Kurzweil komt met de K2700 !

Attachments

  • kurzweil-k2700-angle.jpg
    kurzweil-k2700-angle.jpg
    87,2 KB · Bekeken: 5.764
Polyfonie en..... dat is het wel denk ik :)
Wel nu er meer demo's zijn en dat de K2700 niet veel meer is dan de K2600,sta ik nog altijd paf van de mogelijkheden en sounds(persoonlijk).Het is en blijft een beest van een synth.De leercurve is niet mals maar loont meer dan de moeite( hoe moeilijker hoe interessanter de synth)!De Award winning multi FX sectie behoort nog altijd tot de top.Alleen voor dit zou ik de synth al willen kopen.(Remenber KSP8,de multi Channel effects hardware unit).
Kurzweil was zijn tijd ook ver vooruit, herinner de virtuele analoge oscillators in DSP.De kurzweil had al multiple Synthesis methoden lang voordat andere zoals Oasys en Kronos ze hadden.Aantal voices zijn veel meer dan andere en kan veelvuldig layers opstapelen zelfs 192 oscillators.
Ja soms moet je gewoon niet veel meer aan veranderen omdat de synth al zo goed is.
Zeg niet dat ze in alles top zijn maar toch....
 
Op de namm De K2061,voorlopig nog niet veel specs.Een kleine K2700?Hoogswaarscijnlijk.Overigens is er ook een K2088,dus zeker een light versie van de 2700.Maar Kurzweil kennende is het niet voor dit jaar.

K2061A.thumb.png.1ffae180a7dfa2b313dc59db7ee2abac.png
 
Komt Kurzweil ooit nog met een rack versie van één van hun vlaggeschepen?
Weet iemand hier misschien iets over?
 
Geen idee, maar dat is al best lang geleden toch? Ik vind sowieso dat er maar bar weinig racksynths uitkomen tegenwoordig. Behringer doet het wel goed met die mono's die in een 19" rack kunnen en er zijn wat rackable desktop modules (die nieuwe Korgs!), maar het is niet meer als The Good Old Days dat er van bijna iedere keyboard synth ook een rackmodel uitkwam.
 
Voila,eerste 'grote' aankoop dit jaar en sinds lang is een feit, hoera.
Een tweedehands K2700 aangeschaft voor een redelijke prijsje.Een workstation(hoewel eigenlijk geen echte,de sequencer is niet zo uitgebreid).
Aangezien het een piano klavier heeft gaat de Numaxpiano buiten en houd ik mijn arsenaal en financiën binnen de perken.
 
Mooie aanschaf, denk ik. Ik zit ook steeds te kijken, maar dat zou dan mijn 5e keyboard zijn, waarvan er al 2 tegen de muur staan en dan wordt het wel een beetje vol in m'n kamer. Jammer dat er geen toetsenloze versie is. Ben je van plan om er DAW-loos mee te werken?
 
Mooie aanschaf, denk ik. Ik zit ook steeds te kijken, maar dat zou dan mijn 5e keyboard zijn, waarvan er al 2 tegen de muur staan en dan wordt het wel een beetje vol in m'n kamer. Jammer dat er geen toetsenloze versie is. Ben je van plan om er DAW-loos mee te werken?
Met een kurzweil werk je(ik)met dat monster Engine VAST,en dat 'modulair' ben ik verder nog aan het doorgronden, moeilijk is dat niet,maar de combinatie van al die blokjes vergt gewoon een automatisme.
De rest gebeurt gewoon in mijn DAW omgeving.
 
De K2061 zou oa een opgefriste K-2000 synth bibliotheek in huis hebben en compatible zijn met die K-2000 banken.Ja,één van de beste synths uit de jaren negentig.En die geluiden zijn echte klassiekers en echt kwalitatief nog up to date.Ik heb die sounds altijd geweldig gevonden.
 
Back
Top