Behringer vcs 3

Als hij al gepost is, sorry!

Al in een ver gevorderd stadium zo te zien, wel een prototype. Complete assemblage zou snel het licht jt zien.

Dit wordt voor mij wel een instant buy denk ik.

FB_IMG_16106212229919215.jpg
 
Ben nu een serie tutorials over de Intellijel Shapeshifter aan het bekijken (van Seth Shafer). Dat werkt bij mij toch beter dan die, op zich niet verkeerde, manual.

Ik heb op jonge leeftijd een manualaversie opgelopen door de set boekjes die bij m'n nagelnieuwe Yamaha DX27S kwam. Die van de CS6x was nog erger en die van de A5000 sampler het dieptepunt. Pas toen ik vermoedde dat de Prophecy toch veel meer kon dan dat ik er uithaalde ben ik de manual van voor tot achter doorgelopen. Het kon dus wel!
 
Dit is ook wel een lollige synthi 'clone'



Check zijn kanaal voor meer fantastische jaren 60 custom designs.
 
Persoonlijk denk ik, je moet niet te veel verwachten qua mogelijkheden of nieuwe bruikbare sounds, de VCS3 is niet de heilige graal op het gebied van modulaire synthese.
Het is een leuk bakkie, en als kloon waarschijnlijk goed betaalbaar, maar met een goed samengesteld setje eurorack kan je al vrij snel veel meer en ook meer bruikbare dingen er uithalen.
Ik herinner me dat Roger Waters in een interview zei dat ie vooral geschikt was voor ontploffingen en dat soort geluiden en nou hebben hun 'm indertijd toch best wel in wat tracks gebruikt maar ik begrijp van leden op het forum dat juist die pin matrix ivm verschillen van weerstanden zorgt voor het onvoorspelbare karakter, zoiets van even een pinnetje iets meer omhoog of omlaag en opeens zit je met een heel andere sound.
Wat dat betreft lijkt het me een leuke bak die vooral voor happy experimenting geschikt is.
 
Een paar posts terug heb ik 3 albums geplaatst waarvan alle tracks met alleen een synthi zijn gemaakt, en wat fx zoals Vinnieq opmerkte. Je kan goed horen wat een synthi ongeveer kan.

Ah, die had je al gezien zie ik.. :okdan:
 
Dat ligt niet aan ouderdom. Mijn Pin Electronics versie van de Synthi klinkt net zo beefy als het origineel.
Nee idd, de ouderdom is het zeker niet. Mijn prophet 10 rev4 heeft de hardste output uit de hele studio denk ik.

Hier geen converters in het signaalpad, analoog aparaat, net zoals die Dual-Phase. Wellicht dat ze (al dan niet n.a.v. wat lagere gebruikte voedingsspanningen) de outputs op wat lager level omdesignen. Ik kan me niet voorstellen dat ze aan kantelpunten vh signaalpad hebben gesleuteld, want kleinere waardes van koppelcondensatoren zou toch wel verkeerde bezuiniging zijn.

Ja stom van me, er zitten natuurlijk geen converters op analoge synths :D

Wellicht is het wat @flyweight zegt, dat het voltage waarop ze werken ook de output wat tempert ofzo. Alhoewel de dual phase wel een hoger voltage adapter nodig heeft. Stom ik heb er geen besteld bij die van mij en de andere behringer adapters zijn allemaal een stuk lager qua voltage.

Ze klinken zeker goed genoeg @flyweight, helemaal mee eens. Ben ook erg blij met zowel Model d als Pro one, alsook de monopoly en edge. Echt leuke bakken allemaal.
 
Wellicht dat ze (al dan niet n.a.v. wat lagere gebruikte voedingsspanningen) de outputs op wat lager level omdesignen.
... maar goed, da's nog steeds geen excuus voor tiny output-levels.

Zelfs met een 9Vdc voedingsspanning kun je een meer dan gezond output-level voor elkaar boksen, zeg 4Vac-piek-piek, dat moet echt genoeg zijn.

Ik gok dat 'beefy' zoals hier genoemd vnl. op 'volheid'/fatness slaat, en niet zozeer op het signaalllevel, right?
(want dat kun je alsnog opkrikken, zonodig).
 
Ik heb het niet over signaal level idd.
Gewoon hoe groter het verschil in volt peak to peak is hoe meer dynamiek.
Zo heb ik een 9v volca mixer die gewoon geen headroom heeft.
Die headroom heeft ook effect in geval van een synth.....denk ik
 
... maar goed, da's nog steeds geen excuus voor tiny output-levels.

Zelfs met een 9Vdc voedingsspanning kun je een meer dan gezond output-level voor elkaar boksen, zeg 4Vac-piek-piek, dat moet echt genoeg zijn.

Ik gok dat 'beefy' zoals hier genoemd vnl. op 'volheid'/fatness slaat, en niet zozeer op het signaalllevel, right?
(want dat kun je alsnog opkrikken, zonodig).
Voor mij is beefy idd niet alleen het volume, maar het is wel lastig exact te beschrijven.

De p10 maar ook mijn mg1 laten echt je broekspijpen wapperen (op laag volume) en de sound is gelijk af en mooi, hoef je niks meer mee te doen, behalve meestal zachter zetten omdat het anders de rest overstemd.
 
Back
Top