Hermax - Solar System "small talk" is nu verschenen op Spotify en Bandcamp

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Toen ik samen met Danny het stuk "Earth III" schreef voor zijn project Solar System, kreeg ik het idee om ter aanvulling ook wat zonnestelsel objecten te gaan beschrijven, maar dan de kleintjes. Danny's project is binnenkort beschikbaar via Groove, ik heb het mijne iets eenvoudiger gehouden en op Spotify en Bandcamp gezet.



Ik ben er heel blij mee, het is ongeveer het beste album dat ik al heb gemaakt. Zoals al enkele jaren, alles is live ingespeeld zoals je het hoort, er is geen quantisering achteraf gebeurd. Ik neem ook gewoon audio op, daarna gaat alles wel naar Cubase om te mixen en masteren (en wat effecten te gebruiken)
Deze manier van opnemen zorgt er voor dat je af en toe wel wat "net niet samen gespeelde" noten kan horen want dikwijls werk ik ook gewoon zonder drum- of clicktrack en speel ik de eerste track volledig op het gevoel in, wat dan heel moeilijk is om de volgende tracks perfect te laten aansluiten. Je krijgt er een soort "live-gevoel" door en zo moet je het eigenlijk ook beschouwen.
Het heeft mij in ieder geval veel plezier bezorgd, hopelijk kan het eindresultaat ook andere mensen wat verblijden.
 
Proficiat Herman :okdan::okdan::okdan:. Ik heb het voorrecht gehad om alle nummers al gehoord te hebben en daar zitten werkelijk juweeltjes tussen. Het is een afwisselend eindproduct geworden dat bulkt van de muzikaliteit en sfeer. Mensen die echt interesse hebben in melodische en/of sferische muziek, moeten hier echt een keertje naar luisteren. Het is meer dan de moeite waard.

:doei:

Danny
 
Back
Top