Korg modwave

Wauw.
modwave - WAVETABLE SYNTHESIZER | KORG (USA)
cafdbf65b00547fed59ff03fa259e5a0_pc.png
 
Laat men de ModWave en de WaveState samenvoegen in èèn behuizing, samen is het dan een zes-octaaf apparaat en noem het ModWaveState (MWS). MoWavState (als in "more") vind ik ook best.
Het ding ga ik niet op het toilet gebruiken, dus graag een fatsoenlijk toetsenbord. Dank U. 88 toetsen lijkt mij wel wat.
 
Eigenaardig dat er nog geen demo's zijn,en we zijn al een aantal dagen verder.Hebben die allemaal het virus te pakken?
 
Ja,dat weet ik al.Meestal krijg je direct een kanonvuur aan demo's daarna.
 
Het is wel 3 octaven EN EEN C he! Ik bedoel...

Ik ga eens wat demo's beluisteren want al te industrieel wavetable kapotteklankgedoe past niet in mijn muziek.
 
3 octaven is wel gemakkelijk om in je luie zetel te kruipen, op je schoot en koptelefoon en pielen maar.
 
Hmm, :eureka: zo'n opzetstuk over het klavier met bedrukking van de presets-structuur en bv enkele ideëen is misschien iets.
Ik heb voor een digitale drukkerij gewerkt en op forex van 3 mm is dit te doen.
Dit soort plastic is ook heel makkelijk te vouwen naar model en verkrijgbaar in zwart, maar ook wit en enkele primaire kleuren.
 
Januari aangekondigd, nu bijna Juni.Niets te horen of te zien.
Lijkt Kurzweil wel.Dat duurt ook maanden.
 
Januari aangekondigd, nu bijna Juni.Niets te horen of te zien.
Lijkt Kurzweil wel.Dat duurt ook maanden.
Misschien hebben ze last van chip te korten zou kunnen toch ?
 
De Modwave is uit nu.Lot of demo's op YT kanaal.
 
Ik hoorde gisteren anders dat ie voor de herfst is...
 
Lijkt me leuk maar ik moet Ff goed onderzoeken of ik eens een modwave of een wavestate wil testen. Ik droomde ooit van een Waldorf Microwave XT maar daar ben ik wat te laat mee als ik de huidige prijzen zie. Dus in die optiek is de wavestate mogelijk wel een modern alternatief.
 
De modwave is een digitale wavetable synth in dezelfde behuizing als de Wavestate en de Opsix. Het is een mix van ideeën uit de Korg DW-6000/8000 en de allernieuwste technieken en een filter


Elk van de oscillators bevat 200 wavetables die op hun beurt weer 64 golfvormen bevatten. Met 30 modifiers en 13 soorten morphing ontstaat nog veel meer variatie in de golfvorme. Elke stem heeft 4 oscillatoren (plus noise en sub) en er zijn maar liefst 32 stemmen. Je kunt via de bijbehorende editor je eigen wavetables laden (Serum en WaveEdit format).
 
Ah ok. Dus een Wavestate is het kindje van een Wavestation, een Modwave van een DW8000, en een Opsix van een DX7. Dan vermoed ik dat de Wavestate iets meer mijn ding zou zijn dan de Modwave.
 
Ah ok. Dus een Wavestate is het kindje van een Wavestation, een Modwave van een DW8000, en een Opsix van een DX7. Dan vermoed ik dat de Wavestate iets meer mijn ding zou zijn dan de Modwave.
Luister toch maar eens naar het nu groeiende aantal demo's op het YT kanaal.
 
Back
Top