Korg miniKorg 700FS

Back To The Future:
a limited edition authentic revival of the miniKORG 700​



6749bc351bdd43b2714f867890b4dcfe_pc.jpg
 
Ik had niet door dat er al een video op de Korg website stond. Tijdens dat Kitaro interview lijkt men de klank van het origineel toch op z'n minst te benaderen.

Ik vind dat ook,ding klinkt normaal hyper organisch,ff wachten op meer demo's zekers..in ieder geval koop ik hem toch niet,als ze met een 800DV afkomen allicht wel,als de sound juist is per het vintage model ten minste.
 
Hoe staat het met de uitleverdatum van de 700 FS? Het lijkt wel alsof alleen Turnlab hem nog aanbiedt.
 
Wat ik er nou wel leuk aan vind is dat die originale bakjes al bijna een halve eeuw oud zijn. Dat kun je toch wel vintage noemen. Maar als iemand het over een (ik noem maar een voorbeeld) 'vintage' JP-8000 heeft, moet ik altijd een beetje glimlachen.
Inderdaad, mijn 700 (niet S) is van 1973 dus binnen anderhalf jaar een romige halve eeuw oud! Kan ik mijn 1981 Minimoog "jonkie" noemen.

Then again, mijn Bosie is exact 100 jaar ouder dan haar eigenaar. En nu ben ik zelf geen Methusalem, maar dat pareltje is dus van 1884 en doorstaat de tand des tijds beter dan mezelf. :) Dus ja, die 90's synths hier beschouw ik niet bepaald als "vintage". Die zijn gewoon "niet nieuw".
 
heeft er eigenlijk iemand m gekocht? Ik zie op n boel websites 'sold out' en anderen dan weer 'op bestelling'
 
Oud draadje… ik heb ondertussen zowel de og als de reissue… net binnen… ik kon m amper uit zetten… die fs is waanzinnig… weldra doe ik een vergelijk(filmp)je
die koffer is om mee in bed te nemen. Geweldig
 
Heb je de oude 700 of 700s? Ik vond de 700 iets leuker klinken dan de s. Waarbij je ook rekening moet houden dat bv de filters anders gekalibreerd kunnen zijn. Ik denk dat mijn 700 momenteel net iets te peaky staat.

De s heeft natuurlijk een paar leuke functies die de 700 niet heeft, maar tja daarvoor heb ik natuurlijk Grote Broer in huis.

Met de fs heb ik geen ervaring.

Ik bedacht me vandaag nog dat ik nog eens iets wil testen: kan je de pitchbend down instantaan genoeg maken om als powerbaspatch te gebruiken?
 
Ik heb 2 700S jes en nu ook een 700FS
Dat was allemaal niet de bedoeling maar stuff happens als je op zoek bent naar een 800 DV :D

Ik ga ze allen eens vergelijken en dan gaat er minstens één de deur uit. Die springreverb op de 700FS is geweldig. Ja ik weet 't ik ben nog volop in wittebroodsweek
 
Ik bedacht me vandaag nog dat ik nog eens iets wil testen: kan je de pitchbend down instantaan genoeg maken om als powerbaspatch te gebruiken?
Sorry ik spreek geen japans - is dat een vraag aan mij?
 
Aan mezelf en de wereld. Op de ms20 gebruik ik wel eens een negatieve envelope om een neerwaartse pitchbend te maken, zo kan je enorme bassen maken. En ik vroeg me af of dat ook lukt met de auto bender van oude Korgs. Dan zou de kortste delay van de autobender 0 moeten zijn, anders klinkt het niet. Hij moet echt meteen de pitch naar beneden beginnen trekken. Als ik nog eens tijd heb, probeer ik het op de 800dv met een tweede voice voor de tail van de bas.
 
Nicolas 2000, nu snap ik die viool :)
ivm die pitchbend, klinkt indrukwekkender als ie uit staat, als bass. Dus nee.
 
Ik heb lang overwogen om de 700 FS te kopen omdat hij goed klinkt, via midi cc aanstuurbaar is en je dwingt creatief te zijn maar voor zo veel geld kan ik beter een Moog Matriarch kopen. Ik heb de oude Minikorg 700 nooit bespeeld dus de nostalgie mis ik.
 
Ik heb de fs nu al meer gebruikt dan mijn sub37 ooit en heb m een dag… :)
 
Ik heb 2 700S jes en nu ook een 700FS
Dat was allemaal niet de bedoeling maar stuff happens als je op zoek bent naar een 800 DV :D

Ik ga ze allen eens vergelijken en dan gaat er minstens één de deur uit. Die springreverb op de 700FS is geweldig. Ja ik weet 't ik ben nog volop in wittebroodsweek
Ik wil er wel eentje hebben…
 
Just saying, maar vorig jaar stond er een Minikorg 700 voor weinig geld op SF en hij heeft er onbegrijpelijk lang op gestaan. Laat je niet misleiden door de andere namen en implementaties van subtractieve synthese: ze kunnen zowat alles wat je zou willen. En met de traveler heb je een LPF én HPF waarmee je heel handig de klankkleur naar alle kanten kan trekken. Als je de knopjes daar ondersteboven op zet, kan je de HPF zelfs voorbij de LPF trekken voor nog meer mogelijkheden. En bovenal klinken ze uniek. We spreken hier over één van de vroegste muzikaal perfect bruikbare monosynths, 1973. Minimoog/Satellite, Synthi, Roland SH1000, dan was het wel een beetje klaar met de "kleintjes". Waarbij de SH1000 en Minikorg 700 de eerste synth van betreffende fabrikant zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Aan mezelf en de wereld. Op de ms20 gebruik ik wel eens een negatieve envelope om een neerwaartse pitchbend te maken, zo kan je enorme bassen maken.
Daar zeg je wat. Ik heb heel lang op bepaalde platen een bas gehoord waarvan ik dacht dat het een fretloze bas was. Maar nu denk ik dat het gewoon een mini was waarbij je met het pitch wheel de bas naar beneden bend. Dat heb ik in mijn synthforum contest track toevallig gedaan met de BH model d.
 
Back
Top