[ambient/new age]Challenger Deep

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Voor de FL Studio-forum-wedstrijd van deze maand heb ik een oude track van me geremixt. Als je de laatste cijfers van 2012 omdraait, krijg je 2012. Uit dat jaar komt deze track. Het was naar aanleiding van het heuglijke feit dat James Cameron het diepste punt van de oceaan had bereikt. Toen noemde ik de track ""6.83 miles below the surface". Ik heb 'm geremixt met andere instrumenten en de track op 417 Hz gezet voor een rustiger effect (sommige mensen zijn er gevoelig voor).

4 jaar geleden heb ik 'm ook al eens geremixt, maar dat was niet serieus van me. Ik had gewoon alle synths vervangen door RP Blue.




Hier is de 2021-versie. Ik vind 'm zelf beter :-)

 
6.83 miles below the surface is erg mooi.
Ben trouwens ook erg gecharmeerd van RP Blue.
Challenger Deep is echter wel beter en heeft ook meer diepgang.
Ik heb echt moeten leren om niet te snel tevreden te zijn ;-) Als ik het gevoel heb dat de track af is, wacht ik ff en ga iets later nog ff een uurtje door. Meestal komt er dan nog wat. Zoals in deze track. In de eerste versie (die niet online staat), kun je wat water horen. Dat was ik in de remix vergeten. Dus heb ik later nog die onderwatergeluiden er aan toegevoegd.
 
Wat een mooie, sfeervolle soundscape zeg :okdan:. Ik zie mezelf al "zweven" in de diepte van de zee, allerlei wonderbaarlijke creaturen aanschouwend.

Challenger deel klinkt beter maar de oudere versie is ook niet mis hoor.

:doei:
Danny
 
Back
Top