Cave Sessions: 3 Track Live Techno

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.279
Locatie
't Gelders Eiland
Hallootjes allemaal,

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om mijn sound 'te vinden' en bij te schaven. Onlangs heb ik mijn workflow verder aangescherpt en heb ik het laag in mijn livesets eens wat aandacht gegeven. Ik heb het idee dat het laag levendiger en interessanter is geworden. Ik gebruik nu een (sub)laag, een wat hogere baslijn én een baslijn die de boel een beetje aan elkaar lijmt doordat een wat breder frequentie gebied pakt. Zo hoop ik voor elkaar te krijgen dat er een fijne groove ontstaat waardoor niet altijd helemaal duidelijk is hoe die is opgebouwd... Ik ben benieuwd wat jullie vinden van onderstaand livesetje van 3 tracks:

[video]
 
Dit setje is bedoeld als referentie omdat ik mn werkwijze gefinetuned heb. Daar kan ik wel wat feedback op gebruiken 😎
 
Hey ik kan eea nu alleen fatsoenlijk over mijn headphones luisteren, en dat klinkt over het algemeen goed.

1e track: Deze kick is fijn (ik weet niet of je nu een andere gebruikt, maar in eerdere posts vond ik die vaak wat boring) en de bass heeft een lekkere rumble die niet net niet muddy is (maar zit wel op het randje). Je sequencer lead tunes vind ik meer geslaagd dan eerdere tracks, hoewel ik het nog steeds wel aan de brave kant vind. Als rustige eerste/tussendoor opbouwende track is dit zeker bruikbaar, maar een hele avond op dit dansen heeft het wat mij betreft te weinig dynamiek voor, ik zou toch pleiten voor af en toe wat harder, misschien qua bpms (dan bedoel ik voor opvolgende track uiteraard) of net wat spannendere break, maar misschien kan je eea ook bereiken door heftiger sounds, nu blijft het in de kabbelende sfeer (en dan komt denk ik vooral door die voortdurende brave bass line), wel mooi en prima voor thuis, maar niet voor een avondvullende dansvloer.....

2e track: Overgang op 7:37 kan een stuk beter, en die kick vind ik minder fijn dan de eerste, te overheersend en teveel boom, die kan beter in de mix.... Ok, deze is al beter dansbaar, sequence op 9:20-9:25 lijkt er net naast te lopen, die moet echt spot on zijn om die fijne syncoping groove te krijgen.

De rest laat ik ff aan de volgende over :D
 
@Fifth Bot Dankjewel voor je uitgebreide feedback. De dingen die je teruggeeft over wat meer rumble zonder muddy te worden, meer groove te geven... dat is precies waar ik mee aan de slag ben geweest. En as we speak.... ben ik ook wat aan het bijspijkeren over betere leads. Ik neem je feedback mee om te verwerken. Wat betreft overgangen... ja daar moet ik nog een beetje verder op oefenen, dat is ook weer een vak apart.

@Robi Dankjewel!
 
Dankjewel Gloomy!!

Gisteren een langere set opgenomen (1,5h+) Die komt vanavond hopelijk online... mn computer werkt niet mee, het ouwe beestje doet er erg lang over om zo'n lange video te renderen.
 
Back
Top