• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2020 is begonnen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uoloaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

[house] Truth in Dub

Missing Links

Well-known member
Heb me ook maar eens ingelaten met de wereld van eindeloze dotted delays.
Niet echt een dubtechno track, maar meer deephouse met dubby invloeden.
In de mix met 90's breaks en diepe bassen geïnspireerd op mn oude liefde voor intelligent D&B.
Kortom, ik weet niet echt hoe je dit noemt. Maar ik vind het wel een lekker denk ik ;-)

Voor de gearheads: basis is Ableton, met pads uit de Roland Xv3080, bass uit de Pro-1 en wat synth sounds uit de Moog Phatty en OB-6.
De rest is software (Soundtoys, Valhalla en wat soft synth spul).
Jullie nog tips & tricks?

https://soundcloud.com/missinglinks%2Ftruth-in-dub

Eclectic

Virtueel Analoog
Lekker, snare van de amen breakbeat sample net iets te hard, verder mag die breakbeat best af en toe ff de feedback in. Kick mag ook wat harder, grote 808 kick, hij is een beetje (te) dun naar mijn smaak.
maar je die zaken aanpakt heb je een vette groove.

Missing Links

Well-known member
Update:
- wat meer variatie in de breakbeats
- kick is nog wel 909 maar met iets langere decay en andere settings voor eq en compressie. stuk voller en ronder nu, zonder dat vervelende klikje
- het felle hoog-mid uit de snare van de breaks ge-eqd
- breaks klein beetje gesidechained met de kick, en iets zachter, voor betere balans tussen breaks en 909

https://soundcloud.com/missinglinks%2Ftruth-in-dub

Missing Links

Well-known member
@Jason31 Thanks man! misschien is t een smaakkwestie, maar je maakt me wel nieuwsgierig. heb je anders een voorbeeld van een referentie track met wat voor kick je bedoelt? the devil is in the details he ;-)

Jason31

Bitwigger
tja kicks blijven altijd lastig vind ik, ik vind vooral het gros wat Hernan Cattaneo een lekkere kick hebben, of Guy J, maar dan noem ik ook gelijk wel een paar favoriete dj's. Bijvoorbeeld zoiets als onderstaand, soft met een snelle attack die toch nog door de rest heen komt, het is ook vaak niet even een kick maken of plaatsen, het is echt maatwerk, de lengte, de key, de harmonie, de sidechaining, eq ducking etc..

https://soundcloud.com/wwdxyz%2Fmitch-oliver-maaruo-same-light-ft-beyries-hernan-cattaneo-martin-garcia-remix

Fifth Bot

d[-_-]b
Luistert lekker weg, mix is ook top, met plezier naar geluisterd dus. 1 dingetje die me opvalt, de HH die op 2:44 start, houdt met uitzondering van de minibreak niet meer op tot aan het eind, misschien net ff een paar tellen er uithalen op 3:50 of 4:30 of zo, geeft wat focus aan de rest en wat adempauze voor de dansert/luisteraar.

Ik moet zeggen de dubby stuff die de laatste tijd voorbij komt werkt wel aanstekelijk, ik ben zelf nog niet zover, maar dikke kans dat ik me er binnenkort ook eens aan ga wagen :D.