Novation Circuit Rhythm Sampler & Circuit Tracks Synthesizer

Attachments

  • Novation-Circuit-Rhythm-.001-1024x576.jpeg
    Novation-Circuit-Rhythm-.001-1024x576.jpeg
    98,8 KB · Bekeken: 4.914
Een re-styling van de originele Novation Circuit makes totally sense na zoveel jaren. Slicker design, nog betere MIDI-integratie, ik vrees wel een drop in prijs van de originele Ciruit (die ik zelf nog heb) zodra de Circuit Tracks er is maar zo is het leven...

Een sampler is ook bijzonder interessant, wat dat betreft is de originele Circuit natuurlijk maar beperkt als het gaat om samples, weinig interne ruimte en geen sound input wordt zo mooi opgelost in de Rhythm Sampler met een SD-card slot en een audio input. Hoe zou de tuning van samples zijn bij deze? Dat is het enige grote gemis namelijk bij de huidige Circuit als je het mij vraagt: De samples die je erop speelt kun je wel met de knop omhoog en omlaag tunen, maar niet in strakke stappen van octaven of hele/halve noten. Het nodigt mij wel uit om ermee te gaan spelen, hoeveel sampler-alternatieven zijn er nu helemaal, iig op dit prijsniveau? Kwaliteitsniveau moet natuurlijk nog blijken.

Wel gaat het allebei een stuk duurder zijn (415 Euro) dan de originele Circuit nu (307 Euro), ik weet niet of mensen dat gaat weerhouden?
 
Cool een nieuwe sampler!

Ik zie al wat coole features:
- sample start/length automation
- sd card!
- usb-c = powerbank
- sample slice
- quantize off (+ microsteps)
- sample play mode: one shot/gate/looped
- probability steps
 
Yesss, ik zag al synthYoutubers posten als Bobeats en RedMeansRecording over de Circuit Tracks, wat maar 1 ding kan betekenen: Het embargo is eraf! :D
De vooruitgangen zijn top.



 
Ik vond de eerste Circuit heel prettig. Eenvoudig in gebruik. Hoewel ik er nog nooit echt een nummer mee heb gemaakt, vind ik het wel een fijn apparaat om een beetje op te jammen of mezelf mee te begeleiden tijdens het jammen op een andere synthesizer. Maar scènes maakt het mogelijk om niet alleen patronen te koppelen. Daarmee komt het maken van popliedjes een stapje dichterbij. En, anders dan bij de mono-station, lijken de belangrijkste knoppen bij de Circuit Tracks en Circuit Rhytm op dezelfde plek te zitten. Ik heb ze beide niet nodig. Maar … ik ga ze wel met interesse volgen.
 
Wel geinig dat de video's altijd gemaakt worden met beta software, zoals RedMeansRecording aangeeft. :D
Dus nog niet helemaal stabiel zijn...
 
Kijk ook eens naar de filmpjes van Perfect Circuit, die zijn vaak goed en laten de gear meestal meer in een actual performance context zien (samen met andere gear), dan krijg je toch een andere indruk dan een Loopop of Bo Beats (waarvan ik echt genezen ben :P) die meer op de features inzoomen. RedMeansRecording vind ik trouwens ook altijd wel goede filmpjes maken.

 
Lijkt een beetje op een V1.5 ipv een V2.0. Vreemd dat je nog maar +-60 sec sampletijd in totaal hebt, verdeeld over alle pads.
En 2x mono ins ??? De rhythm heeft wel een stereo in. Dus misschien toch maar even daar op wachten ?!
 
"The battery is non-removable and non-replaceable."

Daar ben ik nooit zo'n fan van.. want die accu slijt nou eenmaal.. Nieuw doet hij 4 uur... over 2 jaar een stuk minder.
 
Lijkt een beetje op een V1.5 ipv een V2.0. Vreemd dat je nog maar +-60 sec sampletijd in totaal hebt, verdeeld over alle pads.
Dat valt inderdaad tegen. Dat is hetzelfde als op de originele Circuit.

En 2x mono ins ??? De rhythm heeft wel een stereo in. Dus misschien toch maar even daar op wachten ?!
Wat wél leuk is, is dat je de interne effecten (delay + reverb) en sidechain op die kanalen kunt gebruiken. Eventueel zou je één externe synth stereo kunnen laten binnenkomen (één kanaal naar links pannen, de andere naar rechts). Zo'n bakje als de Roland JU-06A heeft toch ook maar één output? Als je die hieraan koppelt ... Dat kan volgens mij best een leuke combinatie worden.
 
Ja, maar waarom voegen ze die Tracks & Rhythm dan niet samen tot één geheel ?! Snapte ook al nooit waarom er nooit één electribe was [waarmee alles kon] ipv twee.
 
zou je niet het hetzlefde firmware swap truukje uit kunnen halen met die Tracks en Ryhtm zoals bij de Electribe en Electribe Sampler??
 
 
Wat is het toch heerlijk als je zeker weet dat je dingen nooit hoeft te proberen. Die Rhythm doet me ook niets. Bij de aankondiging had ik nog hoop op een degelijke drumsynth oid, maar helaas.

Die OG circuit vind ik ook blegh. Dat ding klonk altijd al hopeloos gedateerd. Net als de MC-303 staan er daar in de toekomst elke maand 5 van op MP voor 150 euro. En dan is de MC nog vijf keer toffer.

Goed, genoeg gezeurd.
 
Mij lijkt het ook niks.. doorsparen voor een Digitakt lijkt me een beter idee als je een sampler wil...
 
Back
Top