Ex-lid is terug

MozartMister

Nieuwkomer
Lid sinds
1 april 2020
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ongeveer 10 jaar terug was ik lid hier, maar qua nickname en email helemaal vergeten, dus een nieuwe aangemaakt.

Mijn enthousiasme met muziek is ooit begonnen door vaak hiphop/rap te gaan luisteren, en hierdoor zelf lyrisch mee aan de slag geweest. In tussentijd getrouwd, dus levensfase met stress (haha) etc. helemaal geen inspiratie meer..

Nu helemaal weer terug met schrijven, emoties.. Maar na een tijdje is het weer moeilijk te concentreren met een DAW. Ik had toen Logic Pro maar nu heb ik een Windows met Adobe Audition wat te vergelijken is met Cool Edit Pro, wat erg makkelijk uitziet qua layout. Beats nooit gemaakt, ook niet willen maken momenteel maar nu echt gefocust op de opnames. Welke DAW is het meest geschikt voor recording, qua editing?

Destijds had ik Shure SM7B met Great River 1NV, RNC met Apogee Duet.

Nu : Oktava MK319 (Joly Mod), Audient ID22, met Klark Teknik K2TA

Het probleem met de MK319 is dat het gewoon niet zo "actief/levendig" klinkt hoe dan ook, overbelast met EQ maar damn! Ik ga hem op de koop zetten, en toch sparen voor een Rode NTK of TLM 103 of eventueel budget adviezen zijn altijd welkom!
 
Welkom terug, voor wat betreft DAW is Live wellicht een goed idee voor wat betreft hip hop. Beetje een MPC on steriods met een Push erbij. Ik vind het lekker werken (maak evenwel geen hip hop maar dat mag de pret niet drukken)

Logic lijkt mij ook prima, maar dat is dan weer mac only. Heb ik zelf nooit geprobeerd.
 
sparen voor een Rode NTK of TLM 103
Welkom! Ik zou voor mannelijke vocalen niet zo snel de TLM-103 (meer) kiezen. Ik heb 'm ook gehad en best goede opnames mee gemaakt, maar hij klinkt best "licht". Voor vrouwelijke vocalen zou ik 'm (over algemeen) geschikter vinden. Ik heb 'm weggedaan en een Warm Audio WA-47 voor teruggekocht. Helaas nog niet veel mee opgenomen. Maar daar heb je ook een WA-47jr variant van, misschien is dat ook wel een aardig (en betaalbaar) alternatief. Ik heb ook nog een Rode NT-2 (1e generatie), meer voor guide vocals op te nemen, heeft ook een prima sound. Uiteindelijk moet een mic ook bij je stem passen. Ik heb de TLM en de NT-2 al eens uitgeleend aan een bevriende producer en die heeft voor de sessie met een zangeres toch voor de NT-2 boven de duurdere Neumann gekozen omdat die beter bij de stem paste.
 
Back
Top