Hoe verzend je een synthesizer

ohtar

Ouwe rot
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
629
I wil graag mijn Poly61 die ik aan een forumlid verkocht heb verzenden. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat doe. Ik heb iets van een doos nodig denk ik, of wrap ik het ding gewoon in bubbeltjesplastic en dan plastic er omheen zonder doos?

Heeft iemand tips om dit, terwijl alle winkels dicht zijn, te doen?

Alvast bedankt.
 
Inmiddels is de oplossing gevonden. De koper stuurt mij nog een doos op die hij heeft liggen. Ben nog steeds wel benieuwd naar hoe jullie dit doen?
 
Massa's bubblewrap en doos

Of met styro blokken,maar dan wel eers plastic over het toestel.

In geen geval styro chips

Ik heb eens een System 100M + het KB in Frankrijk gekocht,die kerel had beide in een dun deken ingewikkeld en zo opgestuurd!!!...,was perfecte staat toegekomen enkel bender afgebroken van KB.

Ook eens een Roland midi KB op 2dehands,gewoon transparante plastic zak erover en zo gepost!,perfect toegekomen.

Dan een RSF Kobol uit Frankrijk van een oma, die had dat in een doos gestopt met niks anders in. (kleinzoon was in Peru,Oma moest het inpakken en opsturen),de Kobol stak half uit de doos (die rackoren had een hele flank van de doos stukgerukt) ,Aan de Kobol was geen kras te bespeuren,ook niet de minste deuk in de rackoren!!,niet te geloven.
 
Zodra ik het plan heb om iets in de verkoop te gooien probeer ik een passende doos te bewaren.
Ook verpakkingsmaterialen als schuimvlokken bubbelplastic etc verzamel ik dan.
Meestal heb ik de originele verpakking nog wel en daarin gaat het betreffende artikel en dan zorg ik nog voor een 'omdoos' met wat schokabsorberend verpakkingsmateriaal. De boel tape ik dicht met sterke tape.

Voor kleinere dingen koop ik weleens een pakketdoos van PostNL en als iets echt onhandig groot is wordt het alleen afhalen.
Bij gebrek aan vulmaterialen maak ik wel proppen van krantenpapier/reclamefolders.
 
Zodra ik het plan heb om iets in de verkoop te gooien probeer ik een passende doos te bewaren.
Ook verpakkingsmaterialen als schuimvlokken bubbelplastic etc verzamel ik dan.
Meestal heb ik de originele verpakking nog wel en daarin gaat het betreffende artikel en dan zorg ik nog voor een 'omdoos' met wat schokabsorberend verpakkingsmateriaal. De boel tape ik dicht met sterke tape.

Voor kleinere dingen koop ik weleens een pakketdoos van PostNL en als iets echt onhandig groot is wordt het alleen afhalen.
Bij gebrek aan vulmaterialen maak ik wel proppen van krantenpapier/reclamefolders.

Precies. En ook aangetekend met verzekering versturen!
 
Kan alleen maar eerdere antwoorden bevestigen. stevige doos, padding, bubblewrap of luchtkussens, omdoos, evt papier om de doos om te verbergen wat er in zit, als je omdoos ook een synthdoos is :D
Echter erg problematisch sinds een jaar ofzo is dat vanuit Belgie verzekerd verzenden niet meer gaat, vroeger kon je eveneens als met PostNL gewoon voor het bedrag dat je wilde verzenden, dat gaat nu niet meer en dan is het risico ineens wel pakken groter. Ik weet nog niet van alternatieven hier.
 
Dit draagt niet echt bij aan 'de oplossing' maar ik heb nog nooit iets op laten sturen. Altijd opgehaald: toch even kijken en voelen, of het allemaal wel is wat er beweerd wordt.
En op die manier al heel wat van het land gezien. Tripjes gemaakt naar o.a Amsterdam, Arnhem, Amersfoort, Utrecht, tot diep in België aan toe, dat laatste voor een Korg Krome 88.
En voor een Poly61 zou ik toch ook weer de auto in stappen om hem persoonlijk op te halen. Een originele doos vind ik dan weer geen toegevoegde waarde hebben.
Momenteel heb ik mijn 'studio' wat uitgedund, maar een paar jaar geleden had ik zo'n beetje een halve zolder extra moeten hebben om dan de dozen op te slaan.
 
Ik ben inmiddels behoorlijk creatief geworden in het puzzelen hoe grote dozen vol te stouwen met kleinere en dat scheelt behoorlijk wat ruimte.
Ik ben voornemens voor mijn grotere keyboards koffers van Thomann aan te schaffen.
De originele dozen kunnen dan weg of in opgevouwen toestand worden opgeborgen en de koffers kunnen dan op hun beurt weer volgestouwd worden als ze niet nodig zijn.

Dit draagt niet echt bij aan 'de oplossing' maar ik heb nog nooit iets op laten sturen. Altijd opgehaald:
Dat vind ik ook de ideale oplossing, maar niet iedereen wil dat of heeft daartoe de mogelijkheid.
Ik ben zelf wel bereid zelf een stuk te reizen met om een pakket in iemands buurt te krijgen. De kosten van het treinkaartje liggen in dezelfde orde als verzekerd verzenden.

Eén keer wilde iemand iets verzonden hebben tijdens mijn vakantie, maar aangezien we toch de dag in zijn provincie door gingen brengen hebben we aan huis bezorgd.
Aardige man met mooie spullen waar hij leuk over kon vertellen. Leuk gepraat onder het genot van een kop koffie.
 
Ruime passende doos, goed inpakken in bubblewrap en dan in de doos vastklemmen met schuimrubber en/of proppen papier of van die zakjes lucht, in elk geval zorgen dat er zo weinig mogelijk beweging in zit, dan de doos opvullen met proppen papier oid en zorgen dat er geen scherpe randen door de doos heen kunnen prikken (rackunits hebben hier nog weleens een handje van).
 
Back
Top