Behringer vcs 3

Als hij al gepost is, sorry!

Al in een ver gevorderd stadium zo te zien, wel een prototype. Complete assemblage zou snel het licht jt zien.

Dit wordt voor mij wel een instant buy denk ik.

FB_IMG_16106212229919215.jpg
 
Dat is zo'n beetje de enige 'replica' synth van Behringer waar ik echt op zit te wachten.
Ik ben heel benieuwd!
 
Ik zag al geregeld smeekbedes aan Behringer om deze te clonen, wat maakt hem nu eigenlijk zo speciaal? Is hij uniek op vlak van mogelijkheden/sound of ist het door de grote namen die hem gebruikt hebben?
 
Ik heb het antwoord niet. Ik had de iPad app en snapte er niks van. ;)
Maar die Synthi vcs3 ziet er zoooo cool uit. Ik denk dat de uitstraling van de synth, met de mooie knoppen en mod matrix, een grote rol spelen.
 
Ik zag al geregeld smeekbedes aan Behringer om deze te clonen, wat maakt hem nu eigenlijk zo speciaal? Is hij uniek op vlak van mogelijkheden/sound of ist het door de grote namen die hem gebruikt hebben?
Heeft natuurlijk deels met de historische status te maken en dat ie gebruikt is door grote artiesten en op best wel wat iconische platen.
Ik hoop wel dat deze een matrix krijgt met van die push knobs ipv van pins die je er in en uit moet doen, dat is niet meer van deze tijd vind ik.
Maar ze zullen wel weer zo "vintage" mogelijk willen zijn en dus zullen het waarschijnlijk pins worden.
Ik heb een vst gehad die erop gebaseerd was en daar kwamen aardig onverwachte klanken uit, erg leuk dus...
Het origineel heb ik nooit gehad maar als ik in reviews lees dat ie aardig in de buurt komt wil ik ,'m zowiezo hebben om gewoon 'ns een tijdje uit te zoeken wat er allemaal mogelijk is gewoon voor de experience op zich en of ik 'm dan eventueel weer verkoop of hou dat zie ik dan wel weer.
Heeft natuurlijk ook echt die vintage uitstraling uit een ver verleden dus ook wat dat betreft is het alleen al voor de looks een tof ding.
 
Ik bedenk me net dat er een tijdje terug een draadje was (kan 'm even niet vinden) over Rob Keeble en dat ie oa had gewerkt aan een monosynth met triodefilter voor Behringer, we hadden het erover dat dit waarschijnlijk een VCS3 zou zijn omdat behringer al 'ns eerder iets had gezegd dat ze wat wilden met een VCS3, dus ik denk dat nu ik dit zie dat Rob het wel zeker over deze synth had.
 
Youtube-je laten maken door JMJ waarin ie nog eens een bekende sound/track van hem maakt met deze kloon en ze gaan als warme broodjes.
Ik denk dat net als met die 2600 de belangstelling heel groot zal zijn.
 
wat maakt hem nu eigenlijk zo speciaal
De sound in ieder geval. Ik ken geen synth die klint zoals een VCS3 of Synthi. Ook de apps komen m.i. niet helemaal in de buurt van een origineel. Wil niet zeggen dat die slecht zijn, maar gewoon anders. Ik vind de VCS3 veel organischer klinken dan andere synths, de wisselwerking tussen de VCO's is erg gaaf. In tegenstelling tot @krautrock1958 zou ik zelf wel liever pins houden. Die kun je nl makkelijker in verschillende waardes maken waardoor de interactie van het signaal beïnvloed wordt. En waarschijnlijk is het met een digiitale matrix cleaner; 1 van de charmes van de VCS3 en wat 'm soms wat onvoorspelbaarder maakt is de ongebufferde matrix. Als je meer pins gebruikt heeft dat invloed op het geluid. Erica heeft dat met de Syntrx uiteraard al wel gedaan en die klinkt ook goed, maar als het echt een clone is, dan zou ik geen "verbeteringen" willen maar gewoon een clone. En een echte reverbtank want die is ook heel bepalend in de VCS3. Dus geen digitale zoals in de 2600.

Maar buiten dat moet ik alvast eens kijken hoe ik hier plaats voor ga maken...
 
Beter dan klonen van bakken op de markt gooien die andere fabrikanten al hadden, bijvoorbeeld Moog of Korg.

-----

Ja hoewel deze natuurlijk officieel ook nog gemaakt wordt...
 
Voor mij zit een deel van de aantrekkelijkheid ook in het uiterlijk en de uitstraling en het feit dat de door mij bewonderde Jarre hem gebruikt ook, maar de grootste aantrekkingskracht zit hem in het geluid en de wijze waarop je die manipuleert.
Ik zie het als een experimenteel geluidenlab waarbij de uitkomst niet direct muzikaal hoef te zijn.
 
Ik zie het als een experimenteel geluidenlab waarbij de uitkomst niet direct muzikaal hoef te zijn.

Hij ziet er ook wel uit alsof hij uit een labo komt. :) Weet niet of het iets voor mij is maar ik volg het in elk geval op.
 
Voor mij zit een deel van de aantrekkelijkheid ook in het uiterlijk en de uitstraling en het feit dat de door mij bewonderde Jarre hem gebruikt ook, maar de grootste aantrekkingskracht zit hem in het geluid en de wijze waarop je die manipuleert.
Ik zie het als een experimenteel geluidenlab waarbij de uitkomst niet direct muzikaal hoef te zijn.

Een synthi kan anders echt heel erg lekker klinken. Ze zijn een beetje duur in aanschaf, maar dat doet niks af aan de bruikbaarheid. :-)
 
8EE72BE6-D6B6-474F-8387-80039431B965.jpeg
 

Attachments

  • 187CC5D2-EB6E-4167-B5FE-A07F94041E27.jpeg
    187CC5D2-EB6E-4167-B5FE-A07F94041E27.jpeg
    524,3 KB · Bekeken: 324
  • BC73D2D9-38BB-4795-A7D7-0C36DABCBBF1.jpeg
    BC73D2D9-38BB-4795-A7D7-0C36DABCBBF1.jpeg
    356,9 KB · Bekeken: 331
Heeel mooi ding!
Nu alleen de klank nog.

Ik ben wel benieuwd naar de prijs.
Ik kan me zo voorstellen dat dit een wat duurdere Behringer zou worden.
Aan de andere kant, dat heb ik eerder gedacht...
 
Ik ben wel benieuwd naar de prijs.
Ik kan me zo voorstellen dat dit een wat duurdere Behringer zou worden.
3 verniers dials a eur30 p/st
1x costum made matrix a eur200-250
36x hand in elkaar gedrukte knoppen (door @demian :P )
massaproductie....
geen toetsen....

ik denk eur899 of zelfs iets lager.....

deze zet ik alvast ik op m'n wil-ik-hebben-lijstje boven de 2600 :D
 
Back
Top