Zoek een betaalbaar en leuk effectendoosje voor de microfreak

Heine

Passief toetsenist
Lid sinds
28 mei 2004
Berichten
629
Locatie
de buurt van Rotterdam
De titel zegt het eigenlijk al.
Ik heb sinds kort de microfreak, en dat is een toverdoosje op zich, maar wel mono en zonder ingebouwde effecten.
En nu ben ik dus op zoek naar een bruikbaar (multi) effecten ‘ding’, om de microfreak nog lekkerder te maken.
Chorus, reverb (bij voorkeur dik), delay, whatever, en dat in een handig formaat en enigszins betaalbaar.
Wat zouden jullie aanraden ?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik heb zelf de Line 6 M5 gehad en wat later die vervangen door een iets duurdere M9. Die zijn ook tof, erg flexibel. Niet alle emulaties zijn top, maar er zitten goede tussen. Bij de M9 is het voordeel dat je 3 virtuele pedaaltjes achter elkaar kunt zetten. De M5 had ik voor 80 euro (en voor hetzelfde bedrag weer verkocht), de M9 voor 150.
 
Voor ongeveer 100 euro koop je nieuw al zo'n multi-effect Zoom MS-70CDR. Die heeft stereo inputs en outputs (alhoewel de Microfreak slecht een mono output heeft), en klinkt best goed voor het geld. En met die geheime Windows applicatie kun je inderdaad zelf bepalen welke effecten jouw pedaaltje gaat krijgen. Je kunt daarmee ook effecten op je MS-70CDR zetten die oorspronkelijk helemaal niet aanwezig waren op het ding, en alleen bestemd waren voor andere pedalen van Zoom. 200+ effecten in totaal en je kunt ze ook nog intern op het pedaal in serie achter elkaar plaatsen.
 
Klinkt goed, en voor 100 euro een lading bruikbare effecten is ook een koopje.
Dank voor de tips
 
+1 voor de Zoom MS-70CDR.
Ik heb 'm en kan 'm je aanraden want voor die prijs heb je er echt een mooi fx bakje aan.
Vind het wel een beetje klooien met die kleine knoppies en dat schermpje, niet geweldig wat dat betreft.
Daarnaast moet ik zeggen dat de fx afdeling op m'n Deepmind erg goed is dus ik denk dat het zeker aan te raden is om 'ns te kijken naar bijv een
TC Electronic M100 of bijv een Behringer in de FX serie.
Een beetje outsider maar wel interessant kan een Mooer Ocean Machine zijn.
Maar de sound die de verschillende bakkies produceren is het belangrijkst en dan kom je in de iets hogere prijsklasse wat mij betreft bijv een Specular Tempus klinkt erg mooi of iets uit de range van Meris bijv;
 
Ik heb die zoom lang geleden een tijdje gehad, die kon mij niet bekoren. Ik vond het wollig klinken.
Je kunt ook kijken naar een tweedehands Kaos pad KP2 of KP3+.
 
Misschien is de Dreadbox Hypnosis ook interessant? hypnosis - Dreadbox Synthesizers

Wel wat duurder dan eerder genoemde opties. Maar als je dikke chorussen en reverbs zoekt zit je zeker goed, het apparaat is gemaakt voor synthesizers, dus geen geklooi met signaal-niveaus voor gitaarpedaaltjes.
 
Inmiddels de Zoom aangeschaft, maar nog geen tijd gehad om uit te proberen. Te druk met werk + oppasopa spelen. Morgenavond wellicht, iets om naar uit te kijken.
Gelijk even een lading presets in de microfreak laden. Al fijn lopen draaien aan de knopjes, erg leuk doosje.
 
ik heb vanmiddag de Zoom MS-50g van iemand hier in de buurt overgenomen en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van wat er allemaal uit zo'n klein pedaaltje kan komen.
Via bovenstaande hack met Zoom FX manager diverse andere effecten erop gezet, met name reverb/delay en bass fx. Klinkt erg lekker!
Heb nu ff 20 minuten zitten testen, maar voor een goedkope multifx stompbox kan ik deze zeker aanraden.

Door de hack zijn de MS50 en MS70 eigenlijk gelijk qua beschikbare effecten, alleen de 70 heeft stereo input en output, de 50 heeft mono input en stereo output.
 
Back
Top