Eowave - Quadrantid Swarm

Thomas Bernard is bezig met een nieuwe batch Swarm's. Midden tot eind Januari 2021 moet ie weer leverbaar zijn. Heb er 1 in bestelling bij schneidersladen, denk dat ie het wel goed kan vinden met een Leploop. :) In de loop van 2021 komt trouwens ook de Arpoloop van L.E.P op de markt.
 
Vind hem wel prijzig bijna €600 maar kan er wel vette dingen mee maken zie ik op verschillende video's en hij is compact.
 
Het is idd best wat knaken voor zo'n klein bakkie. Maarja, het is wel erg ruig en vooral anders. Ik zal de ervaringen delen als ik 'm heb binnenkort.
 
Heb 'm nu een paar dagen.

Bakkie ziet er kwalitatief goed uit, maar heeft nog wel een DIY feeling. De potmeters zijn dun en netzoals de 2 filterknoppen zit het wel goed aan de case, maar je voelt toch wat lichte speling. Geen Moog feeling dus. En omdat er veel knoppen dicht op elkaar zitten, én patchkabels heen en weer gaan, is het wat onhandig voor deze grote klauwen.

Qua sound is het wat dubbel. Wat het kán is echt vet, van klinisch helder naar ruig en snerend in 2 tellen. Het verdraait zo snel, dat je je verbaast hoe het kan. Je hebt dus snel een bruikbare twist in het geluid. De perc(ussion) functie is ook tof, maakt het echt snappy. De spring verb klinkt ook lekker, je kunt je sound er helemaal in verzuipen. Patchmogelijkheden & gekke waveforms zijn ook leuk.

Qua klank opzich: ik hou enorm van analoge/warme/vettige sounds en streef die sound dus ook na. Bijvoorbeeld mijn modded SH-101 kan echt afgrijselijk blubberdik, grof en ruizig klinken zonder dat het pijn doet. De Swarm kan ook enorm over de zeik gaan, maar is digitaal, wat ik snel koppel aan negatief / VST effect. Het filter is analoog, en dat verschil/combinatie hoor je dus in de sound. Het dunne/kille zit dus soms net op het randje van acceptabel. Ik heb 'm nu door wat pedalen gehaald om het aan te dikken en het digitale af te stompen, wat dus lukt. Nu klopt de verhouding beter met het filter en wat de sound weergeeft.

Dus met die omweg is het zeker een blijvertje. In deze demo wordt de vraag gesteld: Ultimate Techno Synth?! Je haalt er inderdaad heel snel de ideale twisted / dissonante loops uit met vuige filters en variatie. Het is echt een toffe & best veelzijdige freak bak, ook voor ouderwetsche zagen & doordringende drones en andere gekkigheid die ik nog moet meemaken.
 
Back
Top