Korg modwave

Wauw.
modwave - WAVETABLE SYNTHESIZER | KORG (USA)
cafdbf65b00547fed59ff03fa259e5a0_pc.png
 
ik heb mij niet kunnen houden qua GAS, mede dankzij Quifster zijn vele video's ;) heb hem dus besteld bij Thomann. Heb al plaats gemaakt vlak naast de Wavestate.
Is Thomann een goeie partner?Bij Keymusic weet ik het niet zo goed meer.
 
Is Thomann een goeie partner?Bij Keymusic weet ik het niet zo goed meer.
Ik heb tot nu toe geen klagen.heb in verleden bij hen 6tal bestellingen gedaan. Levertijden houden ze zich aan, en als er een probleem is wordt dat via mail vrij snel opgelost.
 
Ik heb tot nu toe geen klagen.heb in verleden bij hen 6tal bestellingen gedaan. Levertijden houden ze zich aan, en als er een probleem is wordt dat via mail vrij snel opgelost.
Daarin zijn de meesten wel goed in.Maar het is de service achteraf,herstellingen en zo....
 
Daarin zijn de meesten wel goed in.Maar het is de service achteraf,herstellingen en zo....
Ik heb bij thoman daar wel goede ervaringen mee, ik had een motu audio interface besteld en de nieuwe die binnenkwam bleek niet helemaal goed te zijn, daarover hun gemaild en zij regelden een ups service die de kapotte ophaalde en daarna kreeg ik gewoon een nieuwe.

Ik weet niet of dat een uitzondering was, maar mijn ervaring daarmee was in ieder geval top, snel en pijnloos geregeld.
 
Daarin zijn de meesten wel goed in.Maar het is de service achteraf,herstellingen en zo....
Ik had ooit een Thomann bestelling die zoekraakte.
Kreeg probleemloos binnen enkele dagen een nieuwe opgestuurd.
Een paar maanden geleden begon mijn bij Thomann bestelde Fantom raar te doen.
Paar mailtjes heen en weer met Roland support en uiteindelijk met Thomann.
Kreeg binnen een uur een UPS label toegestuurd en twee weken later stond UPS weer aan de deur om hem gerepareerd af te leveren.
 
mooi dat er meer modwave bezitters gaan komen.

Hier alvast een tutorial waarin ik visueel de basisstappen laat zien hoe je een pad sound maakt met wavetable synthesis, de challenge voor mijzelf was om binnen 10 minuten een pad sound echt modulation gereed te hebben, dat lukte uiteindelijk makkelijk, in drie minuten stond de basis er, de overige 7 minuten was meer playtesting en aanvullende tweaks met dingen die ik anders wilde.

 
mooi dat er meer modwave bezitters gaan komen.

Hier alvast een tutorial waarin ik visueel de basisstappen laat zien hoe je een pad sound maakt met wavetable synthesis, de challenge voor mijzelf was om binnen 10 minuten een pad sound echt modulation gereed te hebben, dat lukte uiteindelijk makkelijk, in drie minuten stond de basis er, de overige 7 minuten was meer playtesting en aanvullende tweaks met dingen die ik anders wilde.


Cool. Heb m even snel gekeken op mijn telefoon, maar die layer B, is dat gewoon een saw wave oid?
 
Cool. Heb m even snel gekeken op mijn telefoon, maar die layer B, is dat gewoon een saw wave oid?
nee, custom sample die ik gemaakt heb vanuit de virus ti die ik toegevoegd heb aan mijn modwave, daar heb je 4 gigabyte aan ruimte voor
 
Laatst gewijzigd:
nee, custom sample die ik gemaakt heb vanuit de virus ti die ik toegevoegd heb aan mijn modwave, daar heb je 4 gigabyte aan ruimte voor
Oke nice! Wavetable bedoel je neem ik aan toch? Of kun je ook eigen samples inladen?
 
Oke nice! Wavetable bedoel je neem ik aan toch? Of kun je ook eigen samples inladen?
Nee, naast wavetables kun je 4 gigabyte aan eigen multisamples toevoegen
 
Oh wow dat is wel nice!
Ja is inderdaad erg gaaf, en het gaat nog veel verder ook, je kunt dan bijvoorbeeld wavetables gebruiken als modulator voor je multisamples, zoals bijvoorbeeld Amplitude modulatie (AM) of Ringmod.

hier is een voorbeeld waarin ik dat demo op de modwave, dat heb ik als volgt gedaan, eerst heb ik een multisample gemaakt van een triton sound , die heb ik overgezet als multisample naar de modwave, vervolgens heb ik daar een modwave patch van gemaakt inclusief AM op de multisample (zie 2e gedeelte van de demo).



En dat is op een modwave nog maar het begin, je kunt nog veel verder los gaan kwa mogelijkheden door ook dan die wavetables en multisamples te moduleren via al die stepsequencers lanes in de modulation die je kunt routen naar enorm veel destinations. Het is echt een powerhouse die modwave. Dat is het mooie van die synth, je kunt hem heel simpel gebruiken, maar als je echt los wil gaan met synthese dan zit er echt veel in.
 
En dat is op een modwave nog maar het begin, je kunt nog veel verder los gaan kwa mogelijkheden
Wordt jij niet stiekem betaald door Korg(portal Nederland),of ik zou toch de mogelijkheid eens onderzoeken.
Ik zie vele verkopers dit niet nadoen.De Kronos,de wavestate,nu de modewave,en wat next,...😉🤑
 
Wordt jij niet stiekem betaald door Korg(portal Nederland),of ik zou toch de mogelijkheid eens onderzoeken.
Ik zie vele verkopers dit niet nadoen.De Kronos,de wavestate,nu de modewave,en wat next,...😉🤑
Nee, was het maar waar.

ik moet al mijn gear zelf kopen. Ik heb ook niet bepaald alleen Korg, er staan hier veel merken synths, waar ik overigens ook net zo diep in duik als in korg synths. Alleen de videos op mijn youtube channel zijn voornamelijk gericht op korg users, dus dan lijkt het alsof ik met name alleen korg synths heb.

Maar wat ik probeer is de mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in de synths die ik demo, enthousiast te maken voor de mogelijkheden zoals ik die synths gebruik. Maar je vindt vergelijkbare posts van mij in de ableton of arturia thread hier. Alleen dan gericht op die synths of DAW.

Maar dat ik een liefhebber van korg synths ben mag wel duidelijk zijn, dat klank pallet vind ik geweldig en vooral al die extra ideeen die ze (vaak minder zichtbaar) in hun synths bouwen.

Maar Pigments 3 vind ik overigens net zo goed (misschien zelf wel beter)
 
Laatst de film bladerunner 2049 gezien, de film is redelijk, maar het is meer dan 2 uur genieten van die onderliggende soundtrack, wat een soundtrack is dat zeg. De openings intro tune was de inspiratie voor deze sound die ik op de modwave wilde pogrammeren.

korg modwave - Bladerunner 2049 pad / lead sound

Technische info:
Als eerste heb ik op de matrix 12 vst een pulse naar saw sound gemaakt. Die heb ik vervolgens gesampled om in Serum een wavetable van te maken. Daarna de wavetable geimporteerd en deze er een sound van gemaakt in de sfeer van de openingstune van bladerunner 2049.

De demo start met de standaard sound, via de modwheel kan ik de cutoff dempen en resonantie gecontroleerd toevoegen. De mod knobs gebruik ik voor waveshaping en reverb positionering, plus losse cutoff en resonance control

 
Heb m inmiddels een paar dagen binnen en moet zeggen, ben onder de indruk! Super diep voor een synth in deze prijsklasse.

Ik zit te overwegen hem te modden tot een desktop, want ik heb eigenlijk ook ruimte gebrek en de keys zijn wel oke maar niet geweldig. Heb een hydrasynth een verdieping lager die ik liever gebruik ok de modwave te bespelen met poly AT! :)
 
Back
Top