Hallo allemaal!

herm

Nieuwkomer
Lid sinds
10 januari 2021
Berichten
2
Locatie
NL
Heb me hier aangemeld omdat ik al een paar jaartjes bezig ben met het bouwen van een eurorack systeem en vind dat ik altijd wel ergens iets op kan steken. Vooral hoop ik uiteindelijk ook hier wat terug te kunnen geven natuurlijk. Mijn passie voor muziek en elektronische muziek in het bijzonder is mij al in mijn vroege jeugd 'overkomen', was altijd al geboeid hoe rijk deze klankwereld is. JM Jarre was een van m'n eerste CD's, ben dus wel op leeftijd ;-)
Mijn vrije tijd wat synths betreft besteed ik aan twee gebieden die met elkaar wedijveren: aan de ene kant het bouwen van synths / eurorack modules, daarnaast er ook muziek mee maken. Het laatste doe ik voor mijn gevoel te weinig.
Het bouwen doe ik hoofdzakelijk met DIY kits, soms een module die ik repareer. Ben ook nog met een analoge mono-synth bezig waarvan ik het ontwerp zelf doe; dit is een doorlopend meerjarenproject ;-) . Muzikaal gezien varieert mijn interesse tussen ambient, 'mellow' techno, minimal en de wat meer experimentele stukken. Denk aan Allessandro Cortini, Henrik Schwartz, Floating points, Catelina Barbieri, Mathew Jonson... willekeurige selectie uit m'n synth playlist.
 
Hey Herm, welkom op Synthforum! Een heel herkenbare achtergrond, voor mij en ik denk ook nogal wat forumledenn. Cortini is een grote persoonlijke inspiratie, Barbieri luister ik ook regelmatig. De andere namen ga ik eens opzoeken. Benieuwd.

Veel plezier hier, kijk lekker rond en schroom niet te vragen en je te mengen in de discussies.
 
Thanks! Leuk om te horen dat er een match is!;)
Was ik nog m'n grootste inspiratie van dit moment vergeten: Colin Benders!8) Wat die het laatste jaar allemaal in lockdown heeft gepresteerd: fenomenaal!
 
Nou, qua muzieksmaak zitten we al aardig op 1 lijn; Cortini en Barbieri staan hier ook regelmatig op repeat.
Welkom!
 
Back
Top