Renoise 3.3, Redux 1.2 release - VST3 support - Native sidechaining

Renoise 3.3 en Redux 1.2 zijn uit. Nu met VST3 support en native sidechaining, lekker hoor :)

 

Attachments

  • main-300-thumb.jpg
    main-300-thumb.jpg
    166,7 KB · Bekeken: 4.172
Muis is niet nodig, maar af en toe wel handig natuurlijk. Ik gebruik echt veel shortcuts en dat werkt superfijn. Verder kun je echt alles automaten en aansturen met midi, anders is er wel een LUA script voorhanden of te maken voor de avonturiers.
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil eigenlijk al jaren mijn aW4416 via midi de renoise mixer laten besturen, dat zou erg fijn zijn. Maar ben te lui om het helemaal uit te zoeken en in te stellen.
In je lege template song, waar je mee begint als je ctrl+n doet zeg maar, daarin zou ik de midi mappings vastleggen via ctrl+m. Deze laatste keyboard shortcut brengt het midi mapping venster naar voren en geeft dmv kleur verandering aan in de gui wat er allemaal ge-mapped kan worden.

1610200286757.png


Kwestie van met de muis eerst het gui element te selecteren en daarna je midi controller te beroeren :) zodat deze linken met elkaar. Als je tevreden bent met al je mappings kan je daarna deze template song opslaan in de file tab links bovenin het Renoise scherm;
1610200080792.png


Nu zal elke keer dat je aan een nieuw leeg project start deze mapping mee laden.
 
In je lege template song, waar je mee begint als je ctrl+n doet zeg maar, daarin zou ik de midi mappings vastleggen via ctrl+m. Deze laatste keyboard shortcut brengt het midi mapping venster naar voren en geeft dmv kleur verandering aan in de gui wat er allemaal ge-mapped kan worden.

Bekijk bijlage 3805135

Kwestie van met de muis eerst het gui element te selecteren en daarna je midi controller te beroeren :) zodat deze linken met elkaar. Als je tevreden bent met al je mappings kan je daarna deze template song opslaan in de file tab links bovenin het Renoise scherm;
Bekijk bijlage 3805134

Nu zal elke keer dat je aan een nieuw leeg project start deze mapping mee laden.
Bedankt voor de tip! Dat ga ik binnenkort eens proberen.

Zijn de screensshots van redux of heb je zo'n lichte kleurstelling in renoise?
 
Back
Top