Behringer vcs 3

Als hij al gepost is, sorry!

Al in een ver gevorderd stadium zo te zien, wel een prototype. Complete assemblage zou snel het licht jt zien.

Dit wordt voor mij wel een instant buy denk ik.

FB_IMG_16106212229919215.jpg
 
Ziet er mooi uit, maar hangt voor mij héél erg van de prijs af..
Geborrel, ruizig gebubbel, nasaal gebrom en wind is leuk, maar niet tegen elke prijs:D
 
Geweldig apparaat, uit de pre-preset tijdperk. In deze tijd was je aangewezen op je eigen creativiteit en moest je een goed geheugen hebben om je instellingen te onthouden. Heb er uren lang mee geëxperimenteerd om de juiste sound te krijgen.
Tegenwoordig is het makkelijker, even een preset laden en gaan. Alleen hoor je wel steeds meer dat er de zelfde presets en samples worden gebruikt.
 
Leuk,maar kan me niet inbeelden dat het geluid uit dit ding whatever ook te maken zal hebben met wat uit een Synthi of VCS komt haha.
 
Na verhitting afschrikken in de olie, gevolgd door een zuur behandeling met azijn en als laatste luchtdicht begraven op een diepte van 70-90cm voor een periode van 8mndn om de kenmerkende patina te verkrijgen.....

Er zullen ongetwijfeld 1 op 1 vergelijkingen volgen als de eerste proefexemplaren naar de YT-synthgoeroes zijn verstuurd.....
 
Leuk,maar kan me niet inbeelden dat het geluid uit dit ding whatever ook te maken zal hebben met wat uit een Synthi of VCS komt haha.

Tja, ik denk ook niet dat je dat mag verwachten, ik denk dat het bij al die 'clones' meer om de beleving/workflow gaat dan dat het daadwerkelijk hetzelfde moet klinken, want dat laatste is natuurlijk nooit haalbaar.
 
Tja, ik denk ook niet dat je dat mag verwachten, ik denk dat het bij al die 'clones' meer om de beleving/workflow gaat dan dat het daadwerkelijk hetzelfde moet klinken, want dat laatste is natuurlijk nooit haalbaar.
Ja precies, als je een Ferrari van 60 jaar geleden nabouwt zal die ook niet precies hetzelfde rijden. (en gelukkig maar)
En ook een nieuwe Bösendorfer klinkt niet hetzelfde als die van een eeuw geleden en daar hoor je niemand over?
De kenners zweren ook bij een Stradivarius al is die honderden jaren oud en dan zit men toch ook niet te zeuren dat een nieuwe kloon van een Stradivarius net wat anders klinkt dan die oude.
Belangrijker is dat die VCS kloon wel karakter heeft en in de buurt komt, da's altijd nog beter dan alleen een paar foto's op het internet want daar maak je moeilijk muziek mee.
Als ie in nuances soms net iets anders klinkt dan het origineel kan dat juist best een aangename verrassing zijn denk ik.
Maar bij sommigen is het glas gauw half leeg ipv half vol.
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
ziet er geinig uit, die joystick is overigens wel echt low quality, daar zijn betere alternatieven voor. Hopelijk wordt die nog vervangen.
 
De gebruikersinterface en het geluid maken deze synth zo bijzonder. Ik heb hem mogen bespelen in de CEM-studio (toen nog) in Amsterdam en Ruud Heij,bekend van Patchwork en Free System Projekt,gebruikt hem als gastmuzikant op het titelstuk van mijn laatste album Deadlock. Ik ga hem niet kopen want dat zou dubbelop zijn: alles op het matrixpaneel na is al in licentie van EMS gekloond in mijn modulaire systemen van Analogue Systems. Maar als effectbak is dit de klassieker.
 
Ik heb zelf geen facebook maar kwam een post van Uli z'n FB op GS tegen dus hier maar ff een kopie, en ja de VCS krijgt een real spring reverb.
Je kan beta tester worden als je een originele hebt.

Here is is our first VCS3 prototype - alive and in color!
While the circuitry is all analog and based on the original, you can see that we've added many more functions in cooperation with an expert VCS modder from the UK. Also the internal design has been completely reengineered to adapt to modern manufacturing processes.
Some of you asked if it has a mechanical spring reverb and also real wood; the answer is a clear "yes".
The next step is for our engineers to "trouble shoot' the unit in conjunction with our expert partner and additional beta testers, who are lucky enough to own an original unit.
Please remember that this is our first prototype and it will take much more time to complete the unit, however we feel confident that will ship the VCS3 within this year.
We'd love to hear your opinions:-)


Voor nog een beetje meer GAS :) ;http://www.rewiremusic.com/Audio/Demos/REwire_-_Synthi_VCS3_Demo.mp3
 
Laatst gewijzigd:
Tsja, als de experts straks zeggen dat -ie heel dicht bij een echte komt dan wordt dit mijn eerste Behringer synth. Desnoods maar in de woonkamer.
 
Ik zit nog ff goed naar deze kloon (prototype) te kijken, maar wat me zo opvalt, naast die joystick, zijn de vernier dials die heel erg glimmen.
Ik heb wel eens een aantal van die glimmende vernier dials gehad, dat zijn dus ook gekloonde knoppen, en die zijn echt van slechte kwaliteit.
De goeie vernier dials zijn mat, maar ik weet niet of die nog grootschalig verkrijgbaar zijn, maar die kloon knoppen, die wil je echt niet.

Hopen maar dat op de final versie gewoon wel kwaliteits onderdelen er op komen te zitten. Ik snap dat Behringer de reputatie van goedkoop heeft,
maar liever wat duurder en wat goeie knoppen en onderdelen er op, waar je met je vingers aan moet zitten, moet gewoon kwaliteit zijn, zeker als je zulke klassiekers gaat maken, beter maar wat goed van maken.
 
ziet er geinig uit, die joystick is overigens wel echt low quality, daar zijn betere alternatieven voor. Hopelijk wordt die nog vervangen.
Enig idee waar die te verkrijgen zijn, ik zoek een niet al te dure joystick voor een projectje ...
 
Enig idee waar die te verkrijgen zijn, ik zoek een niet al te dure joystick voor een projectje ...

Moet je ff googlen naar OM200A Joystick, dan vind je wel flink wat leveranciers.
 

Attachments

  • images.jpeg
    images.jpeg
    3,9 KB · Bekeken: 132
Zo uit mn hoofd zijn de goedkoopste vernier dials eur17 p/st oplopend tot .... ?
Mssn deze vervangen met 'betere'?

Papz had een aantal uitbreidingen zoals inverted outs en s/h etc. Mssn heeft Behringer deze al ingebouwd?!? Het is niet te zien op de foto... niet door mij iig
 
hij ziet er beter uit dan ik had mogen verwachten.
en de prijs valt altijd weer mee bij behringer,
tjonge wat een tijden
 
(SMS wsl in-domme-vraag-modus): Zijn control ouputs, cv outputs?
Je hebt twee control outputs aan de achterkant, die kun je patchen op de matrix en zal CV zijn (de range is uiteraard nog afwachten). Maar de term slaat ook op de signaal outputs die je intern patcht op de matrix.
 
Back
Top