Save me

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.778
Locatie
Velserbroek
Ik heb me weer eens gewaagd aan een remix van een track van Gareth Emery. De vocals zijn van Christina Novelli, een van mijn favoriete trance zangeressen. Ik ben best tevreden over het resultaat :)

Gebruikte synths:
  • Korg Triton (pad layer)
  • Nord Lead 3 (accent geluidjes in de baslijn)
  • Access Virus Ti2 (lead layer en mid bass layer)
  • Studio Electronics SE-1 (sub bass)
en verder nog een lading softsynths en samples.



Alle commentaar is welkom! Vooral (opbouwende) kritiek en specifieke tips als je die hebt.
 
Ja zeker good effort! Mooie open en heldere mix, alle elementen en details zijn goed te onderscheiden zonder cohesion te verliezen. Niet zoveel op aan te merken dus, niet mijn stijl maar ik vind um wel goed, kan voor mij zo de radio op! :okdan:
 
Mooie track weer, de mix en Voices klinken goed. Misschien kan de transitie naar de break iets vloeiender. Lijkt nu ineens te stoppen, en de drop op 4:38 kan ook mooier vind ik. Maar zijn wel echt hele miniscule details hoor. :mega:
Dat het in de break ineens bijna stil wordt is precies de bedoeling; een flinke staart galm en dan komen langzaam de pads aanzwellen. Ik zie het al helemaal voor me in de jaarbeurs :D
De Climax op 4:38 ben ik zelf ook nog niet 100% tevreden over, maar heb er zo lang aan zitten pielen zonder dat het echt werd wat ik wilde dat ik het op een gegeven moment maar zo heb gelaten. Heb je een suggestie hoe jij het anders zou doen? Misschien krijg ik er inspiratie van :)
 
Tja is lastig, je zou dan moeten experimenteren, korte snare roll of 1 beat stilte met een clap, een filter of bitcrush effect net voor de drop? maar ik weet niet of het er echt beter van wordt, wat ik al zei zijn het hele kleine details. Het klinkt zo ook al goed. Die galm is wel vet idd.
 
Ik heb de overgang naar de climax aangepast en die is nu helemaal naar m'n zin :luv:

Ik laat de sweeps nu iets eerder stoppen en introduceer dan net voor de drop het "electrisch gitaar" geluid, maakt het net even af voor m'n gevoel.

Bestand op Soundcloud is vervangen. Dank weer voor het klankbord :biertje:
 
Één ding waarvan ik denk dat jij er nog beter/professioneler/nextlevel in kan worden, is: je drops.
Die heb jij vaak redelijk standaard; 'gewoon' de kick die erin komt.

Geen genoegen mee nemen! Een vet, iets eigens voor bedenken! Een coole trick, iets spannends, iets aandachttrekkends, iets dat het iig onderscheidt en 2021 maakt!


Advies voor gevorderden. 8) Want dat ben jij overduidelijk wel.

Mooie mix verder man. Coole basis. Het is ook al helemaal cool op zich. Maar juist dan vind ik dat je nog verdere stappen kan zetten naar TOP :D

Maar lekker nummer hoor!
 
Laatst gewijzigd:
Thanks! Ik ga daar eens op focussen de komende tijd.
 
Haal hem hier eens doorheen Loudness Penalty
heeft tegenwoordig geen nut meer om nog luider dan -14 LUFS intergrated te masteren (lees -12LUFS in tijdens je drop)
gratis LUFS meter Youlean Loudness Meter - Free VST, AU and AAX plugin
Met harder doe je niemand een plezier tenzij je voor de sausage gaat, maar dat was 10 jaar geleden hip. Nu niet meer.
meeste trance en progressive releases gaan hier al prima in mee. Je klinkt tegenwoordig dus ook niet meer harder, alleen minder impact door beperkte dynamic range.
nog een tip: master voor spotify en apple music op -2dBFS, hier meer voorkom je ips’s bij conversie. Doe jij het niet, dan doen de platforms het wel voor je :) dus op 0dB of -0.1dB levert eenmaal online ook geen “winst’ meer op. Op de radio geldt de EBU128 standaard ook, dus op Slam! Gaat die ook niet harder. :)
hoe dichter “on target“ (lees hoe kleiner de getallen in de eerste linkt) des te harder je track klinkt. 2021 focus op EBU128 target loudness, niet op -rms ;)
 
Laatst gewijzigd:
Ik master op -8,5 tot -9 LUFS short term. Integrated is wat zachter nog. Dat is een heel pak zachter dan de -5,5 tot -7,5 LUFS waar de commerciële trance releases nu nog altijd op worden gemasterd. Als ik nog zachter ga dan hoeft de limiter helemaal niets meer te doen, nu pakt die alleen het uiterste piekje van de kick nog (en wellicht in de climax als het los gaat nog her en der wat).

Voor muziek die voornamelijk voor thuis luisteren wordt gemaakt snap ik de wens voor meer dynamiek, maar voor clubmuziek gelden nu nog andere regels... al dan niet terecht. Ik ben voor nu tevreden met de dynamiek en loudness. Maar bedankt voor de tips!
 
Voor de clubs is het ook niet meer nodig hoor, 7 piek is prima als je intergrated maar zo tussen de 14-12 uitkomt.
ook je drop zal harder binnenkomen. Alles draait om het contrast. De generatie die op -6 zat met Sylenth en vengeance samples (Ronski Speed en kornuiten) zijn ook wel weer geweest.
 
Voor de clubs is het ook niet meer nodig hoor, 7 piek is prima als je intergrated maar zo tussen de 14-12 uitkomt.
ook je drop zal harder binnenkomen. Alles draait om het contrast. De generatie die op -6 zat met Sylenth en vengeance samples (Ronski Speed en kornuiten) zijn ook wel weer geweest.
Ik ben ook niet zo van de loudness wars maar ik laat mijn tracks altijd masteren en die zitten dan toch echt tussen de -8 en -9 lufs als ze terug komen. Ik heb nu 2 tracks bij een andere mastering studio liggen, eens kijken hoe die terug komen. Beatport accepteert bijvoorbeeld -12 niet.
Beatport/DJ StoresRecommended -6 to -9 LUFS
 
Ik ben ook niet zo van de loudness wars maar ik laat mijn tracks altijd masteren en die zitten dan toch echt tussen de -8 en -9 lufs als ze terug komen. Ik heb nu 2 tracks bij een andere mastering studio liggen, eens kijken hoe die terug komen. Beatport accepteert bijvoorbeeld -12 niet.
Beatport/DJ StoresRecommended -6 to -9 LUFS
Wie geeft die aanbeveling? kan daar op Beatport niets over vinden
 
Mooie Trance track. Kan idd zo op de radio, mooie stem ja.. prachtige productie. Ik master altijd op -9 LUFS btw.

Good luck!

Gloomy :)
 
Back
Top