Open Style selector verplaatsen

DIno Jay

Stamgast
Lid sinds
14 februari 2004
Berichten
105
Locatie
In een huis
Kan de mogelijkheid tot het selecteren van een lichte-/donkere achtergrond bovenaan de pagina gezet worden? Dank U.
 
Wanneer je het vanuit gebruiksvriendelijkheid benadert, ligt het plaatsen bovenaan de pagina eerder voor de hand dan het plaatsen onderaan de pagina. Immers een pagina opent zich doorgaans door eerst het bovenste gedeelte van een pagina te tonen i.p.v. met onderaan te beginnen. Zoals het nu is dien je eerst naar beneden te scrollen om de achtergrond te wijzigen en dan weer terug naar boven.
Het is zoiets als het Internet bankieren inlogscherm onderaan de pagina zetten. Of het aanpassen van de lettergrote. Of de taalkeuze. Door deze essentiƫle zaken onderaan de pagina te plaatsen komt het gebruiksgemak en de navigeerbaarheid van een webpagina niet ten goede.
 
Dat lijkt me vooral zo als je regelmatig van style wijzigt. Omdat we er vanuit gaan dat de meeste users dat niet doen, staat de selector op de voorpagina, maar daar wel uit het zicht. In het geval je veel wisselt, kan het ook een overweging zijn deze link te bookmarken:

 
Bovenaan de pagina's lijkt me ideaal voor veelgebruikte functies. Geen idee maar het wisselen tussen de lichte/donkere stijl lijkt me niet iets wat je vaak zal doen.
En sowieso kan je zelf enkele snelkoppelingen maken in jouw favorieten/bookmarks,...

Licht
Donker
 
We zijn even wat opties aan het overwegen. Wordt vervolgd ;)
 
Back
Top