Into The Light by Heavenly Sounds

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.101
Locatie
Belgie
I made this with the Jup 8 v4 synth in the Arturia Collection. The drum is made with analog lab V.
I just put a full master chain on it (onboard "master" plugin in Ableton) since I do not have the money to renew sub on neutron and ozone.

 
Hey Jimmy,

lekker track hoor:okdan:
KLinkt als een samensmetling van acid house invloeden en 80's sytnhwave/chillwave.8)
Thx man, op de pc klonk hij goed (koptelefoon) maar door men oortjes via men gsm niet echt.
Ben bezig met het hopelijk een beetje op te poetsen.
 
heb niet zozeer op de mix balans gelet...
Maar als ik daarnaar kijk is je low end <200 zekers tehard en je mids zinken daardoor weg in he geheel...en jemids/mid highs highs>3000Hz t/m 8000hz moeten zachter.
Maar als je de low end corrigeert komt de rest vanzelf naar voren.
Kijk ook naar wat frequencies die elkaar in de weg zitten .Er onstaat daardoor veel wat ze noemen "muddy frequencies build up

"In general, 200-500Hz is the frequency range responsible for muddiness. If you starting boosting instruments in this frequency range, you are going to make the problem worse. If you want to make a track sound warmer, try cutting the upper mids around 2-6kHz instead of boosting the lower mids

Ik heb een beetje de boel wat meer in balans gebracht qua volume.Uiteraard in de mix fixen geeft natuurlijk het beste resultaat. Maar Heb je in iig een groffe referentie track.(wel stukje zachter dan jouw versie, volume nivo)
 

Attachments

  • untitled.mp3
    8,1 MB
Deze specieke track heeft best veel instrumenten en daardoor moet je meer Eq en.
Bepalen met eq wat waar zijjn plek krijgt in het geheel van het frequencie spectrum.
Eq' en is durf ik wel tezegggen 1 van de belangrijkste dingen om een goeie mix/sound tekrijgen.
Heb je geen neutrone of ozone voor nodig.Gewoon je standaard EQ van je daw voldoet prima.


kijk rond op youtube, genoeg info!
EQ je channels door tecutten en boosten en teluister naar de verschillen met en zonder alle mix kanalen aan.
En blijf lekker tracks maken en genieten !:)Kleine stapjes worden uiteindelijk grote, maak je niet druk.
 
Back
Top