WIP: Eclectic Ft. Raena - Move on (Original Mix)

Mix klinkt al stukken beter zo! Kijk ook nog even naar de truc die flyweight postte, daarmee kun je misschien het randje mid/hoog nog toevoegen aan het couplet om het beter verstaanbaar te maken. De zangeres hgeeft dat gewoon een beetje te zacht en ongearticuleerd ingezongen, is geen mixfout van jou, maar als opnieuw inzingen geen optie is dan zul je er nog wat mee moeten.

Op 2:26 of 2:42 zou je de drums weg kunnen halen (paar maten erv oor al afbouwen natuurlijk anders is het te abrupt) om er een soort van break/bridge in te bouwen, instumenten dan ook wat ingetogener laten spelen natuurlijk. Om het daarna nog een laatste keer los te laten gaan, maar die moet dan harder knallen dan de refreins ervoor.
 
Hier zijn we nu, naar een dagje minibreakjes en snarerolls programmeren , de voltooiing nadert. Morgen nog een keer met stofkam er doorheen en dan goed afmixen en masteren.
 

Attachments

  • Moveon_13.mp3
    6,3 MB
De mini break op 0:44 begint leuk, maar gaat dan van swingend naar zo'n standaard gefilterde roll, ik zou dat anders proberen te doen, de swing moet er meer in blijven. Na het nummer verder geluiderd te hebben gaat het om het stuk van de helft naar 3 kwart van de roll. Het laatste kwart die hele snelle roll met filter doet het wel leuk in de mix.

Het volume (en de verstaanbaarheid) van de vocal is nog niet naar mijn zin. Zo luid en verstaanbaar als hij op 1:00 doorkomt wil ik hem eigenlijk in het hele nummer horen. Ik denk dat je meer compressie moet toepassen of handmatig volume automation.

1:41 die cymbal staat wel erg hard

De vocal adlibs (rond 3:30) zijn leuk, maar dan moet het standaard refrein wat meer unisono klinken. Alsof het een koor is, waar de zangeres zelf in soleert. Nu schiet het een beetje alle kanten op.
 
Als je die synth stabs nou eens flink low pass filtert als die zangeres aan het mompelen is. Dat helpt misschien ook al. En dan kan het filter langzaam open tot helemaal open als ze wat harder begint te zingen.

Ook het begin van het nummer moet je nog even wat leuks mee doen. September bijvoorbeeld begint met de synths zonder drums. Zou bij jouw nummer ook vast werken.
 
Klinkt goed, lekkere zomerhit :). Pas op dat je niet te veel blijft perfectioneren. Goed is goed ;)
 
En hij is klaar!
Moet nu alleen nog masteren, maar de mix is nu helemaal naar mijn zin.
 

Attachments

  • Move_On_final.mp3
    6,4 MB
Klinkt goed zo! Zo is het goed verstaanbaar ook! Wat heb je nu gedaan om de verstaanbaarheid van het couplet goed te krijgen?
 
ThnX! alle resonanties en plosives en s'jes en t'jes anderhalve dag handmatig lopen editten daarna ieder woord individueel gain aangepast.
de sidechaining verder uitgewerkt (compressor ratio en send fx gain) zodat alles weer wat minder zuchtte en natuurlijker werd.
 
Tof geworden hoor! Stem klinkt echt veel beter dan de eerste iteratie. Echt goed gedaan. Ik bewonder je doorzettingsvermogen ook!
 
Well done man! Het resultaat is een zeer professionele productie. En dat kan ik zeggen zonder dat het echt een comfortabel genre is voor me...!
 
En de master is ook klaar, dit gaat hem worden, de koek is op :D
 

Attachments

  • Move_On_VBR_M24_3.mp3
    6,2 MB
Hi Eclectic,

deze even onderhanden genomen...compressie op de sub frequencies . eq cuts laag en wat boosts voor de vocals en mid/high frequencies.
Dit maakt de track wat opener.
Qua volume is deze wel wat harder en meer energieke versie....maar dat is een kwestie van smaak.

Denk dat je mix wat beter kan vooral het laag zit je synthbas en kick elkaar wat in de weg.
Bijlage remaster is meer bedoelt om een beetje een richting tegeven qua balans.
Beste resultaat is de mix herzien uiteraard.


Leuke track overigens!:okdan:
 

Attachments

  • Move On (Remaster).mp3
    6,4 MB
Leuk, De s was IMHO prima, haar stem heeft een mooi randje, dat is is jouw master nu ronder/weg, ik heb daar ook gezeten, maar toch besloten het iets minder te doen, is een keuze. de mix zelf ook, bewust gekozen voor 11 LUFS, niet voor 9 of 7. Wanneer je de volumes gelijk trekt, hoor je de crest factor kleiner worden, versmeert jou master een beetje in de midrange en gebeurt er ook wat geks met de fase? Beetje wat je ook hoort wanneer je te ver gaat met Ozone, beetje dat vissekom breed. Harder lijkt vaak beter, maar is in mijn optiek niet altijd zo, volumes gelijk trekken en A/B'en.

Kan ook zijn dat jij de track gewoon anders hoort, geen slechte master, niet de keuzes die ik zou maken.
 
Leuk, De s was IMHO prima, haar stem heeft een mooi randje, dat is is jouw master nu ronder/weg, ik heb daar ook gezeten, maar toch besloten het iets minder te doen, is een keuze. de mix zelf ook, bewust gekozen voor 11 LUFS, niet voor 9 of 7. Wanneer je de volumes gelijk trekt, hoor je de crest factor kleiner worden, versmeert jou master een beetje in de midrange en gebeurt er ook wat geks met de fase? Beetje wat je ook hoort wanneer je te ver gaat met Ozone, beetje dat vissekom breed. Harder lijkt vaak beter, maar is in mijn optiek niet altijd zo, volumes gelijk trekken en A/B'en.

Kan ook zijn dat jij de track gewoon anders hoort, geen slechte master, niet de keuzes die ik zou maken.
Tis meer een remaster van een master waarmee je natuurlijk maar zoveel kan bereiken natuurlijk.
Frequencies die constant met elkaar vechten creeren een logge doffe muddy sound .
Dit los je op in de mix.
Maar het is jouw track en als je er happy mee bent met hoe het is ben ik daar helemaal oke mee.:okdan:
 
Back
Top