{Hardcore / Darkcore} By False note

369

Ingeburgerd
Lid sinds
21 september 2020
Berichten
41
Locatie
Rijswijk
3 tracks gemaakt.
Feedback is welcome, altijd!.
Luisteren mag ook gewoon .:P


False Note - Unbreackable



False note - Torn



False note - Hurricane




Hoop you enjoy
Cheers
 
Unbreakable

Ik ben er doorheen geskipt. Ik hou gewoon niet van "duistere" intro's en violengedoe, dat is trackvulling naar mijn mening. Het klonk wel allemaal goed opgezet qua geluiden en gevarieerd zonder gelijk te vervallen in flow onderbrekend aritmisch gehaper. Toen kwam de lead er in, eigenlijk gewoon één noot maar wel met een soort van variërend geluid er onder. Dat stuk sprak me wel aan. Wat me opviel is dat het een beetje dof en wollig klonk, volgens mij moet je echt even met de EQ aan de slag en wellicht ook wat panning (main zwiep beetje links andere zwiep beetje rechts bijvoorbeeld). Maar het belangrijkste is dat je het hoog helderder maakt en de geluiden beter scheidt qua frequenties. Ook was het stuk waar de actie in gebeurde maar maximaal 1/3de van de plaat, dat is echt te weinig. Als je naar Ruffneck of Mokum tracks luistert hebben die vaak wel een soort van intro maar als het echt los gaat zitten worden er zeg maar twee (of soms meer!) verschillende stukken met actie afgewisseld, dus dan heb je 2/3de tot 3/4 actie in een track.

Misschien ga ik straks nog ff naar de rest luisteren. Maar je bent best goed bezig! De lat ligt denk ik nog wel iets hoger qua mix anno 2020.
 
Qua mix sluit ik me bij bovenstasnd aan, klinkt een beetje sompig. Ik ben geen die hard in het genre, maar vind de beat nogal “gemakkelijk” boom boom boom boom met offbeat basje. Lijkt nog een opgepitched amen breakje ergens onder verstopt te zitten, maar dat mag veel prominenter en juist daar meer breaks en stutters inknippen, juist dat soort details maken de track.
 
Ik sluit me deels aan bij vorige commentaren, even afgezien van het genre, not my cup of tea, maar je mix kan wel een stuk beter. Je kwakt alles allemaal door het midden lijkt het, niet alleen qua panning maar ook kwa frequenties, alles is belangrijk en je probeert alles tegelijk als het ware door een dunne buis heen te persen, dat gaat niet... In de rustige stukken verzuipt alles dan weer in de reverb waardoor het erg op de achtergrond klinkt.
 
Je bent op de goede weg bezig, nu beter worden in het afmixen. Ik weet niet als je al een spectrum analyzer gebruikt zoals Span of iets anders maar daarmee kan je goed zien wat er clash en dan ruimte gaan maken met je geluiden✌️😎
 
thanks voor de feedback allemaal
gaat het mee nemen in me volgende tracks:)8)
 
Ik hou wel van deze genre. Dikke bass! Over de e.q. kan ik op dit moment niet zo veel input geven. Heb alleen mijn apple earpods in. In de track "Torn" doe je wel in de intro spelen met ruimte en fx. Je probeert het harde te mixen met het zacht van strings en piano. Daar hou ik wel van. Ook meng je met elementen van chips en piano. Ik ben zelf geintereseerd in een samenwerking mocht je interesse hebben.
 
Back
Top