Uno Synth Pro

Uno heeft een nieuwe synth (in 2 uitvoeringen), de Synth Pro.

  • PWM, sync, FM and ring modulation
  • Dual state variable filters with 24 modes
  • Original UNO Synth OTA filter
  • New SSI-based filter with self-oscillation
  • 16-slot modulation matrix

    • 256 user-editable presets
    • 12 studio-quality FX in 3 slots
    • Reverbs, Delays, Modulations
    • 64-step sequencer with 84 parameters
    • 10-mode onboard arpeggiator
    • USB / MIDI / CV / Gate in/out
    • Audio input to filters, FX or pass-through

UNO Synth Pro - Paraphonic Dual Filter Analog Synth
 

Attachments

  • usp_keyboard-prodmenu@2x.jpg
    usp_keyboard-prodmenu@2x.jpg
    151 KB · Bekeken: 5.403
Het is altijd wel leuk om te zien hoe IK multimedia op de proppen komt met iets onverwachts. Ik ben een fan van hun iOS apps. En de Uno synth vond ik ook wel leuk.

Die Pro versie lijkt me ook wel wat, al werd ik minder enthousiast van de prijs. Ik zou in die prijsklasse eerder voor een Minilogue XD gaan ofzoiets. Als de keys hetzelfde zijn als die van de iRig pro, dan zijn ze wel weer erg goed! Spelen erg prettig.
 
Ik vond de Uno synth ook een leuk ding en klinkt best goed.
Jammer vind ik van deze zg Pro uitvoering dat ze nog steeds kiezen voor een beperkte hoeveelheid knoppen waarmee je dan alles moet bedienen net als bij de Uno.
Voor een prijs van boven de 700 euro mag je wel een synth verwachten die lekker handson is met voor veel funkties een eigen encoder.
 
Ik heb hetzelfde. Er zijn zo veel goede alternatieven tegenwoordig. De normale UNO synth is overigens sterk gedaald in prijs. Als deze hetzelfde doet lijkt hij me wel leuk. Ik moet wel zeggen dat zo’n matrix interface wel handig werkt in vergelijking met menu’s. Aangezien synths met geheugens toch vaak hun knoppen in de “verkeerde stand” hebben staan, vind ik het niet zo’n groot compromis.
 
Nu de uno synth weer even aktueel is; het is mij nooit gelukt om op w10 in Ableton midi vanaf de Uno in Ableton te ontvangen en weer af te spelen.
Het gekke is dat als ik midi in een clip teken en afspeel dat ie dat wel afspeelt.
Ook lukt het me niet om tegelijk de editor en midi goed werkend te krijgen.
ik zag op het forum van IK Multimedia dat dit bij anderen ook voor problemen zorgt, heeft iemand hier op het forum een oplossing voor deze zaken?
 
Klinkt echt wel goed en zeer veelzijdig. Een synth engine die een iets rijkelijker belegd controlepaneel verdient? Wel de moeite om eens te checken denk ik.
 
Om één of andere reden bestookt het Youtube-algoritme mij met suggesties over deze synth, plotseling zijn er meerdere nieuwe video's. Dan hier maar plaatsen:





 
IK Multimedia UNO Synth Pro and UNO Synth Pro Desktop are available now for 749€ and 459€ respectively.




 
Laatst gewijzigd:
Aangenaam verrast.Zou het zelfs verkiezen boven de wavestate en de opsix.
 
Iemand al werkelijk eentje in bezit? Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn.
Ik vind het een beetje op een speelgoed apparaatje lijken, maar misschien vergis ik me?
 
Inmiddels genoeg demo’s. Nick van Sonic State vind ‘m fantastisch.

Zelf een paar keer in de verleiding gekomen; ik vind die keyboard versie echt mooi. Maar die user interface met een paar knoppen voor alle parameters… Ik zie weinig voordelen ten opzichte van mijn huidige synths.
 
Al die demo's zeggen me niet veel, ik ben benieuwd naar de ervaringen van werkelijke gebruikers hier!
 
Weet iemand hier of de 'scales' functie ook werkt op note-info die via de MIDi-input binnenkomt?
 
Back
Top