[TRACK] Promise I'll be good to you

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Lid sinds
16 oktober 2002
Berichten
922
Locatie
Amstelveen
Hey synthvrienden,

Weer eens een nieuwe track van mij:



Het is een melodic progressive house track.

Ben benieuwd naar jullie reacties

gr,
Paul
 
Ja klinkt lekker chill, op 3,40 minuten komt er een vocal in.. die klinkt als een achtergrond vocal mag wel iets meer naar voren nog..voor de rest top✌️
 
Ja klinkt lekker chill, op 3,40 minuten komt er een vocal in.. die klinkt als een achtergrond vocal mag wel iets meer naar voren nog..voor de rest top✌️
Hi, dank voor comment.Vocal valt wel wat weg door het effect idd. Ik ga er nog eens naar kijken.
 
@Robi ; @Mystic; Dank voor het beluisteren en de reactie.
Ik heb het nu eens over speakers beluisterd ipv koptelefoon.
En ik moet zeggen, er is nog werk aan de winkel want de mix is niet goed :D
Te veel hoog en laag. Enne, ik ga de vocal er toch uit halen. Ik vind het toch niet passen in dit genre

Ciao
 
Ik hoor heel veel mooie dingen. Super sfeer, prachtige geluiden en met die vocal erbij krijgt hij echt diepgang. Toffe akkoordprogressie ook en de geluidjes erachter zijn om te smullen. Echt gaaf gedaan. Ik heb ook wel een paar dingen die me opvallen:

  • Ik mis een goede hook. In de opbouw naar de break stoort me dat niet, maar daarna wil ik iets pakkends horen.
  • Met name als hij valt rond de 3 minuten, daar moet een pakkende melodie in. Dat hoeft helemaal niet veel of moeilijk te zijn, maar iets waarvan je op het puntje van je stoel gaat zitten.
  • De hihat die er rond de 4 minuten bij komt klinkt hier niet lekker.
  • Als de vocal erbij komt klinkt hij echt super, heel mooie sound!
  • Ik mis af en toe ook wat spanning in de opbouw. Naai hem steeds even wat op bij overgangen, om de aandacht vast te houden.

    Ik zou denk ik vooral kritisch kijken naar het arrangement en dan met name het gedeelte na de break. Dat kan beter. Misschien de vocal er al in, in de break en dan de melodie overnemen door een synth? Dat doen ze bij trance vaak. Kun je hem daarna nog eens dubbelen met de vocal.

    Op de hook na zijn alle ingrediënten er en de vibe is super. Met wat kleine aanpassingen is hier vast een label voor te vinden.

    P.S. Ik lees nu pas dat je de vocal eruit wil halen. Niet doen! Luister eens naar Lane 8, die zou dit zo draaien. Die eerste track hier is van hem, dan hoor je ook meteen wat ik bedoel met een hook:

 
Ik hoor heel veel mooie dingen. Super sfeer, prachtige geluiden en met die vocal erbij krijgt hij echt diepgang. Toffe akkoordprogressie ook en de geluidjes erachter zijn om te smullen. Echt gaaf gedaan.
@bombario : Dank je voor de positieve comment. Ik moet bekennen dat deze style me ook wel erg aanspreekt.
Ik denk dat ik meer soortgelijke nummers ga maken.
  • Ik mis een goede hook. In de opbouw naar de break stoort me dat niet, maar daarna wil ik iets pakkends horen.
  • Met name als hij valt rond de 3 minuten, daar moet een pakkende melodie in. Dat hoeft helemaal niet veel of moeilijk te zijn, maar iets waarvan je op het puntje van je stoel gaat zitten.
  • De hihat die er rond de 4 minuten bij komt klinkt hier niet lekker.
  • Als de vocal erbij komt klinkt hij echt super, heel mooie sound!
  • Ik mis af en toe ook wat spanning in de opbouw. Naai hem steeds even wat op bij overgangen, om de aandacht vast te houden
  • Ik ga zeker even nadenken over een hook voor rond de 3 min. Goeie tip.
  • Die hi-hat klinkt idd niet lekker. Zeker nu ik het ook via mijn monitors beluister. check
  • Dus vocal toch maar erin. OK, je hebt me overtuigd :-) Hij komt alleen erg laat. Dus het kan in de break, of misschien ook al iets eerder in de track, of beide... moet ik nog even over nadenken hoe ik dat ga aanvliegen.
  • Naai hem steeds even wat op bij overgangen --> je bedoelt net voor de overgang naar -1,5db zodat ie er op de overgang weer meer uitspringt?
Super dank voor de tips en tricks. Ik ga ermee aan de slag.
Als ik een nieuwe hook heb dan kom ik nog wel even bij je aankloppen voor een beoordeling :P

Wow, die track/sound van Lane8 is zeer lekker zeg. Ik ga zijn muziek/genre eens bestuderen.
 
je bedoelt net voor de overgang naar -1,5db zodat ie er op de overgang weer meer uitspringt?
Ik bedoel vooral voor maat 32, 64, 96 etc. Dus net voor je een nieuw stuk in gaat. Daar kun je vaak spelen met spanning. De baslijn wat open draaien, met een hpf de kick wegraaien en de reverb open trekken, de feedback van een delay automatiseren etc. Dus de luisteraar echt even voorbereiden op wat nieuws. Ik analyseer veel professionele tracks en dat soort details doen ze echt goed. Kleine dingetjes om de aandacht vast te houden.

Lane 8 is echt te gek. Ik moest bij je nummer ook denken aan Eelke Kleijn, check dit eerste nummer. Echt heerlijk:



De geluiden zijn rustig, maar daar zit ook echt spanning en opbouw in. Ik probeer in mijn nummers ook een verhaaltje te vertellen en er moet veel gebeuren.

Deze vanaf 15:00 combineert ook heel mooi zang en dance. En hij valt heerlijk, een beetje dezelfde sfeer:

 
Probeer voor de grap eens een de-esser voor het effect wat op de stem zit te gooien of een partij hoog uit het effect (voor de input nog een eq of na het effect). Het hoog van het effect is bijna harder dan de vocal zelf. Die vocal kan je ook nog parallel compressen voor wat meer body. Dan zal je zien dat ie harder in de mix kan en minder 'twijfelachtig' klinkt (als in wat onzeker gezongen bedoel ik). Een veelgebruikte truuk is ook om de output van het effect op de stem te sidechainen met de vocal. De stem zelf is dan wat droger, maar zodra de zang is afgelopen komt gelijk je effect weer omhoog in volume zodat je mix open blijft.

Met het idee van de vocal in de track is niets mis, maar de techniek is er nog net niet. Lekkere feel verder hoor..doorgaan!
 
Ik bedoel vooral voor maat 32, 64, 96 etc. Dus net voor je een nieuw stuk in gaat. Daar kun je vaak spelen met spanning. De baslijn wat open draaien, met een hpf de kick wegraaien en de reverb open trekken, de feedback van een delay automatiseren etc. Dus de luisteraar echt even voorbereiden op wat nieuws. Ik analyseer veel professionele tracks en dat soort details doen ze echt goed. Kleine dingetjes om de aandacht vast te houden.

Lane 8 is echt te gek. Ik moest bij je nummer ook denken aan Eelke Kleijn, check dit eerste nummer. Echt heerlijk:



De geluiden zijn rustig, maar daar zit ook echt spanning en opbouw in. Ik probeer in mijn nummers ook een verhaaltje te vertellen en er moet veel gebeuren.

Deze vanaf 15:00 combineert ook heel mooi zang en dance. En hij valt heerlijk, een beetje dezelfde sfeer:


Alright, ik ga er mee aan de slag. Altijd fijn om tips mee te krijgen. Dank voor alle info.
Heerlijke muziek hoor. IK zal er ook eens aandachtig naar gaan luisteren.
Ik krijg weer meer inspiratie om verder te gaan :)
 
Probeer voor de grap eens een de-esser voor het effect wat op de stem zit te gooien of een partij hoog uit het effect (voor de input nog een eq of na het effect). Het hoog van het effect is bijna harder dan de vocal zelf. Die vocal kan je ook nog parallel compressen voor wat meer body. Dan zal je zien dat ie harder in de mix kan en minder 'twijfelachtig' klinkt (als in wat onzeker gezongen bedoel ik). Een veelgebruikte truuk is ook om de output van het effect op de stem te sidechainen met de vocal. De stem zelf is dan wat droger, maar zodra de zang is afgelopen komt gelijk je effect weer omhoog in volume zodat je mix open blijft.

Met het idee van de vocal in de track is niets mis, maar de techniek is er nog net niet. Lekkere feel verder hoor..doorgaan!
Dank voor de suggestie :okdan: Ik ga er zekere mee experimenteren.
Zo kom weer stapje voor stapje vooruit.
 
Die kick-sounds, daar moet je echt aan werken imo. Minder "tunk" en meer "oomfh"...
 
Die kick-sounds, daar moet je echt aan werken imo. Minder "tunk" en meer "oomfh"...
Hey, dank voor het beluisteren.
Ik ben nog druk aan het sleutelen dus hopelijk komt er straks nog wat meer oomf uit :)
 
zeer mooi gedaan, gaf me een goed gevoel. Maar hij mocht wat meer variatie hebben, want nu duurde ie me wat lang. Wat niet wegneemt dat ik zeer heb genoten. Well done mate! :)

Gloomy.
 
Back
Top