We Doen Het Voor De Zorg - The Great Resist ft MC Schwab

Tukker

SyntherKloas
Lid sinds
21 juli 2007
Berichten
976
Zo, nou. Voor het eerst in wat, vijf jaar ofzo? maak ik weer eens een nummer met synths. Iedereen gaat natuurlijk op zijn eigen manier om met de "crisis" en dit is de mijne. Enjoy. Of niet. Moet jij weten. ;)

 
cool trackje
 
Last edited by a moderator:
Kan er niet omheen dat ook de tekst stukken vocaal (ritmisch, woordgebruik) bizar sterk zijn. Alle verder voorkomende geluiden zijn ondersteunend aanwezig zonder af te leiden, precies zoals het hoort volgens mij 👍👍
 
Last edited by a moderator:
Bericht door een moderator:
We willen graag het SynthForum vrijhouden van discussies over de Covid-19 maatregelen. Vandaar het draadje wat opgeschoond. Technisch inhoudelijk kan en mag uiteraard op de track gereageerd worden, maar probeer het forum vrij te houden van welles/nietes discussies over iets waar op andere plekken op het Internet ruimte genoeg is.
 
Bericht door een moderator:
We willen graag het SynthForum vrijhouden van discussies over de Covid-19 maatregelen. Vandaar het draadje wat opgeschoond. Technisch inhoudelijk kan en mag uiteraard op de track gereageerd worden, maar probeer het forum vrij te houden van welles/nietes discussies over iets waar op andere plekken op het Internet ruimte genoeg is.
Uitstekende beslissing. "SmartBits", indeed. Chapeau!
 
Track is geniaal. Alleen in het eerste stuk mogen de stemmen wel wat duidelijker, 2e helft is beter.
 
Last edited by a moderator:
Dank je, dr. Van Lansberg. Doo'k aait wa.

Idd, de mix is een beetje kaputt: er stond een mastering-compressor aan. Oeps. De microfoon is ook niet naar tevredenheid. Had beter verwacht van een Blue Ice snowball.
 
Leuke track,soms niet altijd duidelijk verstaanbaar in bepaalde plaatsen,als het te zacht is slorpt de bass die op.

Voice zit over het algemeen te veel background ipv front in your face,moet echt eq aan medium en air
 
Beter?
 

Attachments

  • We Doen Het Voor De Zorg mix III.mp3
    5,5 MB
Het is beter ,maar nog niet goed, de tweede stem,telkens als die inkomt ,samen met de basslijn zorgt die voor een muddy soep,dus je moet althans op de passages als die erin komt die tweede stem het midlaag er meer van afsnijden ofwel die zelfde frequenties op de baslijn onderdrukken.

Ik denk dat als je dat doet op beiden iets wat het beter zal zijn.

Een voorbeeld ook is bvb refrijn,zit je met 3 stemmen tegelijk,main/back en dat gelach,dat gelach is leuk de bass die erin zit maar maken de twee andere stemmen muddy,en er zit dan ook nog de bassline tussen niet vergeten,dus je moet van iets het laag (of laag mid) afsnijden daar (als je de focus wil leggen op het gelach dan snij je op die plaats het laagmid af van beide vocals,wil je de focus op de vocals,snij je het laagmid af van het gelach)
 
Laatst gewijzigd:
Thanks Dilago. Op mijn iphone klinkt mijn Youtube versie prima, maar de tweede weer beter op de laptop. Ik heb geen monitors (meer) (of studio lol) dus.

Goede input Egres.

Wat ik al zei: de Blue Snowball Ice microfoon geeft een hele holle opname. Erg naar. Ligt niet aan de ruimte, want het is in verschillende ruimten hetzelde. Jammer, ik krijg die EQ niet echt beter.
 
Thanks Dilago. Op mijn iphone klinkt mijn Youtube versie prima, maar de tweede weer beter op de laptop. Ik heb geen monitors (meer) (of studio lol) dus.

Goede input Egres.

Wat ik al zei: de Blue Snowball Ice microfoon geeft een hele holle opname. Erg naar. Ligt niet aan de ruimte, want het is in verschillende ruimten hetzelde. Jammer, ik krijg die EQ niet echt beter.
Andere mic of zeg ik nou wat geks? :D
 
Op een laptop kan je toch helemaal je laag niet controleren? Geen wonder.
Nee, maar wel het algehele geluidsbeeld. Het is tenslotte gemaakt voor de grootste gemene deler: de telefoon/laptop Youtuber, niet de hi-fi techie.
Daarnaast luister ik altijd nog via de JBL, hoofdtelefoon en autospeakers. Maar mixen is niet mijn forté, zeg maar.

Andere mic? Hm. Ja. Dat was déze al, zeg maar. :D Misschien. Ik ben geen opnemend "artiest" meer, dus.
 
Back
Top