a.l.i.c.e - Kretslopp [dub techno]

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen


Zoals aangekondigd in mijn laatste track post, de dub posts van de laatste tijd werken echt aanstelijk :P, de daad maar gelijk bij het woord gevoegd en hierbij dus my take on dub techno. Is ut een beetje in de goede richting? Tips zijn welkom!!!
 
Er zit een mooie opbouw in deze track en ik vind de ingetogen klanken goed uitkomen. En de geluiden die erbij komen (bijvoorbeeld bij 4:07) vullen het bestaande pallet goed aan. Wat mogelijk beter kan: 2:05, trom geroffel wat beter inmixen en wat meer variatie in de akkoorden van de lead. Het metaalachtige percussie geluid zou naar mijn smaak wat zachter in de mix kunnen of met EQ iets van de hoogste frequenties verwijderen. Door de opbouw van de track zijn de 8 minuten zo om / wordt nooit saai.
 
Er zit een mooie opbouw in deze track en ik vind de ingetogen klanken goed uitkomen. En de geluiden die erbij komen (bijvoorbeeld bij 4:07) vullen het bestaande pallet goed aan. Wat mogelijk beter kan: 2:05, trom geroffel wat beter inmixen en wat meer variatie in de akkoorden van de lead. Het metaalachtige percussie geluid zou naar mijn smaak wat zachter in de mix kunnen of met EQ iets van de hoogste frequenties verwijderen. Door de opbouw van de track zijn de 8 minuten zo om / wordt nooit saai.
Ok cool, thnx! Ik ben er vandaag de hele dag mee bezig geweest, dus mijn oren zitten waarschijnlijk goed dicht. Toch wilde ik hem nu al wel ff posten, zodat ik van het weekend gelijk met eventuele feedback aan de slag kan, dus dank daarvoor, daar kan ik mee vooruit!
 
de percussie is super schel hier waardoor ik hem helaas niet af kan luisteren
Oei, da's niet zo mooi! Ik vrees dat ik toch mijn monitoren dan flink mis, ik zit nu op mijn oude KRK's te werken, mijn Adams zijn nl in reparatie. Ik ga kijken of ik met de koptelefoon eea beter kan maken.
Kan je aangeven welke percussie je precies bedoelt, bedoel je dezelfde metaalachtige percussie van het begin (die Yawgmoth ook noemt)? Of (ook) nog andere klanken?
 
Oei, da's niet zo mooi! Ik vrees dat ik toch mijn monitoren dan flink mis, ik zit nu op mijn oude KRK's te werken, mijn Adams zijn nl in reparatie. Ik ga kijken of ik met de koptelefoon eea beter kan maken.
Kan je aangeven welke percussie je precies bedoelt, bedoel je dezelfde metaalachtige percussie van het begin (die Yawgmoth ook noemt)? Of (ook) nog andere klanken?
Ja idd die metalige korte hihat-achtige sounds. Daar zit ik gok ergens rond de 14khz? een harde piek waar mn tinnitus van begint op te spelen :)
 
Mooie sferische track inderdaad! En ik ben het eens dat het metalige percussiegeluidje er te schel in zit. Verder prima in orde!
 
Ok, ok,I got the message :D. Ik heb inmiddels het scherpe randje van die specifiek hihat eraf gehaald. Voor de duidelijkheid, ik hoop dus dat ik de goede te pakken heb, de HH die ik aangepakt heb begint op 0:17 en de HH die vanaf 0:36 goed te horen is heb ik in principe met rust gelaten, alleen een 4dB omlaag gehaald.

In de versie die nu te horen is heb ik het volgende gedaan:
- die HH drastisch omlaag in db
- die HH is nog maar op een aantal momenten hoorbaar, ik vervang hem nu met afwisselend met een andere HH (gelijk al in hebt begin te horen, na de 1e paar tikken), en de langere stukken is alleen maar die 2e HH.
- de HH nog wat verder verzacht met een subtiele plate reverb.
- wat aan sommige volumes gespeeld bv die metallic SFX die vanaf het begin al te horen is
- nu ik zo gefocused met de HH bezig was, gelijk ook maar wat meer variatie daar ingestopt.

Ik overweeg nog die HH helemaal door een andere te vervangen, maar heb tot nu toe geen geschikte gevonden in dezelfde klankkleur, en juist die beviel mij wel.

De overige dingen van de mix ga ik in het weekend verder naar kijken, dus feedback is nog steeds welkom, maar ik hoop met deze fix verdere gehoorbeschadigingen te voorkomen :D:D.

Ps als eea nog steeds te luid wordt bevonden, zou het mij erg helpen een timestamp aan te geven als het niet teveel moeite is. ik gebruik hier nl veel meer subtiele en mindere subtiele percussie (en dus ook meerdere HH sounds).
 
Laatst gewijzigd:
Deze versie klinkt een stuk beter! Wat mij betreft mogen nieuwe geluiden wat subtieler in de mix komen (zoals kort na het begin, 2:05 en 3:18).Kan natuurlijk ook gewoon je stijl zijn. Verder lijkt het alsof het percussie geluid het 2e deel van de track harder wordt / klinkt, het is hierdoor naar mijn smaak te sterk aanwezig. De vocals rond 6:15 - 6:20 maken het nummer episch :okdan:
 
Goed bezig! De hihat klinkt nu lekker, het hele hoge piepje wat er vanaf begin ingefade wordt is nog steeds wel vrij schel maar kan ook dat ik daar gewoon wat overgevoelig voor ben. Vind de stukken zonder dat piepje veel fijner om naar te luisteren iig. Verder erg mooie track en sfeer!
 
@Yawgmoth en @SB-SIX Ok, thnx voor het opnieuw luisteren en de verdere feedback, weet ik dat ik op de goede weg zit. Ik ga kijken of ik eea nog wat verder kan verbeteren. @SB-SIX die HH zat trouwens op 12544 kHZ (G9) dus daar zat je maar 1 noot naast :okdan:! Misschien vervang ik um nog wel helemaal, ff kijken hoe eea uitpakt, die afwisseling met die andere HH is sowieso wel een stap in de goede richting denk ik.

Gracias!
 
Ik vond'm heel knap, lekker soundscapes enzo, maar de drum kickte me veel te veel door de hele tijd en het geheel was me twee minuten te lang. Heb toch genoten. Good luck!

Gloomy. ;)
 
Mooie verhalende track met verschillende 'passages'. De meeste geluiden zijn prettig en passen bij elkaar, melodisch zit het beter in elkaar dan menig track in het genre. Ik zou echter de kick wat subtieler in de mix zetten. Einde gaat iets te lang door.
 
Back
Top