Behringer BCR32

Behringer authenciteit in een nieuw jasje!

Behringer werkt aan een opvolger van de BCR2000 samen met de makers van de Zaquencer firmware die de BCR2000 omtovert in een sequencer.


Behringer-BCR32-Front.001.jpeg
 
Hmm....die lust ik wel.
Ik was indertijd te laat met de BCR2000 en dat heb ik altijd een gemiste kans gevonden.
Mooi strak design ook in vergelijking met de BCR.

Als dit het uiteindelijk ontwerp wordt vind ik de CV/Gate mogelijkheden ook zeer verleidelijk.

Behringer-BCR32-Backside.001-1024x576.jpeg
 
Zo dat is echt een mooi ding. Als ie nou midi naar cv/gate en sysex kan converten, is het wel wat voor mij denk ik.
 
Je zou bijna vergeten dat de BCR2000 een top controller was. Maar deze is wel stukken eleganter vormgegeven.. iig minder log. De ouwe wordt dus niet meer gemaakt en de firmware alleen kost al 79 euro. Tweedehands betaal je dan nog meer dan dit ding nieuw.
Eigenlijk is er niets wat hier in de buurt kwam. Zoveel knoppen met visuele responce via ledring. Misschien iets als de miditwister maar is een ander prijskaartje natuurlijk.

Ben benieuwd naar wat de afmetingen gaan zijn. :)
 
hey.. en deze dan?
behringer.png

 
ah sorry... die bcr64 is een oude render..
 
"not the final design" .. dus dat gaat nog 2-3 jaar duren voordat we er iets van zien.

Eerst even wat maanden op alle fora kijken hoe mensen hier op reageren.
 
hoe is de kwaliteit van de BCR2000 endocers? meestal beginnen ze snel door te draaien/waardes skippen..
 
Ik heb een paar BCF2000 (3x) gekocht voor mijn DMX programma, tweedehands aangezien ze niet nieuw te koop meer zijn. Dat is de movingfader versie maar alles werkte nog top. Die rotary encoders ook.
 
Ik heb er 2. Degene die ik nieuw kocht kreeg al een manke encoder na n paar maanden. En omdat t al een zaquencer was had ik geen garantie. Zaq leverde me daarom een eigen versie vd firmware zodat ik als start stop een andere knop kon gebruiken en zo bleef ie in dienst.
coole gast die zaq...
 
Om een of andere reden werkt mn goede oude bcr2000 niet in windows 10. Wordt niet herkend in renoise, welke drivers ik ook installeer, wat ik ook probeer. Wel op een andere computer, dus het is geen hardware mankement. Een nieuwe versie, mits soortgelijk geprijst, heb ik wel oren naar, maar dan moet het wel werken :). Ben benieuwd wat hij moet kosten.
 
Om een of andere reden werkt mn goede oude bcr2000 niet in windows 10. Wordt niet herkend in renoise, welke drivers ik ook installeer, wat ik ook probeer. Wel op een andere computer, dus het is geen hardware mankement.
Je hebt vast al een wel/niet powered usbhub geprobeerd, in een wel/niet geaard stopcontact, en/of een andere usb2/3 poort/kabel? Deze tool gebruik ik altijd met troubleshooten: How to track down USB devices in Windows 10 with Microsoft's USB Device Viewer
 
Behringer werkt aan een opvolger van de BCR2000 samen met de makers van de Zaquencer firmware die de BCR2000 omtovert in een sequencer.
Da's leuk dat ze samen een tof product op de markt brengen.
Beter dan achteraf weer aparte software waardoor je misschien weer met garantieproblemen komt te zitten.
Ik zie shuffle en direction er op dus je kan je sequences door elkaar gooien of richting veranderen, da's ook leuk.
Wat houdt funktie 4 note delay in, kan je dan swing erin brengen?
En funktie 8 wav gen, dat zou wave generator moeten zijn maar hoe moet ik dat op een sequencer interpreteren?
 
Da's leuk dat ze samen een tof product op de markt brengen.

Tja, je zou zeggen dat ze bij beh ook programmeurs hebben, die ook wel een sequencer kunnen maken. Daar hebben ze Zaquencer toch echt niet voor nodig, of proberen ze v/d goede naam te profiteren ?!
 
Tja, je zou zeggen dat ze bij beh ook programmeurs hebben, die ook wel een sequencer kunnen maken. Daar hebben ze Zaquencer toch echt niet voor nodig, of proberen ze v/d goede naam te profiteren ?!
Nou, het is eigenlijk meer dat mensen daar zelf om vragen. Check maar in die link van F5, 2 maanden terug. Behringer heeft zo'n slogan, We hear you.. en hier hebben ze dus goed geluisterd en samengewerkt. Mooi toch?
We hear you.png

Da's leuk dat ze samen een tof product op de markt brengen.
Beter dan achteraf weer aparte software waardoor je misschien weer met garantieproblemen komt te zitten.
Ik zie shuffle en direction er op dus je kan je sequences door elkaar gooien of richting veranderen, da's ook leuk.
Wat houdt funktie 4 note delay in, kan je dan swing erin brengen?
En funktie 8 wav gen, dat zou wave generator moeten zijn maar hoe moet ik dat op een sequencer interpreteren?

Ik zou het zelf niet weten maar als controller alleen al vind ik em erg interessant. Maar zeker mooi die samenwerking. Zo is de samenwerking met GliGli (die het OS en CPU upgrade maakte voor de Prophet 600) ook tot stand gekomen en kunnen we binnenkort een 2e Poly Behringer verwelkomen (als je de Parafoon Poly D niet meerekent).
 
Back
Top