Outboard in 2021?

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.799
Locatie
Velserbroek
Ik zit wel eens op marktplaats te struinen naar leuke gear voor de studio. Als ik iets tegenkom moet ik toch de afweging maken of iets te integreren is in mijn workflow, waarbij ik voor een groot deel ITB werk, en of iets daarop echt een toevoeging is. Ik heb het dan over klankbewerking zoals effecten, niet over synthesizers.

Na een korte zoektocht op sites als Gearslutz komt vaak het oordeel "klinkt leuk, maar niet beter dan hedendaagse plugins als [voeg plugin in die ik reeds in mijnn bezit heb]".

Daarop zullen vast uitzonderingen zijn, toch? Wat zijn de hardware bakken waarvoor je in 2021 nog rackspace voor wilt gebruiken - en moeite voor wilt doen om aan je ITB workflow toe te voegen? En dan bedoel ik niet bakken die nu 1000en euro's kosten, maar wat je tegenwoordig als leuk dealtje kunt scoren.
 
Geen, alleen de high end bakken (api, avalon, eli, dangerous etc ) zijn nog de moeite waard, de rest maakt er alleen maar een sompige bende van.
 
Interessante vraag waar ik zelf ook even voor op een onderzoek ben geweest (incl. aankopen en verkopen):

Besluit:
- Oude karakterbakken kunnen iets toevoegen (bepaalde ghetto fx bakken of oudere ooit dure fx bakken).
- Nieuwere high-end stuff kan ook iets toevoegen maar dat is dan vaak op pro niveau en dus geen spek voor het bek van de gewone sterveling (je ziet het ook aan de prijzen).

Persoonlijk voorbeeld (en fout): Klark Teknik EQP-KT's.
Leuk in het begin maar ik vond het niet echt iets toevoegen wat noemenswaardig was; dus terug verkocht. Ik had het moeten weten; het leven is een grote leerschool zeker?
 
Back
Top