Sherman FB 2

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
24 juni 2002
Berichten
6.987
Locatie
<zh>
Zit te kijken naar een FB2 of FB2x2

Als youtube kijk raak ik niet overtuigd. Een FB2 is mono. Een 2 X 2 zou dan toch mooier zijn. Wil heb gebruiken voor over de Kick als distortion. Wie heeft er een of gehad ? Wat wil je er van..
 
Ik heb al jaren een FB2 staan. Al heel lang niet meer gebruikt, maar dat komt wel weer. Gewoon een bruut filter met meer dan genoeg mogelijkheden en connectors aan de achterkant om te gebruiken met je (semi)modulaire synth. Er zijn filters die heel clean en precies klinken, maar dat gaat natuurlijk niet op voor de FB2 (ik neem aan dat je daar al achter was).

Als je hem vooral als distortion over de kick wil gebruiken dan is mono in principe toch OK?
 
Ik gebruik ook de mono FB2. Nog steeds mijn favoriet als het gaat om ruig, ruiger, ruigst. Ik heb wel vaker gedacht er nog één naast te zetten. Maar ik heb net Stefano gevraagd een customized Euterpe Vertice te bouwen. Die zou ik zeker ook even beluisteren als je iets wilds zoekt.
 
k vind 'm niet gemakkelk te gebruiken, en 't werkt ni met al de ingang singalen,
maar de sherman kan janken als een echte TB-303,, niet identiek, maar ook heel ruig,,
Ik gebruik 'm op de send bus, om te layeren / te cross faden met het originaal signaal.
 
@ ishi Euterpe Vertice kende ik niet ga dat ff bekijken.

Als youtube kijk dan vind ik hem ook te veel van het goede. Mischien zijn er nog meer ervaring deskundigen.
 
@ Hooihuis. Idd 1 zou goed genoeg zijn. Maar als dan toch iets stereo wil doen dan is een 2 x 2 wel zo handig.

Die Euterpe Vertice doet me denken aan de REmindER van Enjoy Electronics is ook made in italy. Ook gave unit

 
Vergeet niet dat de FB2 heus wel te temmen valt.....het klopt dat in de meeste YT filmpjes extreme instellingen worden gebruikt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Hangt allemaal erg af van de instelling van je input knop en ook de byp // eff knop (een "dry/wet" instelling, vergelijkbaar met bijv. parallele compressie).

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het altijd verstandig is te kijken naar alternatieven :eureka:
 
Ik heb de dubbele rack unit. Ik kan er niet veel over vertellen, behalve dat je m moet leren. Er is veel info online te vinden en tijd terug was Herman ook behoorlijk aanspreekbaar. De kunst is ext triggeren zodat je de input niet te ver moet openzetten, want dan krijg je altijd herrie.
 
Ik heb de dubbele rack unit. Ik kan er niet veel over vertellen, behalve dat je m moet leren. Er is veel info online te vinden en tijd terug was Herman ook behoorlijk aanspreekbaar. De kunst is ext triggeren zodat je de input niet te ver moet openzetten, want dan krijg je altijd herrie.
Is ook heel waardevast 2 e hands dus “doe eens gek” en koop
Er een. Opletten op krakende pots.
 
Pots zijn niet al te beste van die units, dat idee had ik ? Maar moet je bij een nieuwe al opletten op krakende pots.
 
ja, nee,, da's iets anders dan distortion,, da mag best ni, maar je kan via midi cc werken dacht 'k..
 
Ik heb een FB2 als vaste filter achter een reface dx. Heb dat ding al jaren, een keer de pots schoon gemaakt op advies en met tips van herman. Afhankelijk van de inputs is het een eigenaardig beestje. Maar met kicks is allemaal vrij standaard. Aangezien je je dan niet druk hoeft te maken over het triggeren ivm de attack van een kick. Als je hem als een gewone simpele filter wilt gebruiken, zonder envelope kan het zijn dat je de manier van triggeren via midi aan wil passen. Alles wat je er over zou willen weten staat in een prachtige abusers manual. Die zou ik sowieso even downloaden. Ik zou voor 1 Sherman gaan, als het ding je bevalt koop je een 2e. Je kan ze via een audio kabel linken (link in put) en dan werken ze als 1 stereo filter. Al met al super vet ding.
 
Dank voor de replay. Idd wou hem als eerste gebruiken voor een kick. Dat trigger input had ik gezien en vond dat beetje raar. Heb wel een 101 alleen die staat niet altijd aan. MS20 evt die triggers out ? Inp worden al wel gebruikt. Misschien zou die kunnen gebruiken. Dat midi verhaal vind ik ook beetje vaag. Heb hardware sequencer en zou er dan nootjes heen moeten sturen. Goede tip de handleiding lezen. dank !!
 
Tb er door heen halen ;-) heb de knoop doorgehakt.. Heb je Kenton in je TB, zou dat eigenlijk ook wel willen. Mijne heeft keer op een kast gelegen en is op een zijkant mee geverfd. Met latex roller ofzo. Heb dat niet zelf gedaan. Had wel geluk, ding was echt mooi geprijsd. Dan vind ik het ook minder erg om er gaatjes in te laten boren. Sync 24 is ook wel grappig. MS20 is ook blubber vette bak
 
Dat triggeren is juist een van de krachten van dat ding.
Je hebt een paar opties.

1. audio input trigger de adsr en ar worden getiggerd door je input volume. Dit kan je instellen dmv de input knop. Heb je geen extra kabels of midi voor nodig. Maar geeft je de minste controlle over de hoeveelheid overdrive/distortion.
2. Een externe trigger gebruiken. Envelopes worden getriggerd door een externe bron dmv een trigger input. Leuk voor sidechain en ducking effecten.
3. Midi trigger zelfde als een externe trigger maar dan door midi.
4. Geen trigger. Gaat ook dmv midi gate staat altijd open. En dan kan je de input gebruiken om of super veel overdrive te fixen of juist bijna geen. Zo is het eigenlijk een “normale” filter.
 
Gaat ff paar dagen duren voor die er is. ben benieuwd.

NR2 Extern trigger. Wat kun je gebruiken als trigger ? TR606 die twee trigger outps zitten al ergens anders in. Als je 101 neemt dan moet in interne seq lopen voor die trigger ? Die word normaal aangestuurd via cv/gate. Je kan midi doen of trigger. Ga wel ff verdiepen in de handleiding.
 
Back
Top