Behringer BCR32

Behringer authenciteit in een nieuw jasje!

Behringer werkt aan een opvolger van de BCR2000 samen met de makers van de Zaquencer firmware die de BCR2000 omtovert in een sequencer.


Behringer-BCR32-Front.001.jpeg
 
Om een of andere reden werkt mn goede oude bcr2000 niet in windows 10. Wordt niet herkend in renoise, welke drivers ik ook installeer, wat ik ook probeer. Wel op een andere computer, dus het is geen hardware mankement. Een nieuwe versie, mits soortgelijk geprijst, heb ik wel oren naar, maar dan moet het wel werken :). Ben benieuwd wat hij moet kosten.
Met dit probleem heb ik in de Kerstvakantie ook zitten worstelen. Het schijnt dat sommige moederborden problemen hebben met sommige USB2-apparatuur. Je hebt zeer goede kans dit probleem op te lossen door een USB-uibreidingskaart in een van de PCIe-sloten te prikken. Ik heb zo'n kaart gekocht met een NEC/Renesas controller chip (model 'LogiLink PC0057A') en inderdaad, de BCR-2000 wordt nu prima herkend.

Ik heb me altijd verbaasd over dat de BRC's en BRF's uit de collectie gingen. Ze waren toch behoorlijk populair. Zelf ben ik in ieder geval een liefhebber van die dingen, ook al vind ik ze enigzins log uitgevallen.
Heerlijk zoveel rotary-encoders en zoveel geheugenplaatsen! Het was ideaal geweest als ze allemaal voorzien waren geweest van een display zodat je de bijbehorende parameters kon zien. Maar voor voor die prijs kon je dat natuurlijk niet verwachten.

Als de BCR32 inderdaad $149,- gaat kosten, dan hebben ze aan mij waarschijnlijk weer een klant.
 
Da's leuk dat ze samen een tof product op de markt brengen.
Beter dan achteraf weer aparte software waardoor je misschien weer met garantieproblemen komt te zitten.
Ik zie shuffle en direction er op dus je kan je sequences door elkaar gooien of richting veranderen, da's ook leuk.
Wat houdt funktie 4 note delay in, kan je dan swing erin brengen?
En funktie 8 wav gen, dat zou wave generator moeten zijn maar hoe moet ik dat op een sequencer interpreteren?
4 note delay is voor ratcheting en voor (midi) delay/herhaling, die heel leuk is (je kan kiezen tussen een 4 note akkoord of 4 note delay/ratchett of monophoon natuurlijk)
de wave generator genereert een golf (data) van een zelfgekozen MIDI cc in de vorm die je wil, met offset/phase/start etc instelbaar, wat heel handig is wanneer je MIDI cc's wil die tempo/loop gebaseerd zijn
 
Post op FB van Behringer gisteren:

Wow, we're blown away by the amazing feedback - 3,500 likes in a single day:-)

Do you know that the original BCR2000 is actually 15 years old? The original designers Bert and Thomas are still with us and thrilled that their baby gets a second life.

Please find the BCR32 feature list and let us hear your comments:
USB/MIDI Controller/Sequencer with 32 Multi-Purpose Encoders and Polyphonic 32-Step / 4-Track Zaquencer
• Universal USB/MIDI controller for triggering audio clips, MIDI events or any MIDI equipment
• Highly-acclaimed Zaquencer from ZAQ Audio for unmatched sequencer performance
• Compatible with popular DAWs or other music production software
• 32 multi-purpose encoders for custom assignment of parameters
• 4 virtual groups and 8 dual-mode encoders with push function
• 20 programmable buttons, assignable as note on/off, control and program change, MMC and system exclusive data
• All panel elements are freely assignable, manually or via user-friendly learn mode
• 32-step, 4-track Zaquencer featuring mono/polyphonic drum and note tracks
• Storage of all global parameters and up to 192 patterns, each consisting of 4 tracks
• 2 independent MIDI controls per track (program change, aftertouch, pitch bend, CCs)
• 4 CV/Gate and Sync connectors for controlling synthesizers, drum machines and other equipment
• 2 assignable footswitch connectors for handsfree control
• Multi-function OLED display for easy control of all parameters
• High visibility multi-color LED feedback to show status of all controls
• 1 MIDI input and 2 MIDI output connectors to serve as additional USB to MIDI interface
• MIDI input with merge function for cascading several control units
• USB powered compact design for ultimate portability
• Compatible with Apple iPad* via USB Camera Adapter (not included)
• Class-compliant MIDI/USB protocol for "plug and play" operation
• 3-year extended warranty upon registration
 
4 note delay is voor ratcheting en voor (midi) delay/herhaling, die heel leuk is (je kan kiezen tussen een 4 note akkoord of 4 note delay/ratchett of monophoon natuurlijk)
de wave generator genereert een golf (data) van een zelfgekozen MIDI cc in de vorm die je wil, met offset/phase/start etc instelbaar, wat heel handig is wanneer je MIDI cc's wil die tempo/loop gebaseerd zijn
Thanks!
 
SMF import zal niet kunnen want dit (BCR) is slechts een step sequencer
je zou dan veel te veel constraints/beperkingen aan je SMF moeten opleggen wil er ook sprake zijn van een import
 
Ah OK, volledige SMF-functionaliteit zou te ver gaan.

Iets of een manier om zeg een paar maten aan MIDI-notes & CC-data uit een DAW te kunnen copy/pasten naar de BCR32 editor en dat dan naar de BCR32 zelf te kunnen sturen.

SMF kwam op als eerste format, wie weet kan het ook anders.
Of alle niet herkende SMF-data wordt gewoon genegeerd, dus daar tevoren mee rekening houden.
 
Maar kan je hem dan ook nog gebruiken als een gewone BCR2000 ? Dus gewoon als midi controller, ja toch?
 
Heel dope dit! Ik heb twee BCR2000's. Eén met zaquencer en één als sysex controller voor hardware. Heel bruikbaar.

Deze BCR32 ga ik zeker ook uitproberen als hij uitkomt. En heel tof dat ze de samenwerking met zaquencer hebben opgezocht!
 
Dit vind ik wel goed nieuws. De BCR was een (eigen) product waar Behringer wel mee gescoord heeft.
Je moest wel wat geluk hebben met de encoders bij bepaalde batchen; sommige gingen vrij snel haperen.
Ik hoop dat ze daar van geleerd hebben en dat ze met hun nieuwe fabrieken nu toch wel degelijke(re) encoders zullen gebruiken.
Dan is het nu vooral wachten op de release datum :P.
 
Ik zou graag midicontrollers zien controllers zien met gemoteriseerde faders en per fader een oled. Maar dit als controller prima. Behringer voor el-cheapo midi controllers is wel iets voor te zeggen (de controversen daar gelaten, die swing en de cork sniffer vond ik een beetje een zure)

ik zou er toch maar een beetje vanuit gaan dat goede encoders je niet hoeft te verwachten, behringer blijftt een el-cheapo merk en dat kan alleen met dito onderdelen (en datt soort goedkope onderdelen zijn dat zeker voor een reden)
 
Ik zou graag midicontrollers zien controllers zien met gemoteriseerde faders en per fader een oled. Maar dit als controller prima. Behringer voor el-cheapo midi controllers is wel iets voor te zeggen (de controversen daar gelaten, die swing en de cork sniffer vond ik een beetje een zure)

ik zou er toch maar een beetje vanuit gaan dat goede encoders je niet hoeft te verwachten, behringer blijftt een el-cheapo merk en dat kan alleen met dito onderdelen (en datt soort goedkope onderdelen zijn dat zeker voor een reden)
Ze hebben al een tijdje de x touch extender uit. Behringer X-Touch Extender | MUSIC STORE professional | nl-NL
 
Voor hen die niet kunnen wachten heb ik nog een BCR2000 en BCF2000 setje (blauw) te koop, vrijwel ongebruitk, met overlays.
 
Back
Top