Distrokid Ed.

Treinspotter

Ouwe rot
Lid sinds
4 mei 2005
Berichten
668
Locatie
Het Perron
Hallo,

Ik wil binnenkort muziek op Spotify en dergelijke gaan 'uitbrengen'. Nu zit ik mij te oriënteren en loop er toch tegen aan dat ik er eigenlijk geen bal van snap. 😁

Iemand ervaring met dit soort constructies?
 
Ik heb me in december vorig jaar aangemeld bij Distrokid en ze hebben het album Disorders in de online winkels uitgebracht. Het is allemaal vrij eenvoudig als je Engels spreekt. Het moeilijkste is nog de albumcover volgens de regels opmaken. Maar ik ga ze pas aanbevelen als mijn eerste inkomsten op mijn rekening staan.
 
Dat werkt erg vlot.

Het duurt een dag of 2 (max een week) tot je tracks op al die verschillende services staan.
Ik denk dat Spottify & Shazaam enzo het snelst gaan ook, mss duurt het wat langer bij iTunes bvb.
Maar dan nog, werkt erg vlot. Betaling werk ook vlot.

Ik merk wel dat ze geen melding geven als ze het geld voor je jaarlijks abonnement van je rekening halen.
En dat vind ik wel wat vervelend. (Aka je moet zelf je rekening in de gaten houden en je kan pas na de betaling een factuur maken voor de boekhouding.)

Voor de rest prima.
 
Ik heb het via amuse.io gedaan. Is gratis als je het geduld hebt om 1 release per maand uit te brengen en beperkte info kan wijzigen.
Inmiddels een abonnement genomen maar is nog geen 2 tientjes per jaar.
Zodra je een account hebt, claim je artiestennaam bij Spotify, Apple Music en Deezer.
Dan kan je je artist page editen en stats bekijken ed.
Nog een tip.. als je releasedatum bekend is, pitch je track dan minstens een week vantevoren bij Spotify zodat hij in playlists terecht komt.
Dat kon bij mijn eerste release nog niet omdat ik pas mijn artiestenpagina kon claimen toen mijn 1e track gereleased was.
 
Wow, dat is hard SB-SIX, is dat bij de andere aanbieders ook zo?

Amuse zegt dit en lijkt mij eerlijk gezegd redelijk maar ik zie niets over dat je er voor de rest van je leven aan vast zit of anders je werk wordt verwijded:

PROHIBITED USE​


You may not in any way use our Services for any unlawful purpose or for the following reasons.​

  • In any way that is or have the purpose of being unlawful or fraudulent.​

  • For the purpose to harm or attempt to harm any other person in any way​

You may not upload any Recordings or Materials which may.​

  • Contain hateful, racist or inflammatory material.​

  • Promote sexually explicit or violent material.​

  • Promote discrimination based on race, religion, nationality, disability or sexual orientation.​

  • Promote, advocate or assist in any illegal activity.​

  • Threaten, harass, upset or alarm any other person or invade on their privacy.​

  • Impersonate any person.​

Amuse reserves the right to, in its sole discretion, determine if a Recording or if you have breached the above or any other section of the Agreements. If we find that a breach has been made, we take such and any action we deem appropriate. We might, but not limited to, temporarily or permanently remove your account and any Recordings or material uploaded through our Services, without notifying you.​

 
Laatst gewijzigd:
Wow, dat is hard SB-SIX, is dat bij de andere aanbieders ook zo
Hmm dat is wel een dingetje. Is er ook een mogelijkheid tot het betalen van een flat fee ergens?
Volgens mij betaal je bij cdbaby per album en wordt dat er niet afgehaald, omdat je geen jaarlijks bedrag betaalt
 
Volgens mij betaal je bij cdbaby per album en wordt dat er niet afgehaald, omdat je geen jaarlijks bedrag betaalt
Klopt, maar dat kan bij DistroKid ook. Dat is een optie dat je kunt aanvinken.

Ik ga zelf nu de dienst van SoundCloud proberen. Voor €100 per jaar 3 tracks per maand gemasterd, distributie en je tracks op SoundCloud (wat ik sowieso altijd al gebruikte). Alles bijelkaar. Lekker handig.
 
Klopt, maar dat kan bij DistroKid ook. Dat is een optie dat je kunt aanvinken.

Ik ga zelf nu de dienst van SoundCloud proberen. Voor €100 per jaar 3 tracks per maand gemasterd, distributie en je tracks op SoundCloud (wat ik sowieso altijd al gebruikte). Alles bijelkaar. Lekker handig.
Bedoel je de "leave a legacy" optie? Volgens mij geldt die alleen als je dood gaat.
 
Bedoel je de "leave a legacy" optie? Volgens mij geldt die alleen als je dood gaat.
Ik begreep dat die 'leave a legacy' er is om je product er 'oneindig' op te houden. Dus ook nadat je stopt met jaarlijkse abonnementskosten.
Je hoeft er dus niet dood voor te zijn :D
 
De onaangekondigde afschrijving is wel bezwaarlijk. Ik zag dat die in december heeft plaatsgevonden. Hierdoor moet ik nog meer muziek uitbrengen om quitte te spelen. Het eerste jaar kreeg ik 50% korting maar nu moest ik ruim 17 euro betalen. De inkomsten waren $ 21 voor vijf lange tracks. Daar gaat nog 2% voor Paypal van af. Ik heb nog wat dansmuziek op de plank liggen. Dat zijn korte nummers, dus hopelijk leveren die meer op.
 
Back
Top