Synth reparatie tbv MS20

Wat is er precies mis mee; welke symptomen zijn er ?
 
Er is niet zo heel veel mis mee denk ik. Maar heeft gewoon goede onderhoudsbeurt nodig. Stemmen, patch connectors en potmeters nalopen en schoonmaken. Ff oplappen zeg maar.

Precies.. ik heb er hier ook zo eentje staan. Heerlijk duurzaam, maar inderdaad wat oxidatie, kraakjes op de pots etc.. Ik hoor graag als de jouwe klaar is.. mss net dat zetje om de mijne ook eens zelf wat aandacht te geven of even bij een goede tech langs te brengen.
 
Oxidatie, kraakjes op de pots heb ik zelf geen last van. Laatst wel dat de psu in eens herrie maakte. Als er geen nootjes in stuurde, dat ik hem toch hoor op de mixer. Had ook een rare toon uit een lampbol van de verlichting. Lampbol vervangen en de fluit/ brom tonen waren weg. Moet hem binnen kort maar weer aangooien. ;-) Kijken of die lampbol er iets mee te maken had
 
Haha mooi verhaal! Maar mijn vraag is dus welke pro of ‘ervaren amateur’ mij kan helpen. Ik heb verstand van synthese en muziek, maar minder van elektronica. En wat mag een beetje ‘apk beurt’ zoal kosten...
 
Ik kan je hiermee zeker van dienst zijn, heb menig MS-20 onder handen gehad. Ben gevestigd in Haarlem waar ik als reparateur dagelijks in de weer ben met (vintage) synthreparaties.
 
MarcMarc zou je ook kunnen vragen. Hij zit in Amsterdam en heeft mijn MS-20 ook onderhanden genomen (pots schoonmaken)
 
Twee van mijn synthjes uit de MS-serie hebben wat last van gecorrodeerde patchconnectors. Ik ga er tenmiste van uit dat het corrosie/roest is, want de patchkabels maken niet altijd goed contact. Ik heb wel eens gelezen dat dit prima zelf aan te pakken is.

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, wat is de handigste manier om dit aan te pakken?
 
Twee van mijn synthjes uit de MS-serie hebben wat last van gecorrodeerde patchconnectors. Ik ga er tenmiste van uit dat het corrosie/roest is, want de patchkabels maken niet altijd goed contact. Ik heb wel eens gelezen dat dit prima zelf aan te pakken is.

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, wat is de handigste manier om dit aan te pakken?
Volgens mij heeft @Hilltree hier een keer een mooi tooltje voor laten zien in een post. Ziet er uit als een kleine ragebol of schoorsteenveger.
Het zijn kleine metalen draadjes op een stokkie :) Wellicht zelf te maken van een of ander dremel opzetstukje.
 

Check ;)
 
OK, thanx! Dat is inderdaad een goed idee. Er kunnen zo natuurlijk wel metaal/roestdeeltjes in je synth terecht komen, maar ik ga er van uit dat dit niet echt een probleem is (is ook niet echt te voorkomen bovendien).
 
Back
Top