[house] Truth in Dub

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
Heb me ook maar eens ingelaten met de wereld van eindeloze dotted delays.
Niet echt een dubtechno track, maar meer deephouse met dubby invloeden.
In de mix met 90's breaks en diepe bassen geïnspireerd op mn oude liefde voor intelligent D&B.
Kortom, ik weet niet echt hoe je dit noemt. Maar ik vind het wel een lekker denk ik ;-)

Voor de gearheads: basis is Ableton, met pads uit de Roland Xv3080, bass uit de Pro-1 en wat synth sounds uit de Moog Phatty en OB-6.
De rest is software (Soundtoys, Valhalla en wat soft synth spul).
Jullie nog tips & tricks?

 
ik zou het niet kunnen, maar net iets meer aan de slag met die drums, wat rolls of zo?
 
Lekker, snare van de amen breakbeat sample net iets te hard, verder mag die breakbeat best af en toe ff de feedback in. Kick mag ook wat harder, grote 808 kick, hij is een beetje (te) dun naar mijn smaak.
maar je die zaken aanpakt heb je een vette groove.
 
Update:
- wat meer variatie in de breakbeats
- kick is nog wel 909 maar met iets langere decay en andere settings voor eq en compressie. stuk voller en ronder nu, zonder dat vervelende klikje
- het felle hoog-mid uit de snare van de breaks ge-eqd
- breaks klein beetje gesidechained met de kick, en iets zachter, voor betere balans tussen breaks en 909

 
@Jason31 Thanks man! misschien is t een smaakkwestie, maar je maakt me wel nieuwsgierig. heb je anders een voorbeeld van een referentie track met wat voor kick je bedoelt? the devil is in the details he ;-)
 
tja kicks blijven altijd lastig vind ik, ik vind vooral het gros wat Hernan Cattaneo een lekkere kick hebben, of Guy J, maar dan noem ik ook gelijk wel een paar favoriete dj's. Bijvoorbeeld zoiets als onderstaand, soft met een snelle attack die toch nog door de rest heen komt, het is ook vaak niet even een kick maken of plaatsen, het is echt maatwerk, de lengte, de key, de harmonie, de sidechaining, eq ducking etc..

 
Luistert lekker weg, mix is ook top, met plezier naar geluisterd dus. 1 dingetje die me opvalt, de HH die op 2:44 start, houdt met uitzondering van de minibreak niet meer op tot aan het eind, misschien net ff een paar tellen er uithalen op 3:50 of 4:30 of zo, geeft wat focus aan de rest en wat adempauze voor de dansert/luisteraar.

Ik moet zeggen de dubby stuff die de laatste tijd voorbij komt werkt wel aanstekelijk, ik ben zelf nog niet zover, maar dikke kans dat ik me er binnenkort ook eens aan ga wagen :D.
 
Zeer chille en mooie track. Maar wat mij opviel was het gebrek aan variatie op het thema... dat draafde maar door en duurde me persoonlijk wel lang, verder toppie! :okdan:
 
Back
Top