Vintage Moog Realistic MG-1 versus VST Cherry Audio MG-1

Harlem Nights

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
431
Locatie
Leiden
Ik ben na jaren weer actief op youtube en heb net een video gemaakt waarin ik MG1 sounds uit mijn eerdere nummers heb nagemaakt in de nieuwe VST van Cherry Audio. Ik vond hem meer dan aardig in de buurt komen. Wat denken jullie?

 
Ja hè. Ik zou het echt op goede speakers moeten horen om het verschil te vinden
 
Klinkt goed!! Maar voor sommige dingen vind ik de hardware mooier/karakteristieker. Maar zit dicht bij elkaar ja.

Toevallig had ik laatst de TAL J-8 en de Jupiter 8 vergeleken op Youtube met een specifieke sound (12db resonance sweep). Wat ik ook merk is dat mensen het detail niet horen wat ik over mijn monitoren wel hoor. Youtube filtert ook hoog weg tot +-/15khz door het compressie algorithm. En het is een VBR compressie. En naast het missen van het hoog krijg je nog wat aliasing artifx. Extra lastig om zo een vergelijking te beoordelen natuurlijk.

Wel grappig in mijn vergelijking was dat sommige mensen nauwelijks verschil horen maar iemand anders de Tal J-8 beter vond klinken. Het is maar net wat je wil horen natuurlijk. :D Maar het is een mooie tijd nu. Ik kan op warmere dagen (in de zomer) nu mijn JP8 uitlaten en later uitwerken als het kouder is en dubbel genieten van de analoge warmte. :)
 
Back
Top