Afgehandeld Nababbel Synthforum Contest 2020

Ik heb niet meegedaan maar heb het idee dat het NIET kunnen zien van de stemmen het minder spannend maakte. In voorgaande edities kon ik me er gewoon niet van losmaken soms en was het kijken naar de stempagina 's morgens het eerste wat ik deed.. pff..:D Maar dit lijkt me een stuk leefbaarder.. :)
 
Klopte het dat je dit jaar niet kunt zien wie er op je track gestemd heeft? Ook niet achteraf?
Bij deze tegen iedereen die van mij, opbouwend bedoelde, kritiek op zijn track heeft ontvangen: voor ik een comment geef, wil ik het zeker twee keer luisteren, en als een track de moeite waard is om, met mijn beperkt beschikbare tijd, twee keer te luisteren is het m.i. ook een stem waard.
Tot volgend jaar maar weer 8)
 
Ik heb niet meegedaan maar heb het idee dat het NIET kunnen zien van de stemmen het minder spannend maakte. In voorgaande edities kon ik me er gewoon niet van losmaken soms en was het kijken naar de stempagina 's morgens het eerste wat ik deed.. pff..:D Maar dit lijkt me een stuk leefbaarder.. :)
Ja eens, het was daardoor idd minder spannend. Daarnaast vind ik het erg onhandig dat je maar 1 X kan stemmen. Dat pastte erg slecht in mijn agenda en uitstelgedrag. Meestal stem ik direct op de tracks die ik zeker weet, maar er zij er altijd best wel wat die even moeten inzinken en dan toch een stem verdienen.

Nu heb k gisteren maar alle scribbles uit de excel tot comments verwerkt, onder druk want vrouw en kinderen verwachtten met buiten in de sneeuw :D
Het is me wel gelukt op alles re reageren, dat dam weer wel ;)
 
Ik vond de excel met alle inzendingen echt perfect om mee te werken. Klik => naar het juist topic => luisteren => reactie geven => in excel aangeven dat je hem beluisterd hebt en of je wel of niet erop gaat stemmen, ideaal :).

Ik heb op de contest zelf eigenlijk weinig tot niks op te merken. Waar ik me wel eens aan stoor is aan leden die keer op keer in een opmerking -al dan niet tussen de regels door- willen duidelijk maken dat het allemaal maar vriendjes politiek is. Of dat er alleen maar elkaar na gepraat wordt met overdreven positieve reacties. Misschien dat die er tussen zitten (ongetwijfeld), maar over het algemeen lees je toch ook veel opbouwende kritiek. Als ik voor mezelf spreek is dat ook het leukste om te geven en te krijgen. Zure reacties die alleen maar op het negatieve focussen heeft niemand wat aan toch? Anyways, volgens mij kan je in de resultaten zien dat kwaliteit hoog eindigt en dat het helemaal geen 'populairiteitscontest' is geweest.
 
Misschien volgende keer een aantal rondes maken waarbij steeds een deel door gaat. Niet dat dat de uitslag anders zou maken maar wat meer betrokkenheid en wat spanning. Met een wekelijks podcast waarbij betrokkenen en analisten aan het woord komen. :)
Nu voelt het soms als huiswerk alle inzendingen luisteren en comments geven over een best lange periode.
 
heb het idee dat het NIET kunnen zien van de stemmen het minder spannend maakte.
Nou, ik heb anders nagelbijtend kunnen toezien hoe het verloop ging... Maar ik had al vrij vroeg gestemd. Ik had mezelf voorgenomen om een top 5 te maken waar ik op ging stemmen en daar heb ik vrij snel na het openen van het "stembureau" voor gestemd. Vanaf dan kon ik precies zien hoe het er aan toe ging.
Je zou kunnen zeggen dat je door de poll op deze manier inricht wellicht de "strategische stem" voorkomt?
Klopte het dat je dit jaar niet kunt zien wie er op je track gestemd heeft? Ook niet achteraf?
Klopt. Dat kan uiteraard ook aangepast worden (bij een volgende contest). Ik ben van mening dat dit voorkomt dat er een bepaalde druk of verwachting is van mensen die je kent. Je kunt nu zonder aanziens des persoons precies stemmen hoe je wil zonder dat iemand dat hoeft te weten. Voor het openbaar maken valt uiteraard ook wat te zeggen, maar dit is de keuze en afweging zoals we 'm gemaakt hebben.
Daarnaast vind ik het erg onhandig dat je maar 1 X kan stemmen.
We hebben met een paar mods hier petit commité over gesproken. Door de migratie van vBulletin naar XenForo hadden we wat meer mogelijkheden voor wat betreft het stemmechanisme. Bij 2 van de drie was het wèl mogelijk geweest om tot op het laatst je stem te wijzigen. 1 van de reden om daar niet voor te gaan was het feit dat we al gecommuniceerd hadden hoe het proces zou gaan. En dat proces was de afgelopen jaren ook al zo. Dus voor een volgende contest gaan we uiteraard kijken of we dingen weer anders/beter kunnen doen, maar voor deze editie hadden we besloten om dit niet (tussentijds) te veranderen.
Zure reacties die alleen maar op het negatieve focussen heeft niemand wat aan toch? Anyways, volgens mij kan je in de resultaten zien dat kwaliteit hoog eindigt en dat het helemaal geen 'populairiteitscontest' is geweest
Helemaal met je eens.
Misschien volgende keer een aantal rondes maken waarbij steeds een deel door gaat.
Je bedoelt een soort Champions League-achtige constructie? Op zich interessant. Maar zou je dan bijvoorbeeld van tevoren al moeten bepalen dat bepaalde leden die altijd hoog eindigen niet bij elkaar in de pool komen?
 
Je bedoelt een soort Champions League-achtige constructie? Op zich interessant. Maar zou je dan bijvoorbeeld van tevoren al moeten bepalen dat bepaalde leden die altijd hoog eindigen niet bij elkaar in de pool komen?
Meerdere opties mogelijk. Bv eerste ronde gaan 30 tracks door. Je stemt dan alleen op door of niet. Tweede ronde 10 tracks door. En bij laatste ronde zelfde stem methode als dit jaar of bv een top 5 stemmen.
 
Meerdere opties mogelijk. Bv eerste ronde gaan 30 tracks door. Je stemt dan alleen op door of niet. Tweede ronde 10 tracks door. En bij laatste ronde zelfde stem methode als dit jaar of bv een top 5 stemmen.
Interessant idee. Maar zit je dan niet alsnog met het gegeven dat je in eerste instantie alle tracks moet luisteren op basis waarvan je er 30 uitkiest?
 
Eerste ronde krijg je een willekeurig nummer te horen en dan geef je alleen aan door of niet door. Je kan meerdere willekeurige nummers beoordelen. Op percentage "door" kan je dan een top 30 samenstellen.
 
je kan 100 soorten contest doen maar ik fantaseer even over 'ja of nee' stemmen na 1 keer luisteren en anoniem. Lekker snel en geen vriendjespolitiek (hoewel dat me tot in de verste verte niet kan schelen, maar ik was dan ook nooit competitief ingesteld)
 
Back
Top