Synthlover

eodb

Nieuwkomer
Lid sinds
29 december 2020
Berichten
1
Hoi ik ben nieuw in dit forum en ook wat betreft muziek maken. Ik ben 50 jaar en in het begin(jaren 80) muziekaal gevormd door muziek die werd gedraaid tijdens o.a. b.v. DJ Ferry Maat's en zijn soulshow, DJ Ben Liebrand en later(begin jaren 90) door de US Billboard en UK dance charts en meer specifiek de underground Deep house scene uit de UK en US. De Brusselse DJ Lefto van radio Studio Brussel gaf vanaf midden jaren 90 verder de muziek aan mij door die ik wilde horen waarbij hij tijdens zijn shows het werk van veel beginnende dj artiesten liet horen die vaak door hun nieuw geproduceerde geluid als vernieuwers van muziek klonken. Hierdoor ben ik in contact gekomen met mensen als b.v. Gilles Peterson, Kerri Chandler en Tom Misch. Vaak is het muziek met een ritme wat mij aanspreekt zoals b.v. dansmuziek maar Masspipe drummuziek luister net zo graag. Om nieuwe geluidssoorten te ontdekken moet je veel muziek luisteren en dat doe ik nog steeds dagelijks en daarom ben ik nu in dit 2e Covid19 lockdown stadium in een nieuwe fase aanbelandt door n.l. zelf muziek te creëren d.m.v. een Synthesizer. Muziek maken doe ik inmiddels al een paar jaar met een Roland TR8S en ben nu toe aan het kopen van synth. Ik heb keyboard les en heb mij inmiddels wat verdiept in synths en de werking hiervan. Door de 80'er jaren synth ontwikkeling heb ik enigszins een voorkeur ontwikkeld voor het polysynth geluid. Het zijn bij mij overwegend deze warme synth geluiden die mij aanspreken en mij doen verlangen naar het zelf bespelen van deze type synths. Zoals gezegd ben ik nieuw op dit forum en heb interesse in het delen en ontvangen van alle info op gebied van synthetisch gevormde geluiden en andere eventuele vragen.
 
Back
Top