Eindelijk lid geworden.

Jarre wint het hier net wat dat betreft, ook omdat het wat meer recente werk van Vangelis mij niet meer zo bekoort, maar albums als Blade Runner en The City kan ik niet te vaak horen.
 
Jarre wint het hier net wat dat betreft, ook omdat het wat meer recente werk van Vangelis mij niet meer zo bekoort, maar albums als Blade Runner en The City kan ik niet te vaak horen.
Ik draai meer Jarre maar vind Vangelis ook geweldig. El Greco, Mythodea maar voor Spiral.
 
De stijl van Vangelis is door de jaren heen constant geëvolueerd. Ik vind z'n Nemo periode echt top en hij heeft in mijn ogen dit niveau nooit meer echt gehaald. Dat neemt niet weg dat z'n kwaliteit misschien nog steeds ontzettend hoog is, maar ik ben zeker niet blindelings fan van z'n werk. Albums die me absoluut niets zeggen: Beaubourg Excerpt, Invisible Connections en alles na Voices.
Werken die me dan wel veel zeggen: Albedo 0.39, China, Spiral, Private Collections, 1492. Maar op iedere schijf staan even goed nummers die ik vanaf seconde 1 skip.

Hetzelfde heb ik een beetje met JMJ: Oxygene en Equinox zijn wat mij betreft echte meesterwerken. Al het werk wat daarna is gekomen, vind ik soms nog wel goed maar niet meer van het niveau van zijn eerste twee werken.

Maar dit heeft dus vooral met smaak te maken en maar goed ook.

@WimC1961 : ik heb je eerder deze week een privé berichte op het forum verzonden. Misschien dat de inhoud je wel kan interesseren.

:doei:

Danny
 
Jarre wint het hier net wat dat betreft, ook omdat het wat meer recente werk van Vangelis mij niet meer zo bekoort, maar albums als Blade Runner en The City kan ik niet te vaak horen.
Blade Runner, dat blijft magisch.
 
@WimC1961 Een beetje laat maar niet minder gemeend: welkom op het forum. Ik ben ook een liefhebber van de muziek van Jean Michel Jarre, Vangelis, Kitaro, Kraftwerk, Peru en Michael Garrison. De studio van Peru was de eerste die ik bezocht. Mijn debuutoptreden was op een festival waar Peru ook speelde. Na het overlijden van Michael Garrison hebben we met een aantal muzikanten een dubbel-cd gemaakt om hem te eren.
Wie ik mis in het rijtje, is Gandalf. Ken je zijn muziek en zo ja, wat vind je ervan?
 
Welkom ! Ik heb Jarre en Vangelis etc. wel hoog zitten maar hun muziek vind ik niet zo veel aan.... maar daar gaat het ook niet om. Ieder zijn eigen smaak. En smaken veranderen ook he :)
Je zit hier iig goed op het forum , zat mensen die jou muzikale passie delen. Veel plezier!
 
Welkom Wim. Ik ben 46, ik groeide op met "synthesizer greatest" cassette bandjes in het begin nog niet wetende wat synthesizers precies waren. Volgens mij had ik ze allemaal en later ook het werk van specifieke artiesten, oa Vangelis. Het was mijn jeugd. Uiteindelijk was het house muziek die mij motiveerde om mijn eerste synthesizer aan te schaffen. Maar de nostalgie is er niet minder om. Prachtige muziek van Vangelis.
 
Back
Top