Beperking Midi toepassing op

AmersfoortDX

Nieuwkomer
Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
11
Locatie
Amersfoort
Werkte jaren met Logic Audio onder Windows XP. Kon nog updaten naar Windows 7. Mijn midi interface Emagic MT4 1 in 4 out was echter niet meer compatible. Handig was dat ik in de interface van Logic de 4 modules kon bereiken en ook daar de bank en de betreffende sound kon instellen. Heb ook een Focusrite Saffire LE met een midi optie. Vanuit masterkeyboard midi out kan ik naar de Saffire. In de virtuele omgeving van de Saffire kan ik Midi Thru aanvinken. Dan is inderdaad mijn Roland JV 1080 te activeren.
Echter het instellen van de bank en de sound werkt niet. Die werkt wel als de virtuele Midi Thru niet is aangevinkt.
Heb sterk het idee dat de Saffire alleen maar doorlust naar de JV1080. Het genuanceerde instellen via de Logic interface werkt dus niet! Zie in Logic ook geen midi signaal binnenkomen en kan dus ook niets opnemen. Alle Audio faciliteiten van de Saffire worden prima herkend en werken optimaal. Heeft iemand een suggestie wat het probleem kan zijn.
Overweeg nu om een miditech interface te kopen met 2 in en 2 out. Volgens de leverancier Thomann draait die onder windows 7, zonder aparte drivers onder USB.
 
Met mijn gratis tool MCC kun je die dingen makkelijk en goed uitzoeken :

Meer info :

Ik werk nog steeds o.a. op XP met deze interface Emagic MT4.
Wat ik ervaren heb is dat die niet werkt via een hub.
Op OSX en Ubuntu werkt die nog steeds (en die interface is een zeer goede).
Let ook op voor dit : sommige interfaces werken niet voor sysex.
 
Heb jouw tool MCC gebruikt. Deze maakt duidelijk dat bij Midi Out Poort en selectie Saffire LE de melding Midi Volume Out Error verschijnt! Dit gebeurt met zowel de Midi Thru button ge-activeerd als ge-deactiveerd in de virtuele interface van de Saffire.
In de uitgebreide handleiding op internet las ik nog het volgende:

Normal MIDI Mode (switch inactive)
This mode should be used when wanting to send MIDI signals from a controller keyboard to the sequencer, from where MIDI data can also be sent to any external devices, if required. This mode is necessary when the sequencer is running, because it will prevent doubling of notes that occur when the same MIDI information is transmitted by both the input device and the sequencer.

MIDI THRU Mode (switch active)
In this mode, all MIDI data received at Saffire LE’s MIDI In is routed directly to the MIDI Out. This mode
is designed for simply passing MIDI through Saffire LE. This may be useful when no sequencer is running, because you don t need to route MIDI data in and out of you Mac or PC..


Als ik de Midi Thru Switch op off heb staan kan ik inderdaad in de Logic Interface de geluiden met muisklik veranderen.
Maar dan komt er geen midi in vanuit mijn keyboard.
 
Heb jouw tool MCC gebruikt. Deze maakt duidelijk dat bij Midi Out Poort en selectie Saffire LE de melding Midi Volume Out Error verschijnt! Dit gebeurt met zowel de Midi Thru button ge-activeerd als ge-deactiveerd in de virtuele interface van de Saffire.
In de uitgebreide handleiding op internet las ik nog het volgende:

Normal MIDI Mode (switch inactive)
This mode should be used when wanting to send MIDI signals from a controller keyboard to the sequencer, from where MIDI data can also be sent to any external devices, if required. This mode is necessary when the sequencer is running, because it will prevent doubling of notes that occur when the same MIDI information is transmitted by both the input device and the sequencer.

MIDI THRU Mode (switch active)
In this mode, all MIDI data received at Saffire LE’s MIDI In is routed directly to the MIDI Out. This mode
is designed for simply passing MIDI through Saffire LE. This may be useful when no sequencer is running, because you don t need to route MIDI data in and out of you Mac or PC..


Als ik de Midi Thru Switch op off heb staan kan ik inderdaad in de Logic Interface de geluiden met muisklik veranderen.
Maar dan komt er geen midi in vanuit mijn keyboard.
Wat is die Logic Interface ?
Je hebt die Saffire LE en die Emagic MT4.

Maar dan komt er geen midi in vanuit mijn keyboard ???
Uit keyboard is Midi Out.
In keyboard is Midi In.

Gelieve duidelijk en volledig te zijn (geen cryptische dingen die ik moet ontrafelen).
 
Wat is die Logic Interface ?
Je hebt die Saffire LE en die Emagic MT4.

Maar dan komt er geen midi in vanuit mijn keyboard ???
Uit keyboard is Midi Out.
In keyboard is Midi In.

Gelieve duidelijk en volledig te zijn (geen cryptische dingen die ik moet ontrafelen).


Sorry. De Logic Interface is het scherm van Logic Audio 5.0.1 in Windows 7, waar ik de tracks, de sounds en de opnames via de midi in maak. Daar stel ik ook de geluiden in per track en per module.

Ik heb de MT4, niet bruikbaar in Windows 7 omdat er geen drivers meer voor zijn. Wat ik op internet aan drivers zie staan lijkt uiterst onbetrouwbaar. (Download via mijn Apple Mac gaf al een malware waarschuwing)

Midi vanaf mijn keyboard midi OUT naar de IN van de Saffire LE en OUT van de Saffire LE naar de IN van de JV1080 van Roland. Ingesteld via virtuele Interface van Saffire op Midi Thru. Resultaat is dat ik via mijn keyboard dan mijn JV1080 kan aansturen. Kan in het scherm van Logic Audio dan niet met muisklik de sounds van de JV 1080 veranderen.
In het scherm van Logic Audio wordt dan geen midi signaal IN en OUT aangegeven als ik toetsen bespeel.
De Saffire lust a.h.w. alleen het midi signaal van keyboard naar Module door. Kan in Logic Audio niets opnemen omdat er geen midi activiteit is.

Zet ik in de virtuele interface van de Saffire de Midi Thru uit, dan kan ik in het scherm van Logic Audio met een muisklik de banken en de sounds van de JV 1080 veranderen en de Saffire LE selecteren.
Ga ik in deze instelling via midi OUT keyboard naar de midi IN van de Saffire en van de OUT Saffire naar de IN van de JV1080 dan is er geen enkele midi communicatie. Heb dan al mijn instellingen klaar staan om op te nemen, maar Logic Audio wordt niet bereikt.

Met jouw MCC krijg ik wel de error melding dat de midi OUT niet werkt.
Hoop dat het zo duidelijk is.
 
MCC geeft aan dat er een "Midi Volume Out Error" is.
Als dat niet opgelost wordt zal het verder ook niets doen in Logic.
In Logic kun je de midi poorten zien (en testen in de environment window.

Probeer eerst die fout op te lossen.
Ik heb de Emagic MT4 drivers bijgevoegd. Deze gebruik ik hier nog steeds op XP.
Probeer deze ook eens (handleiding lezen).
 

Attachments

  • UNIS2K.zip
    104,1 KB · Bekeken: 189
Back
Top