Mother32 + eurorack

hiamb

Stamgast
Lid sinds
24 april 2006
Berichten
319
Locatie
België
Hallo,

ik ben momenteel aan het denken om mijn Moog Mother32 uit te breiden met enkele eurorack modules.
Ik zou alles graag plaatsen in een Moog 2 tier rack stand met onderaan de Mother32 en bovenaan een Moog eurorack case van 60HP.
Niet zoveel plaats dus voor modules, maar op die manier blijft het budget ook binnen de perken ;-)

Het resultaat zou er dus zo gaan uitzien.
Mother32 eurorack.jpg


Ik vond hierover al een interessante topic: Moog Mother-32: What Module Should I Add? | AudioNewsRoom - ANR
Aan de hand van deze topic ben ik wat gaan zoeken op modulargrid voor geschikte modules en kwam ik tot deze setup:


Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende:

Modules?
Welke modules zouden jullie aanraden in deze minimale setup.
Misschien interessant ik beschik ook over een KorgMS20, Digitakt en een Doepfer dark time sequencer.
Ik vraag me af of ik een mixer of output module mis in mijn setup.

Power?
Is er een manier dat ik het geheel power via 1 ingebouwde powersupply, op die manier win ik de eurorack power module uit.
Ik zou liever geen power aansluiting hebben aan de voorzijde.
Mijn vrees is dat het knutselen wordt als ik de Moog stand wil en ik mss beter ga voor een budget voorgepowerde eurorack case van Doepfer.

alvast bedankt.
 
Gezien de beperkte ruimte zou een Expert Sleepers Disting MK4 handig zijn - veel functionaliteiten in 1 module.
 
Je hebt veel verschillende filters, en dat snap ik. Je zou ook kunnen kijken naar een heel veelzijdige modulatiemodule, om de parameters van je M32 te moduleren - Pamela's New Workout is dan een goede keuze... ik denk dat de Disting mk4 ook veel van die functies heeft, maar die ken ik (nog) niet.
 
De A-199 gaat niet passen in het geval van die Moog-cases. Module is te diep en waar laat je de tank?

Qua behuizing zou je ook kunnen gaan voor een 2ehands A-100LC3. Te vinden voor €100,- Wellicht minder mooi, maar de Mother32 past er bovenop, je bent geen HP aan voeding kwijt, eventuele reverbtank schroef je er zo in. Deze case is ook relatief diep. Modules van Doepfer en Ladik gaan sowieso passen. En 24 hp extra...

Zelf zou ik 8hp filter vervangen door 1 Happy Nerding FM-AID (4hp) en Joranologue Fold6 (4hp). Dat geeft je oneindig veel golfvormen (timbres) erbij.

Mocht je inderdaad voor zo'n LC3 gaan, is een MI Ears ook leuk (icm springreverb). De case kan dan als "klankkast" dienst doen. Bovendien een handige module om niet "modulaire" signalen op modulair niveau te krijgen.

LC3, Ears, Spring...

 
Je kan verschillende kanten op natuurlijk, je hebt ook al een ms20 dus ik zou niet voor nog meer filters of vco's gaan op dit moment.
Je kan aan meer modulatie denken of aanvullen met lekkere fx of iets met drums bijv, ik denk dat je nog betere hulp krijgt als je aangeeft welke muziekstijlen je interessant vindt.
Een leuke vind ik zelf bijv een Flame joystick recorder, die brengt leven in je sequences, dan kan je met een joystick lekkere moves maken die je kan recorden, loopen en freezen en neemt niet veel ruimte in, samen met een leuke delay/reverb bijv; Flame Joystickrekorder | MUSIC STORE professional | en-OT

 
Je kan eerst eens denken wat je precies wil doen met de uitbreiding:

- voornamelijk modulatie opties en extra control voltages: dan best met wat extra VCA's (Intellije Quad VCA), Tiptop MISO, multiples, joranalogue Contour1, Maths enz.
- (stereo) FX toevoegen aan basisgeluid: Tiptop ZDsP, FX Aid XL, Makenoise Morphagene enz.
- enkel audio: wavefolders, filters, ringmodulators e.a.

Of een combi van bovenstaande :)
 
Ligt er natuurlijk ook wel erg aan wat voor muziek je maakt.
Maar om "meer" uit de mother te halen zou ik voor extra modulatie gaan

- LFO's , ik ben persoonlijk fan van clock-synced LFO, maar je kan alle kanten op.
- Random, parameters in de mother willekeurig moduleren
- Extra VCA
- Attenuverters, om de modulatie te controleren
- Controllers, zie de reactie van Krautrock
- Iets wat gekke clocks maakt, zodat je de sequencer van de mother kan laten swingen.
- Extra sequencer, hiermee kan je een parameter sequencen.

Qua sound kan je kijken naar een extra oscillator, ring mod, wave folder etc.

Mijn tip zou vooral zijn: 1 á 2 module tegelijk kopen, kijken wat je "mist" en dan aanvullen/aanpassen.
Mijn andere tip zou zijn: hou de modules klein, 4/6/8 hp, zo kan je veel kleine dingen toevoegen aan de mother om er uit eindelijk een absoluut beest van te maken.
 
Mijn andere tip zou zijn: hou de modules klein, 4/6/8 hp, zo kan je veel kleine dingen toevoegen
Zolang je voeding het aan kan wel. Daarnaast vind ik ergonomie ook niet onbelangrijk. Het is toch wel prettig als je knoppen niet onder kabels zitten of dat je geen pincet nodig hebt om een beetje te kunnen tweaken...
 
Bedankt voor jullie replies, heb ik veel aan!
Die Doepfer A100LC3 is inderdaad een goede optie qua housing. Denk dat ik hiervoor zal gaan, net iets meer plaats en comfort.
Ook heel veel leuke modules en filmpjes hier kan ik wel wat mee. Nu nog keuzes maken.

Qua muziekstijl vind ik het wel leuk om een breed pallet te hebben.
Gaande van strakke sequenced techno en acid tot ambient met de nodige delay en reverb en glitchy drums.
 
Interessant, zit zelf te denken aan een fx rackje naast mijn mother, dfam en subharmonicon
deze zitten al in een 3 tier rack, maar misschien een klein rackje er naast met wat strymon, eventide en I/O?
 
Voor glitchy drums verwijs ik u door naar alles Noise Engineering modules, lekker demo's luisteren en kijken wat het beste bij je past :D
Het is geen TB-303, maar met een distortion module kom je met je mother-32 al echt een heel eind voor acid lijntjes.
 
Glitchy drums?
Akemie`s Taiko
1010 FXBox (oftewel een 2ehands BitBox MK1 zien te scoren)
 
Interessant, zit zelf te denken aan een fx rackje naast mijn mother, dfam en subharmonicon
deze zitten al in een 3 tier rack, maar misschien een klein rackje er naast met wat strymon, eventide en I/O?
Happy Nerding FX Aid XL voor bizar veel fijne reverbs (en uiteraard ook delays en andere FX). Komt aardig in de buurt van Strymon, Eventide pedalen.
 
Qua muziekstijl vind ik het wel leuk om een breed pallet te hebben.
Gaande van strakke sequenced techno en acid tot ambient met de nodige delay en reverb en glitchy drums.

Als je nog een module zoekt voor drum bekijk dan in ieder geval VPME quad drums, da's echt een leuke vind ik en je kan ook je eigen samples dmv een sd card gebruiken;




 
+1000 voor de QD. Dat ding is echt ge-wel-dig.
Drums , oscillatoren, samples, EQ, panning , compressie.. alles
Die "starter kit"-video's zijn ook echt het kijken waard voor inspiratie.
 
Back
Top