Welle e-mu sampler?

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
ik wil misschien een oude emu sampler kopen. Puur voor de filters en de sound. Met name voor bassen en filthy synth sounds.

Het duizelt me een beetje:
E64 vs E4XT vs E5000 vs E6400 en dan ook nog de ‘Ultra’ uitvoeringen...

Extra outputs zijn niet nodig. Hoef ook geen mega grote libraries in te laden of veel polyfonie. Gewoon een strakke, stabiele sampler die een beetje lekker snel werkt. Met zoveel mogelijk value for money.

Is de oudere e64 genoeg of toch naar een nieuwere versie kijken?

thanks!

Boris
 
Hoi,

Ik ben zelf in het bezit van een EMU E4 Classic en EMU E4 XT Ultra en in het verleden heb ik ook een E64 Classic gehad.

Op zich is iedere EMU uit de E-serie goed. De grootste verschillen tussen de Classic en ULTRA modellen:
  • Classic is gericht op SCSI communicatie terwijl ULTRA ook met IDE kan werken (en dus te preferen).
  • ULTRA modellen hebben een 32 bits RISC processor die aanzienlijk sneller is dan de Classic modellen

De E64, E6400, E5000 hebben over het algemeen standaard minder intern geheugen maar zijn wel allemaal uitbreidbaar tot 128 Mb. Als je er tweedehands eentje zoekt, zou ik proberen naar een E4, E4XT, E4 XT Turbo of E4 XT Ultra gaan.

Ik heb lange tijd mijn E4 Classic in de verkoop gehad maar heb hem een tweetal maanden geleden terug actief in de studio in gebruik genomen.

Wel een nadeel van deze toestellen is dat deze een rumoerige ventilator hebben maar die is te vervangen door een stillere.

Dat is een notendop uitgelegd wat ik zo snel uit m'n mouw kan schudden. Het zijn in ieder geval goeie toestellen maar overweeg misschien ook een Akai S5000 of S6000 (wel iets duurder denk ik).

:doei:

Danny
 
Voor filters en sound ? dan moet je geen Emu kopen tenzij een Emu III of Emax I (Een II sla ik over)

Als het modern moet zijn en je wil filters die niet zo slecht klinken als die in een Emu E4Xt etc dan koop je een Kurzweil K2500RS of K2600RS,is dag en nacht verschil.
 
Is een E-MU ESI niet iets voor je?



Het grootste nadeel is het ontbreken van een grafische weergave van de samples. Maar je zou met software als Extreme Sample Converter EXTREME SAMPLE CONVERTER vanaf jouw computer de sound libraries naar de sampler kunnen exporteren.

Ik heb zelf een E-MU ESI 2000. Je kan de samples velocity gevoelig programmeren, bijvoorbeeld dat hoe minder de velocity hoe korter de decay wordt. Zodoende kan je expressieve performances maken, bijvoorbeeld met de samples van een electrische piano maar ook drums en percussie. Als bij diverse velocities alleen maar het volume verandert en je gaat later een opname verwerken in jouw mix, haal je met de compressor alle dynamiek eruit, met een machinegun-effect als resultaat.

De filters van deze samplers zijn wel vet.
 
Ik heb lange tijd een ESI 2000 met floppy emulator gehad. Die had een prachtig geluid/filter en het programmeren vond ik ook niet te moeilijk maar vergeleken bij de moderne samplers als MPC-One of Live/ NI MK3 en softwaresamplers als Tal-sampler legt hij toch qua snelheid en bedieningsgemak en mogelijkheden af. Dus ik ga niet meer terugkijken
 
ik wil misschien een oude emu sampler kopen. Puur voor de filters en de sound. Met name voor bassen en filthy synth sounds.

Het duizelt me een beetje:
E64 vs E4XT vs E5000 vs E6400 en dan ook nog de ‘Ultra’ uitvoeringen...

Extra outputs zijn niet nodig. Hoef ook geen mega grote libraries in te laden of veel polyfonie. Gewoon een strakke, stabiele sampler die een beetje lekker snel werkt. Met zoveel mogelijk value for money.

Is de oudere e64 genoeg of toch naar een nieuwere versie kijken?

thanks!

Boris

Ligt er aan naar welke "sound en filters" je refereert. Gaat het je om de geluiden uit drum'n'bass uit 2e helft 90's, dan bedoel je wslk de E64 reeks.
Ga dan voor zo nieuw als mogelijk met laatste OS waarbij je de meeste opties hebt. (Zie info hier op DOAforum.)
Je heb de 2mb OS rom nodig voor de laatste operating systems, dat is wel iets om in de gaten te houden.
 
Zou voor e4xt ultra gaan , liefst met extra uitgangen . Top model , nu voor”prikkie” nog wel te vinden

Anders voor software ( native instruments bv )
 
Back
Top