maar de laatste 365 versie :D
daar heb je geen gebruiksrecht van en moet je dus een abbo nemen. Herzelfde voor Adobe.
je oude office versie blijft tot de eeuwigheid voor jou gelicentieerd, maar je moeten wel de 2011 versie installeren én de bijbehorende licentiesleutel ingeven.
ben één van deze kwijt en kan je niet activeren, dan is dat natuurlijk niet het probleem van MS toch?
zelfde voor Adobe, wil je de laatste features, zal je moeten betalen, je oude versie (de laatste waar je volgens je key recht op had) kan je ook tot in de eeuwigheid blijven gebruiken.

het klinkt een beetje afsof je je mac opnieuw geïnstalleerd hebt en overal de laatste versie van hebt gedownload, dat gaat natuurlijk niet zo maar gratis werken.

bikkel

Everything is on the One
Gebruik Numbers wat gratis bij je Mac zit. Kan naar Excel saven. Of gebruik Libre Office, wat ook naar Excel kan saven. Ik heb met Libre Office mijn afstudeerscriptie gedaan.

vinnieq

Lidl
Gelijk ook maar over ProTools gaan klagen?

Dit inhalige geklooi van de grote jongens stimuleert alleen maar de opkomst van nieuwe initiatieven. Mogen ze zelf doorgaan met het perfectioneren van businessmodellen voor de gaslamp en de kolenkachel.

JugJug

geregistreert lit
Vermoed dat men later ook zwaar zal terugkomen op dit model. Als je aanneemt dat er voor een rationeel persoon 50 euro van het budget (Belgie = 2000 euro net) naar abonnementen mag gaan, en elk abonnement kost 10 euro/maand, dan is er plaats voor Netflix, Office 365, een NI Komplete abonnement en een DAW abonnement + iets extra.

Lijkt me dat enkel de grote happy few bedrijven winnen met dit schema. De rest zal geen plaatsje krijgen binnen het budget en moet veranderen van model.

Laatst gewijzigd:

Nap

XVintage lid
Als je 1x in de 10 jaar €149 uit moet geven om Office te kunnen blijven draaien -waarschijnlijk alleen nodig omdat je zelf naar een moderner OS bent gegaan- doe je het nog niet zo heel slecht denk ik.

ohtar

Well-known member
Number staat toch standaard geïnstalleerd op Mac? Ik kon de excel van het synthforum in ieder geval prima open met Numbers, zonder dat ik ooit software had aangeschaft.

alex921

Well-known member
Ik heb office gekocht via ebay voor 1 dollar. Wellicht het proberen waard.
Zoiezo die troep van microsoft weggooien als je zo wordt genaaid.